Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Plaatsgebruik programma's op SSD.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Plaatsgebruik programma's op SSD.

Bekijk mijn bestand hier
    Iets minder zo te zien.
    Waarom dat zo is weet ik niet maar Jan zal dit wel kunnen verklaren
    Last edited by theokus; 16 mei 2013, 18:56.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
      Wat kan ik daar aan doen regulus ? Ik heb reeds mijn ganse C uitgespit, en vind nergens dat grote ding terug.
      Als je het "Deze Computer" icoontje op je bureaublad hebt staan, doe dan het volgende :
      Rechter muisklik op "Deze Computer" en klik op "Eigenschappen" (staat onderaan het menu) > Links op het scherm staat ergens "Geavanceerde Systeeminstellingen", klik hierop.
      Er gaat een nieuw venster open, in het menu "Geavanceerd" (staat bovenaan) klik je onder "Prestaties" op
      de "Instellingen" knop > een nieuw venster gaat open, bovenaan staan 3 opties, klik op "Geavanceerd".

Je ziet daar dan "Virtueel Geheugen" staan, klik op "Wijzigen". Daar zie je hoeveel virueel geheugen 'of
      Wisselbestandsgrootte gebruikt wordt voor elke HD. Je kan zelf een "Aangepaste grootte" ingeven, of het volledig uitschakelen (Geen Wisselbestand).
      Pas aan naar believen en klik op "Instellen" (NIET VERGETEN).
      Sluit daarna alle vensters en windows zal je vragen om de computer opnieuw op te starten.

Ikzelf heb 16Gb geheugen steken en een aangepaste grootte van 1024 (Begingrootte) en 2048MB (Maximale Grootte) ingesteld.
      Met 32Gb geheugen (zoals in jouw geval) denk ik wel dat je het volledig kan uitschakelen.

Comment

Comment

Bedankt Jan (schollaert) en jfd, dat ziet er reeds helemaal anders uit.

Maar nu nog een vraagje, zoals ik in #11 reeds had aangegeven heb ik in het begin Nero 10 proberen te installeren,
          wat niet lukte, maar blijkbaar zijn daar resten achtergebleven die dat wisselbestand hebben aangemaakt, kon ik zien
          als ik met mijn muis op die pagefile.sys ging staan, maar ik kon er geen printscreen van maken.
          Hoe kan ik nu die Nero resten verwijderen, Nero staat niet onder mijn programma's noch onder software, maar toch moet er nog iets
          achtergebleven zijn, vanwaar zou hij dat anders kunnen tonen ?
          Hieronder wat er reeds is veranderd, met nogmaals dank aan Jan en jdf.

Comment

Voila si opgekuist, zoals gezegd, kon ik nergens die onvolledige Nero tools verwijderen, in configuratiescherm programma's waren ze niet te vinden.
            Dan maar geprobeerd onder C Program Files (x86) daar zag ik Nero staan, maar ook niet te verwijderen (zie onderstaande printscreen)
            Dan maar eens gaan zoeken op het www, wat mij tot het programma Advanced Uninstaller Pro bracht, werkelijk een toverprogramma. KLIK

Daarmee heb ik alles mooi kunnen verwijderen.

Nogmaals dank aan Jan en jfd, jullie zijn topgasten die mij met mijn zeer beperkte kennis toch de juiste richting hebben aangegeven.

Comment

Nu ziet alles er reeds heel wat normaler uit dan bij mijn beginpost Zie onderstaande printscreen. En alles werkt perfect,
              wat mij wel verbaasd, is dat mijn computer er niet trager door werkte, maar hoedanook opgeruimd staat netjes.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                Erg he; hm hm
                Inderdaad ERG Theo........

Comment

Nu ziet alles er reeds heel wat normaler uit dan bij mijn beginpost Zie onderstaande printscreen. En alles werkt perfect,
                  wat mij wel verbaasd, is dat mijn computer er niet trager door werkte, maar hoedanook opgeruimd staat netjes.

...
                  Natuurlijk werkt je computer er niet trager door, tenminste "nog niet" ... dat heeft oa te maken met de zogenaamde "overprovisionering" van een SSD ttz ruimte die "opzij" gezet wordt voor het intern functioneren van de SSD. Volgens je diagnose foto zou ik zelfs nog een stuk méér overprovisionering ingesteld hebben.
                  Op mijn Vertex 2, 120GB natieve ruimte = 111,7 effectief bruikbare, heb ik zelf de bruikbare partitie teruggebracht to ong 85 GB. Die is na 2,5 jaar nog altijd even snel als toen die uit de doos kwam en de geschatte levenstijd diagnose zegt nog steeds "2020". Op Mijn Samsung 830, 128GB heb ik een bruikbare partitie van net geen 100GB.
                  OK dit is allemaal een beetje mosterd na de maaltijd maar misschien een hint voor de installatie van een volgende SSD

Comment

Inderdaad ERG Theo........
                    Geert; was een reactie tegen mezelf he
                    Hopelijk wordt het beter tegen 19 mei
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                      Natuurlijk werkt je computer er niet trager door, tenminste "nog niet" ... dat heeft oa te maken met de zogenaamde "overprovisionering" van een SSD ttz ruimte die "opzij" gezet wordt voor het intern functioneren van de SSD. Volgens je diagnose foto zou ik zelfs nog een stuk méér overprovisionering ingesteld hebben.
                      Op mijn Vertex 2, 120GB natieve ruimte = 111,7 effectief bruikbare, heb ik zelf de bruikbare partitie teruggebracht to ong 85 GB. Die is na 2,5 jaar nog altijd even snel als toen die uit de doos kwam en de geschatte levenstijd diagnose zegt nog steeds "2020". Op Mijn Samsung 830, 128GB heb ik een bruikbare partitie van net geen 100GB.
                      OK dit is allemaal een beetje mosterd na de maaltijd maar misschien een hint voor de installatie van een volgende SSD
                      Wist ik reeds toen ik mijn SSD (Intel) aanschafte 2 jaar geleden
                      Men sprak toen van 10% van de capaciteit.
                      Vorig jaar leerde ik dat dit niet meer zou nodig zijn.
                      Waarom weet ik niet meer.
                      Maar ik ga het navragen
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Gevonden.
                        Het blijkt dat de SSD van Samsung zelf rekening houdt met "provisionering"
                        De gebruiker moet zich dus geen zorgen meer maken.
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                          Gevonden.
                          Het blijkt dat de SSD van Samsung zelf rekening houdt met "provisionering"
                          De gebruiker moet zich dus geen zorgen meer maken.
                          Ja 7% of zoiets ...

Comment

Working...
                          X