Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

help PC start niet meer op na update

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: help PC start niet meer op na update

van mijn meeste foto's wel, die staan op een extern harde schijf
    maar de foto's van afgelopen maand nog niet
    staan wel op de back-up van de PC D schijf waar ze desnoods nog terug te halen zijn
    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    Nergens geen backup van je foto's Liliane

Hopelijk alleen maar je videokaart.
    Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
    Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

Comment

Je kan anders een ubuntu vanaf cd draaien om daarmee de verloren bestanden terug te halen van je harde schijf.
      hier meer info over opstart vanaf cd ubuntu https://help.ubuntu.com/community/BootFromCD

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lilybie Bekijk bericht
        van mijn meeste foto's wel, die staan op een extern harde schijf
        maar de foto's van afgelopen maand nog niet
        staan wel op de back-up van de PC D schijf waar ze desnoods nog terug te halen zijn
        Die "D" is toch effectief een aparte schijf, en geen partitie van dezelfde schijf waar ook het besturingsprogramma op staat?.
        Als het dezelfde schijf is, en als die defect is, dan ben je nog al die foto's kwijt.

Als de harde schijf nog wel in orde is, dan kan je die in een behuizing van een externe schijf steken (je kan ook kabeltjes kopen waarmee je die zo kan aansluiten via een USB kabeltje, zonder dat er een behuizing nodig is).

Als er een aparte grafische kaart in die computer zit, dan heeft het moederbord gewoonlijk ook nog een monitor aansluiting (bij een wat oudere computer zal die niet dezelfde resolutie aankunnen als de grafische kaart).
        Maar ik denk dat dan eerst de grafische kaart uit de computer moet om die uitgang te kunnen gebruiken.
        Dan kan je in ieder geval al proberen of de harde schijf en het moederbord nog in orde zijn.

Als het nog een XP computer is (dan zal die toch al wat jaren oud zijn), dan zou ik er persoonlijk geen kosten meer aan doen, maar direct proberen of de bestanden nog te recupereren zijn door de harde schijf via een USB verbinding aan te sluiten.

Die computer heeft waarschijnlijk ook geen heel grote harde schijf, misschien staat die nu wel helemaal vol, en is de computer daardoor vastgelopen tijdens de updates...
        Last edited by Black B@ndit; 18 mei 2013, 08:43.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

Ik heb hetzelfde probleem. Na update Windows 8 start mijn pc niet meer op???

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Theworldis Bekijk bericht
            Ik heb hetzelfde probleem. Na update Windows 8 start mijn pc niet meer op???
            Moeilijk van hieruit de reden te kennen waarom jij er mee opgescheept zit maar de meesten met een dergelijk probleem hebben dit eerder aan zichzelf te danken.
            Een herstart na een update kan soms heel lang een zwart scherm geven waardoor veel mensen beginnen panikeren uit ongeduld en eens op de reset gaan klikken ... net hetgeen je niet moet doen.

Als het echt niet lukt om opnieuw op te starten best even alle mogelijke accessoires afkoppelen en opnieuw proberen.
            Kans dat een of andere driver het moeilijk heeft kan altijd bestaan.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Moeilijk van hieruit de reden te kennen waarom jij er mee opgescheept zit maar de meesten met een dergelijk probleem hebben dit eerder aan zichzelf te danken.
              Een herstart na een update kan soms heel lang een zwart scherm geven waardoor veel mensen beginnen panikeren uit ongeduld en eens op de reset gaan klikken ... net hetgeen je niet moet doen.

Als het echt niet lukt om opnieuw op te starten best even alle mogelijke accessoires afkoppelen en opnieuw proberen.
              Kans dat een of andere driver het moeilijk heeft kan altijd bestaan.
              Ja het duurde heel lang en heb wat toetsen geprobeerd om er beweging in te krijgen maar zonder succes.
              Het is een laptop dus er zijn geen accessoires aangesloten.

Comment

Ja het duurde heel lang en heb wat toetsen geprobeerd om er beweging in te krijgen maar zonder succes.
                Het is een laptop dus er zijn geen accessoires aangesloten.
                Wat kan ik doen?

Comment

Wat kan ik doen?
                  System restore bijv. (Systeem herstel).
                  Kies een datum van voor die update.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Theo, ik zou eerder de laptop laten opstarten van de DVD en een "opstart herstel" uitvoeren.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                    Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                      System restore bijv. (Systeem herstel).
                      Kies een datum van voor die update.
                      Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                      Theo, ik zou eerder de laptop laten opstarten van de DVD en een "opstart herstel" uitvoeren.
                      Ik zou ook proberen terug te gaan en herstel tot voor de update die problemen veroorzaakte, als dit herstel lukt, dus terug gaan naar een vorige datum (herstelpunt), daarna foto's veilig stellen en backuppen, echter bij nieuw update zal de update die nu problemen veroorzaakte opnieuw de kop op steken, of het zou een totaal ander probleem moeten zijn die niks met de updates te maken heeft.

Dus dat wil zeggen als je dit wil uitsluiten zal je wat aanpassingen moeten doen aan je instellingen voor automatische updates (veranderen naar "melden wanneer er updates zijn, en downloaden maar ik beslis wanner ze te installeren" (zoiets is het ongeveer, weet nie precies hoe dat nu weer zat bij WIN XP)

Dan zal je de updates 1 per 1 afzonderlijk moeten installeren om de "corrupte update" al dan niet te kunnen uitsluiten. Neem een screenshot van de te installeren lijst alvorens te beginnen en installeer 1 per 1, als je na een bepaalde update wederom hetzelfde probleem zou hebben dan weet je direct waar het probleem zit en kun je de update deselecteren voor de volgende update.

Of misschien een nieuw PC vragen aan de Kerstman ?

mvg,
                      Last edited by Henk_01; 22 juli 2013, 23:59.
                      2 x 60D + 1 BG-E9 / EF-S 15-85 IS USM / 70-200 f2.8 L/ EF 100 f2.8 L IS Macro / SPEEDLITE 430 EX II/ MANFROTTO 055CXPRO3 + VANGUARD GH-200 PISTOL GRIP

Comment

Hoe ga je naar een herstelpunt als de PC niet meer opstart?

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                        Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

De laatste posters last van de warmteM™!
                          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                            Hoe ga je naar een herstelpunt als de PC niet meer opstart?
                            Juist
                            Maar het kan ook een technisch probleem zijn met die laptop.
                            Het verbaast mij toch een beetje dat de opstart van het bios niet te zien is.
                            En het zou mij dan verder verbazen dat de oorzaak een update van XP is.

Als je niet in het bios kan dan is het hopeloos als leek. Begin maar te zoeken he.
                            Heb mezelf ooit kunnen helpen door gewoon het bios op default terug te zetten en te laten opstarten.

Die laptop kan het ook te warm hebben gekregen

En idd. je kan de laptop proberen op te starten met de CD van XP.
                            En dan verder de mogelijkheden bekijken. (systeem herstellen? Ik weet het niet meer of dat kan dan )
                            Last edited by theokus; 23 juli 2013, 00:38.
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                              En het zou mij dan verder verbazen dat de oorzaak een update van XP is.
                              Mij ook als je dit leest over het huidig probleem :
                              Na update Windows 8 start mijn pc niet meer op???
                              Al de rest is al van in mei.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                                Mij ook als je dit leest over het huidig probleem :
                                Al de rest is al van in mei.
                                Juist; en niet van "mij"
                                Alles door elkaar geklutst.
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

Comment

Working...
                                X