Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zo simpel zit de financiële wereld in feite in elkaar.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Zo simpel zit de financiële wereld in feite in elkaar.

    En toch haat ik cash geld. Ik betaal zo veel mogelijk met plastic fantastic.

    Comment


    • #32
      Re: Zo simpel zit de financiële wereld in feite in elkaar.

      en ik heb liever echt geld in mijn handen
      mss ben ik wat ouderwets op dat vlak
      maar hetgene dat ik in mijn handen heb, daar ben ik zeker

      Comment


      • #33
        Re: Zo simpel zit de financiële wereld in feite in elkaar.

        Oorspronkelijk geplaatst door gert007 Bekijk bericht
        en ik heb liever echt geld in mijn handen
        mss ben ik wat ouderwets op dat vlak
        maar hetgene dat ik in mijn handen heb, daar ben ik zeker
        En als de portemonnee leeg is, is het ook gedaan hé. Dat heb ik altijd zo geleerd van mijn ouders.
        Leeft en LAAT LEVEN !

        Comment


        • #34
          Re: Zo simpel zit de financiële wereld in feite in elkaar.

          't Is een flauw grap maar ik zie me zo elke maand naar Mechelen rijden met de auto om 13,50 euro te betalen voor de kabel
          Onze syndicus zou het ook niet appreciëren als elke maand een aantal eigenaars de maandelijkse onkosten in cash komen betalen.
          En wat zou je doen met de slechte betalers? Dat was vroeger zo en dat bestaat nu nog.
          Het is bijna afgelopen met Ford in Genk of neem een andere fabriek en men zou daar de werknemers maandelijks in cash uitbetalen.
          Water, gas of elektriciteit cash betalen op een of ander kantoor god weet waar
          Ik denk ook dat het verkeer of de files enorm zouden toenemen.
          Pensioenen en andere uitkeringen weer in cash en in de hand uitbetalen...

          Mensen hebben haast, hebben geen tijd; zelfs met twee auto's voor de deur en vier fietsen achter de deur van hun garage

          En ik zou dan nog het meeste schrik hebben van de buitenlandse medemens die weet wat er hier gaande is.
          Het is nu al erg genoeg.
          Maar ok, ik mag ze niet allemaal over dezelfde kam scheren.

          Ik gun ook de banken een vergoeding voor hun diensten maar ze moeten niet gaan overdrijven he.
          En dan zijn er nog zelfstandigen die een kleine vergoeding aanrekenen bij betalingen met een bankkaart of kredietkaart.
          Door de automatisatie viel er veel personeel weg bij de banken en dus verdienen ze nu meer dan vroeger omdat ze minder lasten hebben.
          (ikweethet, daar valt over te discussiëren)

          Online banking vind ik toch fijn en gemakkelijk
          Je kan er altijd bij, dag en nacht.

          Misschien gedoemd om te mislukken maar waarom verkopen die banken geen computers voor thuisbankieren?
          En dit aan een zeer betaalbare prijs.
          Niet iedereen vlamt zijn pc in elkaar tegen 2000 euro

          Toch is er ooit zo'n initiatief geweest (daar heb je dat woordje weer: initiatief).
          Een paar jaren geleden had de huidige burgemeester van Lommel zo'n idee.
          Iedereen dus internet en iedereen een computer.
          't Is een goed mens die burgemeester, dat zal ik niet tegenspreken.
          De voorop gestelde kostprijs was iets van een 800 euro.
          Was toen al redelijk veel geld en nu nog.
          (ikweethet, daar valt over te discussiëren)

          ==================================
          Sorry ik kan het niet laten
          In Blokken speelt een piloot mee en ik ben blij dat die niet op een bank werkt...
          Hij had geen goed antwoord op de vraag hoeveel kwartalen er in een eeuw passen
          Last edited by theokus; 28 mei 2013, 17:45.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

          Comment


          • #35
            Re: Zo simpel zit de financiële wereld in feite in elkaar.

            Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
            Lucht, lucht en nog eens lucht. Het was nog niet erg genoeg zeker toen iedereen na de recente financiële/bankencrisis iedereen zijn geld begon af te halen... Het wordt dus dringend tijd dat men ipv lucht (giraal/virtueel) geld, weer wat meer cash gaat introduceren.
            Niet akkoord. Geld is ook lucht. Het is te zeggen. Geld is geen lucht zolang iemand bereid is om je iets te geven in ruil voor dat geld. Alleen heeft een nationale munt iets minder kans om te verdwijnen, dan zo een bitcoin geval, maar niet is zeker ...
            http://www.freewebs.com/staatsschuld...wereldmunt.htm

            Comment


            • #36
              Re: Zo simpel zit de financiële wereld in feite in elkaar.

              Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
              Bij veel van die zelfstandigen in dit verhaaltje stopt het plots in een doodlopend straatje, waardoor de volgende zelfstandige in het rijtje nog steeds met hetzelfde probleem zit: dat hij zijn schulden niet afbetaald krijgt.
              Als 1 van die mensen in het rijtje zijn geld niet ontleend heeft, maar gewoon heeft uigegeven aan een product, zoals een fototoestel, en dat product vertoont plots een defect. Dan begint de miserie. Het kan niet meer hersteld worden of men moet opleggen, men kan het niet meer doorverkopen of er geld voor terugkrijgen,... maw: het geld is weg. Dan stopt de schakel.


              En dan nog maar te zwijgen over alle andere parameters die kunnen verschillen van het verhaal:
              - het is niet altijd hetzelfde bedrag (bedrag)
              - niet iedereen moet aan slechts 1 persoon schulden betalen. (#schuldeisers)
              - % intrest die ze vragen (% ook bij elke schuldeiser anders)
              - ...

              En noem maar op. Kleine simpele parameters die een heel verhaal een stuk complexer maken om te gaan berekenen. En dat op elk niveau van de samenleving, internationaal gebonden.

              Het probleem bij het originele verhaal is dat ze het van elkaar niet wisten. Wisten ze dat wel, dan was de toerist ook niet nodig, konden ze samen op café aan elkaar vragen wie er schulden had bij wie en dan samen zeggen: "laten we het gewoon vallen?".
              Maar in de echte wereld, is het café te klein geworden om zoiets meteen op te lossen.
              Last edited by anonymous; 30 mei 2013, 12:11.

              Comment


              • #37
                Re: Zo simpel zit de financiële wereld in feite in elkaar.

                Hoe zouden we zonder ons ooit in de schulden te steken aan een huis geraken (tenzij je rijk geboren bent)....

                Een gezond schuldniveau is perfect acceptabel, als er iets tegenover staat. Een huis of je eerste auto vind ik nog acceptabel.
                Waar ze voor mij gerust iets aan mogen doen, is schulden maken om een TV of wasmachien te kopen, of godbetert, je winkelkar bij de carrefour te betalen.

                Comment


                • #38
                  Re: Zo simpel zit de financiële wereld in feite in elkaar.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                  Hoe zouden we zonder ons ooit in de schulden te steken aan een huis geraken (tenzij je rijk geboren bent)....

                  Een gezond schuldniveau is perfect acceptabel, als er iets tegenover staat. Een huis of je eerste auto vind ik nog acceptabel.
                  Waar ze voor mij gerust iets aan mogen doen, is schulden maken om een TV of wasmachien te kopen, of godbetert, je winkelkar bij de carrefour te betalen.
                  Zo zijn er bedrijven die sinds de oprichting schulden hebben, zoals de NMBS, die al sinds het begin van België wellicht, infrastructuur aanlegde op kosten van de staat, en dat is intussen zo hoog opgelopen dat het die schuld nog steeds niet heeft kunnen terugbetalen.
                  Enfin, ik ken er de details niet van, maar had zo eens een verhaal gehoord, in een trein...

                  Comment


                  • #39
                    Re: Zo simpel zit de financiële wereld in feite in elkaar.

                    Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                    Zo zijn er bedrijven die sinds de oprichting schulden hebben, zoals de NMBS, die al sinds het begin van België wellicht, infrastructuur aanlegde op kosten van de staat, en dat is intussen zo hoog opgelopen dat het die schuld nog steeds niet heeft kunnen terugbetalen.
                    Enfin, ik ken er de details niet van, maar had zo eens een verhaal gehoord, in een trein...
                    De bazen zitten er toch niets mee in anders.
                    Etienne streek destijds ettelijke miljoenen op bij zijn uittocht.
                    Op TV zei hij dat het geld goed geïnvesteerd was in een soort KMO, dus hij zorgde voor werkgelegenheid.
                    Toch ne goeie mens he.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

                    Comment


                    • #40
                      Re: Zo simpel zit de financiële wereld in feite in elkaar.

                      Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                      Toch ne goeie mens he.
                      Jawel Theo, ne goeie mens. Ik kom hem op zondagmorgen tegen bij de bakker in Liedekerke. Daar is hij toch heel vriendelijk. En iedereen noemt hem daar Etienne...
                      Leeft en LAAT LEVEN !

                      Comment


                      • #41
                        Re: Zo simpel zit de financiële wereld in feite in elkaar.

                        Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                        ..... En iedereen noemt hem daar Etienne...
                        zo heet hij toch ook....?
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment


                        • #42
                          Re: Zo simpel zit de financiële wereld in feite in elkaar.

                          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                          zo heet hij toch ook....?
                          grt,bouk.
                          Jazeker bouk. En wij hebben hier nog een Elio, Laurette, Joële, Bart, Kris, Johan, Bruno, Alexander en nog tal van ander.
                          Leeft en LAAT LEVEN !

                          Comment


                          • #43
                            Re: Zo simpel zit de financiële wereld in feite in elkaar.

                            Oorspronkelijk geplaatst door gert007 Bekijk bericht
                            en ik heb liever echt geld in mijn handen
                            mss ben ik wat ouderwets op dat vlak
                            maar hetgene dat ik in mijn handen heb, daar ben ik zeker
                            momenteel ben je idd beter dat je je geld thuis bewaart.
                            Het gevaar schuilt er echter in dat we een reset van ons monetair systeem naderen.
                            Papier geld kan ineens waardeloos worden (hyperinflatie)
                            Wat je eigenlijk al jaren moest hebben is goud.
                            Reeds 13 aanbevolen door Jim Sinclair.
                            Respect............

                            Comment


                            • #44
                              Re: Zo simpel zit de financiële wereld in feite in elkaar.

                              Ik heb deze tekst al een tijd terug gelezen maar wist niet meer helemaal hoe die ging... Maar inderdaad opvallend hoe het allemaal werkt..

                              Comment


                              • #45
                                Re: Zo simpel zit de financiële wereld in feite in elkaar.

                                Oorspronkelijk geplaatst door Kurt1968 Bekijk bericht
                                momenteel ben je idd beter dat je je geld thuis bewaart.
                                Het gevaar schuilt er echter in dat we een reset van ons monetair systeem naderen.
                                Papier geld kan ineens waardeloos worden (hyperinflatie)
                                Wat je eigenlijk al jaren moest hebben is goud.
                                Reeds 13 aanbevolen door Jim Sinclair.
                                Respect............
                                13 jaar bedoelde ik dus

                                Comment

                                Working...
                                X