Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

help PC start niet meer op na update

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: help PC start niet meer op na update

Oorspronkelijk geplaatst door Henk_01 Bekijk bericht
    Ik zou ook proberen terug te gaan en herstel tot voor de update die problemen veroorzaakte, als dit herstel lukt, dus terug gaan naar een vorige datum (herstelpunt), daarna foto's veilig stellen en backuppen, echter bij nieuw update zal de update die nu problemen veroorzaakte opnieuw de kop op steken, of het zou een totaal ander probleem moeten zijn die niks met de updates te maken heeft.

Dus dat wil zeggen als je dit wil uitsluiten zal je wat aanpassingen moeten doen aan je instellingen voor automatische updates (veranderen naar "melden wanneer er updates zijn, en downloaden maar ik beslis wanner ze te installeren" (zoiets is het ongeveer, weet nie precies hoe dat nu weer zat bij WIN XP)

Dan zal je de updates 1 per 1 afzonderlijk moeten installeren om de "corrupte update" al dan niet te kunnen uitsluiten. Neem een screenshot van de te installeren lijst alvorens te beginnen en installeer 1 per 1, als je na een bepaalde update wederom hetzelfde probleem zou hebben dan weet je direct waar het probleem zit en kun je de update deselecteren voor de volgende update.

Of misschien een nieuw PC vragen aan de Kerstman ?

mvg,

Probleem is, ik geraak zelf niet in veilige modus van Windows 8 hij reageert op totaal niets.
    Het enige dat er bij de opstart gebeurd is dat er vaio opkomt en dan niets meer .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Theworldis Bekijk bericht
      Probleem is, ik geraak zelf niet in veilige modus van Windows 8 hij reageert op totaal niets.
      Het enige dat er bij de opstart gebeurd is dat er vaio opkomt en dan niets meer .
      Heb je recovery media of een DVD met windows 8, of is er een recovery partitie op de harde schijf ?

Allereerst (tenzij je een recente backup hebt) harde schijf uit de laptop halen en in een USB behuizing steken, om je data op een andere schijf op een andere PC te zetten.
      Daarna schijf terug in laptop en recovery toepassen.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Theworldis Bekijk bericht
        In Win8 geraak je niet meer via de F8 toets in de veilige modus.
        In plaats van hier een op risico een verkeerde of te ingewikkelde uitleg te geven heb ik DIT gevonden op 't internet.

Een systeem restore kan ook, maar dan ben je al uw date kwijt want dan zet hij uw Vaio terug naar de fabriekstoestand.
        Wat nete voorstelt kan natuurlijk ook maar is veel werk en moet je bovendien een behuizing hebben, hoewel, er bestaan ook verloopstukjes als het om een IDE schijf gaat. Maar ik denk niet dat een gewone winkel die in voorraad zal hebben.
        Ik blijf erbij, probeer eerst via de DVD een opstartherstel. Uw BIOS moet wel ingesteld zijn dat uw laptop vanaf de DVD opstart.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
        Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Working...
        X