Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nest in schoorsteen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nest in schoorsteen?

Ik heb een schoorsteen die maar doorloopt tot aan het plafond van de benedenverdieping. De schoorsteen is dus dicht onderaan en wordt nergens voor gebuikt.
    Nu hoor ik sinds deze middag af en toe geluiden aan de onderkant van de schoorsteen, ter hoogte van de vloer op de 1ste verdieping.

Nu vraag ik me af of er een nest zit of er een vogel in is gesukkeld die er niet meer uitgeraakt. De schoorsteen is 2 verdiepingen hoog en ongeveer 50x50cm.
    Als het een nest is en die vogels kunnen er vanzelf uit dan kan ik het gewoon zo laten maar anders moet ik de schoorsteen openbreken op de 1ste verdieping.

Het geluid dat ik hoor is gekrab/geschuifel (geen geknaag dus ik denk niet dat het een muis of zo is).
    Heeft iemand ervaring met schoorsteengeluiden?
    Canon 500D + Sigma 17-70 f/2.8-4.5 + Canon 70-300 f/4-5.6 IS + Sigma 30 f/1.4 + Canon 85 f/1.8

Re: Nest in schoorsteen?

Er zit een vogel in, dat is duidelijk.
    En die kan er niet alleen uit.
    Waarschijnlijk heeft die een nest gemaakt bovenaan de schouw en is de vogel door zijn nest gevallen.

Comment

Kijk eens of je deze soort geregeld in de buurt van de schoorsteen ziet http://www.google.be/search?q=kauw&t...w=1920&bih=979
      Die gooien een hele schoorsteen vol met takken als ze er een nest in willen maken.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mimo Bekijk bericht
        Ik heb een schoorsteen die maar doorloopt tot aan het plafond van de benedenverdieping. De schoorsteen is dus dicht onderaan en wordt nergens voor gebuikt.
        Nu hoor ik sinds deze middag af en toe geluiden aan de onderkant van de schoorsteen, ter hoogte van de vloer op de 1ste verdieping.

Nu vraag ik me af of er een nest zit of er een vogel in is gesukkeld die er niet meer uitgeraakt. De schoorsteen is 2 verdiepingen hoog en ongeveer 50x50cm.
        Als het een nest is en die vogels kunnen er vanzelf uit dan kan ik het gewoon zo laten maar anders moet ik de schoorsteen openbreken op de 1ste verdieping.

Het geluid dat ik hoor is gekrab/geschuifel (geen geknaag dus ik denk niet dat het een muis of zo is).
        Heeft iemand ervaring met schoorsteengeluiden?
        Hier zijn er al verschillende in de schouw van de open haard gesukkeld. Gelukkig hebben wij een deur om de opening van de haard af te sluiten. In jouw geval zal het een probleem worden en zal het beestje vermoedelijk van de honger moeten sterven. Hier worden ze na een paar dagen als ze grote honger krijgen naar beneden gelokt. Als ze beneden geraken vang ik ze dan met een net. Geen gemakkelijke klus, want als ze in huis beginnen rond te vliegen mag je opnieuw schilderen of behangen. Het gaat bij ons om duiven en de laatste tijd ook een paar eksters. Succes in elk geval.
        Last edited by enero; 17 mei 2013, 06:12.
        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Mijn tuin zit elke dag vol met kauwen dus dat kan het wel zijn.
          Dat wordt dus morgen zagen of kappen. De schoorsteen is van baksteen (met bezetsel op de 1ste verdieping) maar de onderkant is enkel gyproc (denk ik).
          Ik denk dat ik een gat in de schoorsteen ga kappen en er nadien een luik of rooster in zetten. De schoorsteen komt uit in een klein berghok dus dat is geen probleem.
          Ik heb nu wel al een tijdje geen geluid meer gehoord.
          Canon 500D + Sigma 17-70 f/2.8-4.5 + Canon 70-300 f/4-5.6 IS + Sigma 30 f/1.4 + Canon 85 f/1.8

Comment

Een windkapje op de schoorsteen plaatsen helpt.

Comment

Het was inderdaad een kauw.
              Een half uur geleden is het beestje vanzelf naar buiten gevlogen door het gat in het plafond dat ik had gemaakt.
              Helaas had ik eerst een gat op de 1ste verdieping gemaakt wat zinloos bleek te zijn want er stak een buis in de schoorsteen waar de kauw in zat. Dus nu zit ik met een groot gat in de schoorsteen, een gat in het plafond waardoor je de buitenlucht vanuit de living kunt zien en een hele hoop rommel.
              En mijn vrouw komt zo thuis...
              Ik heb wel al een plastieken zak in het gat gestoken zodat het niet meer regent binnen

Comment

zo!

en nu ervoor zorgen dat er geen vogels meer in de schoorsteen geraken; kan je héél eenvoudig en goedkoop oplossen door kiekendraad
                over de schoorsteen te spannen.
                Ik denk zelfs dat je daarvoor naar de brandweer kan bellen, zij komen dat dan voor jou doen (weet niet of ze het gratis doen)
                maar meestal zijn de spuitgasten tevreden als je ze een frisdrank oid aanbied.
                "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

van de kauw in de kou

Toch nobel dat je dit gedaan hebt

Comment

Working...