Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nas

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nas

Wow, dat wist ik niet, ook erg interessant maar twee bedenkingen:

- iPod of Iphone zijn erg gelimiteerd inzake (peperduur) geheugen
    - ik moet het nog eens opzoeken, maar kan een iPod FLAC bestanden weergeven ?
    Qui multa scit, parum patientiae habet

Comment

Mocht ik een gewone externe HD of NAS gebruiken ( met de NAS heb ik wel het voordeel dat ik daar ook in mijn bureau toegang tot heb ), dan zou ik de hele AV installatie misschien op 1 centrale aan/uit schakelaar kunnen zetten ?

Comment

Gevonden: iPod speelt geen FLAC af, toch niet rechtstreeks, maar je kan de FLAC bestanden converteren tot APPLE LOSSLESS.

Comment

Valt nog redelijk mee:

I have a few FLAC songs, and each is ~40MB

32GB/40MB = ~800

Allowing for the fact that you get a bit less than 32GB of space, I'd say somwhere in the region of 700-750 songs.

Comment

Sorry - dubbele post

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              En een NAS dan?

Je zou natuurlijk ook een dock kunnen kopen voor een iPod (als dat voor uw AV bestaat, bij mij althans wel van hetzelfde merk als de AV), die sluit je achteraan aan op de versterker en daar heb je geen last van, dan moet je enkel je muziek nog op een iPod zetten.

Werkt vlot want die dock werkt dan ook als voeding voor je iPod/iPhone als de AV uit staat.

Alleen zien of er op uw AV een speciale stekker daarvoor voorzien is ... ziet er wat dikke vierkantachtige stekker uit met meerdere contacten.
              http://www.superfi.co.uk/images/PROD...e/16871_3_.jpg
              Maare...ik denk nu wat verder....Yamaha claimt dat je met de remote van de versterker je Ipod kan bedienen.

Echter ik vind omgekeerd makkelijker, en dat kan ik nu al met een speciale app ( bestaat OOK voor Android ) - ik heb gisteren MP3's kunnen afspelen van op mijn iPad.
              En dat is draadloos, want gaat via mijn thuisnetwerk.

Ik weet echter niet of dat even goed gaat met die Apple lossless bestanden. Nog even uitzoeken...

Comment

Wow wat een denkpiste

Koop gewoon een Synology NAS met bijhorende DSM software Marc. Dan heb je een degelijke DLNA/iTunes server waar alle muziek centraal bewaard/beheerd wordt en die je met alle DLNA compatibele apparatuur rechtstreeks kan benaderen en/of sturen via smartphone/tablet met DLNA app. En laat die toch altijd aanstaan. In slaapmodus verbruikt een NAS echt niet zoveel en op deze manier kan je snel aan je muziek wanneer je maar wil.

Het Apple verhaal is er een van veel bling-bling, maar tegelijk ook van veel beperkingen (Airplay vs DLNA, geen rechtstreekse FLAC afspeelmogelijkheid, ...) en daarom niet aan mij besteed

Comment

Ik heb nog 'n vrijwel nieuwe DS212+ staan.
                  Aankoopprijs was ± 300 € bij coolblue.
                  Heeft USB 3.0 en SD kaartlezer.

Mag weg voor 190 €.
                  Na aankoop ben ik redelijk snel naar 'n DS1512+ overgestapt + DS510 expansie voor totaal 10 schijven.
                  Staat hier te niksen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    En een NAS dan?

Een NAS gaat na een tijd misschien wel in power save maar de meeste externe schijven doen dat ook.
                    Als je een NAS volledig wil uitzetten, dan zal je dat net als met een HD manueel moeten doen.

...
                    Niet noodzakelijk ... In principe kan je een NAS vanop afstand en vanuit windows, aan en uit zetten via het versturen van een "poweroff" Linux commando ...

Comment

Working...
                    X