Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Repeater verliest signaal

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Repeater verliest signaal

Onze telenet-modem staat in de garage en geeft een uitstekend wifi-bereik in de woonkamer, maar is veel te zwak naar het uiteinde van ons huis ( langwerpig, alles gelijkvloers ).

Omdat ik in mijn bureau wifi nodig heb voor oa de ipad en mijn B&W Zeppelin air, heb ik halfweg een repeater geplaatst, maar dat lijkt niet ideaal: hij krijgt zijn signaal draadloos en geeft het dus draadloos verder.

Om te surfen gaat het nog wel, maar als ik de Zeppelin Air gebruik zijn er regelmatig drop-outs.

In mijn bureau komt een UTP toe en die hangt aan een gewone switch.

Zou ik daar beter een wifi-router plaatsen, zodat het signaal reeds BEDRAAD teoekomt en vervolgens wireles naar de iPad gaat ?

Enfin, ik heb eens een schema van de toestand gemaakt, hopelijk maakt dat mijn uitleg wat duidelijker.

Bij voorbaat dank !

Ter info: de eerste switch staat in de woonkamer en is een recent toestel ( voor de TV/versterker/Blu Ray enz...) ; de tweede (Linksys) is een al wat ouder toestel.
    Bovenaan ( nummer 1) is de garage; onderaan (waar de Zeppelin staat ) mijn bureau en tussen de twee een lange gang waar de repeater staat.

Last edited by Alfa Centauri; 1 juni 2013, 21:51.
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

Re: Repeater verliest signaal

Je moet in je bureel een access point zetten, of zorgen dat je router als access point ingesteld is.
    Zet je een tweede router, dan krijg je problemen doordat ze allebei IP adressen uitdelen.

Comment

Dank U Tommie. En zou dat nu ook het geval zijn ? Die repeaters worden daar toch voor gemaakt ?

Enfin, ik zie nu ook twee adressen en voor e wifi is dat wel verwarrend: ik zie bv. ( ik vind nu maar iets uit ) TELENET123 en TELENET123_EXT ( en dat tweede adres is die repeater )

Ben ik in de woonkamer, moet ik TELENET123 kiezen, ben ik in mijn bureau moet ik TELENET123_EXT kiezen.

Maar die 123_EXT verliest af en toe zijn signaal.

In de woonkamer heb ik nooit problemen met signaalverlies.

@ Tommie: kan je mijn zo'n acces point aanbevelen ? Liefst van Tones. Maar in de winkel maken ze (mij) natuurlijk wijs wat ze willen. THX

Comment

Repeaters hebben ook nog eens het nadeel dat je Wifi-snelheid ook nog eens gehalveerd wordt...
        Als je toch een switch verder hebt staan is een Access point inderdaad de goede oplossing. Maar de meeste routers kan je ook gebruiken daarvoor. Dan moet je ze gewoon aansluiten op de switch via de lan poort (en niet de WAN), en DHCP daar uitschakelen (dan krijgt je aangesloten toestel zijn IP van de DHCP in de 1e router). Op dat ogenblik is je router dus een Wifi-switch... Maar als je enkel een Access-point nodig hebt, is zo'n ding gewoonlijk iets goedkoper dan een router. Hoewel :
        Ik gebruik bv. op mijn slaapkamer een reisroutertje (een TP-link WR702N) om een audio-toestel met enkel een ethernet aansluiting te verbinden met Wifi via een zogenaamde Wifi-ethernetbridge. Maar datzelfde toestelletje kan je ook als Accesspoint of zelfs als router gebruiken. Het dingetje (is met moeite 6x6 cm groot) kost 27€ (verzendkosten inclusief) bij een Conrad of een Redcoon.
        Groeten,

Polleke

Comment

Heb je de laatste firmware op de netgear repeater al geinstalleerd?
          BD2465BE - Nikon D70 + D300 + D800 + 14 2.8, 18-70, 20-35 2.8, 35-70 2.8, 80-200 2.8, 28-300VR + SB400 + Metz 58 AF-2 // Lumix LX100

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jokke Bekijk bericht
            Heb je de laatste firmware op de netgear repeater al geinstalleerd?
            Neen, ik zou niet weten hoe ....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
              Neen, ik zou niet weten hoe ....
              Kijk hier eens : http://support.netgear.com/product/WN3000RP
              BD2465BE - Nikon D70 + D300 + D800 + 14 2.8, 18-70, 20-35 2.8, 35-70 2.8, 80-200 2.8, 28-300VR + SB400 + Metz 58 AF-2 // Lumix LX100

Comment

Als het nog kan, best over het hele huis bedraad (CAT5e/CAT6) netwerk leggen en in de ruimtes die het verst weg zijn van de router en daar een extra access point installeren. De draadloze apparaten laat je dan best communiceren via het dichtsbijzijnde Access Point. Elk Access Point heeft inderdaad zijn eigen naam en SSID. Je kan misschien een duidelijker onderscheid tussen de namen creëren om verwarring te vermijden?

Ook best alle trage switchen naar gigabit omzetten voor de snelst mogelijke verbinding tussen vast aangesloten PC's, DLNA apparatuur en NAS. Ik haal tussen vaste PC en NAS tot 70Mb/s. Met een 10/100 switch haal je hoogstens 11-12MB/s

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                  Ik haal tussen vaste PC en NAS tot 70Mb/s. Met een 10/100 switch haal je hoogstens 11-12MB/s
                  Is 11-12 MB/s niet sneller dan 70 Mb/sec. Frank ?

Ik heb hier ook problemen, heb een industriële computer in mijn werkplaats gezet, verbonden met twee van DEZE net adapters, met mijn laptop geen probleem,
                  maar via de twee utp pluggen van die computer werkt het voor geen meter, zou het soms kunnen dat deze netwerkpluggen een ander doel hebben
                  dan internet gebruik ? En hoe kan ik dat weten? Mischien is een appart netwerkkaartje het simpelste.
                  Last edited by Guest42; 3 juni 2013, 06:34.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                    Is 11-12 MB/s niet sneller dan 70 Mb/sec. Frank ?
                    70 MB/s

Edit: ik ben maar een consument hé... http://nl.wikipedia.org/wiki/Megabit
                    Last edited by frank207be; 2 juni 2013, 08:52.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                      Ik heb hier ook problemen, heb een industrieele computer in mijn werkplaats gezet, verbonden met twee van DEZE net adapters, met mijn laptop geen probleem,
                      maar via de twee utp pluggen van die computer werkt het voor geen meter, zou het soms kunnen dat deze netwerkpluggen een ander doel hebben
                      dan internet gebruik ? En hoe kan ik dat weten? Mischien is een appart netwerkkaartje het simpelste.
                      Heb je wat meer info over deze "industriële" computer?

Comment

Gouden regel: zo lang mogelijk via kabel is ALTIJD beter dan draadloos. Dus een wireless accesspoint in het bureau aan die UTP kabel hangen is de boodschap.

In mijn bureau komt een UTP toe en die hangt aan een gewone switch.
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                          Gouden regel: zo lang mogelijk via kabel is ALTIJD beter dan draadloos. Dus een wireless accesspoint in het bureau aan die UTP kabel hangen is de boodschap.
                          Zo is dat. Alles wat je met kabel kan aansluiten, sluit je best met kabel aan. Wifi lukt enkel met een sterk genoeg signaal (en liefst zonder repeaters). En Devolo toestanden gebruik ik helemaal niet : heb helemaal geen vertrouwen in die dingen.
                          Groeten,

Polleke

Comment

Polleke, PM gestuurd

Ondertussen ... zou dit kunnen dienen ?

Comment

Polleke, PM gestuurd

Ondertussen ... zou dit kunnen dienen ?

http://www.conrad.be/ce/nl/product/9...cesspoint-N150
                              Lijkt me wel zeer duur voor een simpel AP

All In One Systems is uw leverancier voor computers, monitoren, printers en meer. Voor 15.00 uur besteld, de volgende werkdag in huis.
                              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Working...
                              X