Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

problemen met gescheiden riolering

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• problemen met gescheiden riolering

Bij ons in de straat ligt geen riolering,er zouden wel?? plannen zijn voor een der volgende jaren riolering aan te leggen.
    Ivm deze plannen ,bezoek gehad van persoon,die onze huidige situatie kwam controleren.(ivm scheiding vuil en properwater)
    Onze situatie is goed, BEHALVE: aan de zijkant(achterkant) van ons huis ligt een regenwaterput,waarvan de overloop gaat naar een kleinere bezinkput
    in ons terras, en waarvan hier een overloop gaat naar put aan voorkant huis.
    Ons grote probleem is nu dat in de kleine bezinkput in ons terras,ook het water van de keuken komt (afwasmachine en gootsteen)
    Nu wil deze persoon, dat wij een aparte buis leggen van in deze bezinkput naar de put aan de voorkant.
    Dus: terras opbreken + de 3 trappen aan het terras om met de buis door te gaan + stuk aangelegde tuin. (hoogteverschil tussen terras achter en put voorkant +/-2 meter,
    vandaar 3 trappen). Kosten : zelf geschat +/-10000euro (dit zonder de kosten om gescheiden buizen naar de straat te brengen)
    Mijn vraag : zou er geen mogelijkheid bestaan om water van keuken te filteren alvorens dit in de put komt????????, of heeft er iemand ook al
    zulk probleem gehad.
    grt
    jan

Re: problemen met gescheiden riolering

Heb je geen kelder? Maar daar zou je zelf ook wel aan gedacht hebben
    Nikon D750 + Nikon D800 + handgrip (2 batterijen), SB900, Lens Nikkor 14 - 24 2.8, Lens nikkor 24-70 2.8, nikkor 70-200 2.8, 50 mm 1.8 Nikon, Macro 60 mm, Jinbei flitset 500 w, Studio. Manfrottostatief.

Comment

onder keuken geen kelder

Comment

Is dit je enige regenwaterput? Komen hier dan enkel je afvoerbuizen van de dakgoot op toe? Indien ja, verander je afvoerbuizen van de dakgoot , laat het water gewoon op je oprit of tuin lopen dus niet meer in je regenput.

Ik heb hier ook zo een probleem, mijn regenwater loopt samen met mijn afvalwater naar straat. Als ze ooit hier in de straat alles gaan scheiden ga ik dat op deze manier oplossen. Dus het regenwater gewoon in de grond laten lopen. Is perfect legaal ben al gaan luisteren bij keuring instanties. Als alles in de straat achter de rug is kan je nog altijd alles in de oude situatie brengen ( dit is iets minder legaal ) Dus dat je regenwqter toch bij het vuil water komt.

mir
        De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

nee Mir, ook geen oplossing omdat er ook afvoeren van dakgoten in bezinkput toekomen (huis 20j geleden gebouwd)
          ondertussen aan andere oplossing gedacht (afvoer van afwasmachine en wasbak door andere keukenkasten(is onzichtbaar) naar veranda brengen,
          vandaar naar kelder en zo naar voorkant),maar dit moet ik nog goed nakijken of het allemaal wel mogelijk is)
          grt
          jan

Comment

Jan,

Kan je afvoer van je keuken niet naar je tuin leiden en daar klein moerasfilter aanleggen?
            PS: je schrijft dat je een bezinkput met overloop hebt, dit begrijp ik niet goed want een bezinkput is eigelijk een eindpunt. In de bezinkput gaat het water in ondergrond doorsijpelen in plaats van via buis naar openbaar rioleringsnet geleid te worden.

Comment

bezinkput is verkeerd gekozen, het is een putje waar verschillende buizen toekomen.
              buizen naar tuin leiden en moerasfilter aanleggen is ook bijna niet mogelijk hier

Comment

In de meeste gemeentes worden deze werken volledig of "oververgoed."
                Wat is dan het probleem?

Indien de mogelijkheid bestaat om geschieden te lozen (geen gesloten bebouwing) dan ga je geen uitzondering krijgen vrees ik.
                Nikon D7100, Nikon D780 "At The Heart Of The Image"
                Nikkor 24-120mm F4, Nikon 50mm F1.8, Nikkor 17-55mm F2.8,Tokina 11-16mm F2.8, Sigma AF 120-400mm

Comment

Jan,

Dat putje is dus een gewone toezichtput waar regenwater en afloop keuken (afwasmachine & gootsteen) samenkomen.
                  Ik vrees dat je inderdaad een bijkomende buis zult moeten plaatsen.

Comment

Inderdaad, mijn vrees is ook dat ik geen uitzondering ga krijgen en dus en bijkomende buis moet plaatsen.
                    Dat deze werken in de meeste gemeenten volledig of zelfs oververgoed worden, daar ben ik nog niet zo zeker van.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdv Bekijk bericht
                      Dat deze werken in de meeste gemeenten volledig of zelfs oververgoed worden, daar ben ik nog niet zo zeker van.
                      Hier kreeg je altijd 1000 € premie of je nu 1m buis moest steken of 10 m buis moest steken.
                      Wanneer je kosten hoger waren dan 1000€ dan moest je met facturen je kosten bewijzen.

Regels kunnen verschillen per gemeente, dus best eens informeren aan een loket.
                      Ik hoop dat je niet in Aalst woont, dat zou zowat de strengste gemeente zijn qua waterbeleid.
                      Nikkor 24-120mm F4, Nikon 50mm F1.8, Nikkor 17-55mm F2.8,Tokina 11-16mm F2.8, Sigma AF 120-400mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door C. Ruben Bekijk bericht
                        In de meeste gemeentes worden deze werken volledig of "oververgoed."
                        Wat is dan het probleem?

Indien de mogelijkheid bestaat om geschieden te lozen (geen gesloten bebouwing) dan ga je geen uitzondering krijgen vrees ik.
                        Hier in Hooglede was 500€ voorzien, en sommige mensen moesten een oprit van 15 meter openleggen, of onder hun huis laten boren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdv Bekijk bericht
                          nee Mir, ook geen oplossing omdat er ook afvoeren van dakgoten in bezinkput toekomen (huis 20j geleden gebouwd)
                          ondertussen aan andere oplossing gedacht (afvoer van afwasmachine en wasbak door andere keukenkasten(is onzichtbaar) naar veranda brengen,
                          vandaar naar kelder en zo naar voorkant),maar dit moet ik nog goed nakijken of het allemaal wel mogelijk is)
                          grt
                          jan
                          Je kan toch altijd je dakafvoer afkoppelen en gewoon op de grond laten lopen.

Goede tip Mir , en dan mogen ze een rookbommetje in je vergaarput komen leggen en naar de dakgoot staan loeren.

Gans die klucht van gescheiden riolering kost hier een gat in de grond, en ieder jaar mogen ze hier nu de vuilwaterriolering
                          komen doorspuiten wegens gebrek aan spoeling.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                            Gans die klucht van gescheiden riolering kost hier een gat in de grond, en ieder jaar mogen ze hier nu de vuilwaterriolering
                            komen doorspuiten wegens gebrek aan spoeling.
                            Ook meer geur ontwikkeling...
                            Gescheiden riolering is wel beter voor de waterzuivering.
                            Zonder scheiding was het water niet "vuil" genoeg.

Comment

wonen jullie daar in ontwikkelingsgebieden of zo..?
                              hier doen ze eerst de infrastructuur en gaan dan pas bouwen.
                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Working...
                              X