Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Thuisnetwerk patchpaneel

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Thuisnetwerk patchpaneel

Thuis heb ik een tiental Cat6 utp kabels die samen komen op een centrale plaats. Ik zou deze hoop kabels graag wegwerken achter een valse muur met een patchpaneel
    Ik ben dus op zoek naar een paneel waar je achteraan een rj45 (want die staan aan de kabels) kan in pluggen. Wie heeft een tip ?
    BD0497BE : Nikon body + glas
    www.RudyVerrijt.info

Re: Thuisnetwerk patchpaneel

[MNote]Verplaatst van Algemeen naar ChitChat, waar dit soort vragen meer behandeld wordt.[MNote]
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

Comment

Dus echt maar een patchpaneel en dus geen switch?
      En normaal werkt een patchpaneel dus met aan de achterzijde de aansluiting voor de (bv.) Cat5e kabel en aan de voorkant kan je dan patchen met standaard patch kabels met aan beide einden een RJ-45.
      Wil je echter een RJ-54 --> RJ-45 zou je met aparte modules van Phoenix Contact een eind kunnen komen, wij gebruiken die in elk geval tot grote tevredenheid. De patchmodules kan je klikken op een gewone omegarail

Datasheet: http://www.mouser.com/catalog/specsheets/2744610.pdf
      Zie bladzijde 8 voor RJ-45 naar RJ-45

Comment

bedoel je zo'n patchpanel?
        Pc’s op maat, laptops, gaming gear en meer koop je snel bij ALTERNATE. Volgende werkdag geleverd of binnen 30 minuten af te halen in onze showroom!

enkel patchpanel heeft eigenlijk de rj 45 aansluitingen aan de voorkant zitten

Comment

idd, zo een panel bedoel ik, maar dan eentje waar je dan een rj45 achteraan kan inpluggen. Anders moet ik mijn connectors afknippen.
          www.RudyVerrijt.info

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
            idd, zo een panel bedoel ik, maar dan eentje waar je dan een rj45 achteraan kan inpluggen. Anders moet ik mijn connectors afknippen.
            Om signaal verlies tegen te gaan zou ik toch eerder aanraden om af te knippen. Als je daar geen voorstander van bent zou ik eerder gaan voor een switch die groot genoeg is om alles op in te pluggen. Ik vermoed dat het geen honderden kabels zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
              Om signaal verlies tegen te gaan zou ik toch eerder aanraden om af te knippen. Als je daar geen voorstander van bent zou ik eerder gaan voor een switch die groot genoeg is om alles op in te pluggen. Ik vermoed dat het geen honderden kabels zijn.
              Inderdaad. Een patchpanel is juist om de kabels rechtstreeks te connecteren. Als je de pluggen wilt behouden kun je beter direct een switch nemen en zo verder koppelen.
              Maar als je nu al 6 kabels hebt dan ga je een vrij grote (lees dure) switch moeten nemen: 12 of 16 poorten. Elke vendor (Netgear, Dlink, Cisco) heeft dit wel.

Steven
              1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door canonex Bekijk bericht
                Inderdaad. Een patchpanel is juist om de kabels rechtstreeks te connecteren. Als je de pluggen wilt behouden kun je beter direct een switch nemen en zo verder koppelen.
                Maar als je nu al 6 kabels hebt dan ga je een vrij grote (lees dure) switch moeten nemen: 12 of 16 poorten. Elke vendor (Netgear, Dlink, Cisco) heeft dit wel.

Steven
                Is dit een goeie ? http://www.testfreaks.nl/routers/hp-...itch-1410-16g/
                www.RudyVerrijt.info

Comment

Pc’s op maat, laptops, gaming gear en meer koop je snel bij ALTERNATE. Volgende werkdag geleverd of binnen 30 minuten af te halen in onze showroom!

levelone is ook goed in switchen en netwerktoestanden

Comment

Ik denk dat beide voorstellen goed zijn.

Comment

Working...
                    X