Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

'm ja Telenet..........

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 'm ja Telenet..........

Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
    Normaal ja, maar 0ms heb ik van mijn leven nog niet voor gehad.
    En dan nog iets, mijn eerste test: 3,44 Mb's is toch erg traag en toch gaat alles snel open. Versta het niet, tenzij System Mechanic daar de oorzaak van is.
    De eerste keer dat ik dat progje gebruikte gaf ie aan dat er twee instellingen beter konden, het gaat nu inderdaad sneller maar geen enkele speedtest heeft een goed resultaat.

Ik gebruik ook System Mechanic, en dat heeft dus blijkbaar toch geen invloed op de test.
    Mvg,
    Rudy Mas
    Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

Comment

0ms kan je hebben op je eigen netwerk, maar dat is het dan ook. Er is in ieder geval een probleem met de cijfers die jij bovenhaalt. Je moet minstens boven de 20Mbit zitten. Nu is de vraag wat er mis is, de lijn van telenet of een toestel dat aan je bandbreedte zit. Alvorens telenet te contacteren eerst zorgen dat al de rest uitstaat, wifi, andere pc's, laptops, .... Slechts 1 virusvrij toestel aanlaten en de test doen.
      Wat er gaande is weet ik niet. Dat bolleke die van de piramide in een boog naar het mannetje gaat doet er bij mij meer dan een minuut over, niet normaal hé.
      Ik ga zowel mijn router als accespoint eens recetten want dit is mijn laatste meeting:

Voorheen had ik een ping van om en nabij de 15ms een download van +/- 53Mb/s en een upload van +/- 3.85Mb/s.
      Ik werk draadloos de pc van mijn andere helft van 't bed is bedraad en daar zijn de resultaten het volgende:
      Voor reset:
      - ping = 0M/s
      - down = 47.02 Mb/s
      - up = 3.84 Mb/s
      Na reset:
      - ping 0M/s
      - down = 57,16 Mb/s
      - up = 3.85 Mb/s

En nu de test op mij pc:

Nu eens een online 4us scanner laten lopen.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
      Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Skynet bijna altijd zelfde resultaat
        Flickr één
        Flickr two

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
          Wat er gaande is weet ik niet. Dat bolleke die van de piramide in een boog naar het mannetje gaat doet er bij mij meer dan een minuut over, niet normaal hé.
          Ik ga zowel mijn router als accespoint eens recetten want dit is mijn laatste meeting:

Voorheen had ik een ping van om en nabij de 15ms een download van +/- 53Mb/s en een upload van +/- 3.85Mb/s.
          Ik werk draadloos de pc van mijn andere helft van 't bed is bedraad en daar zijn de resultaten het volgende:
          Voor reset:
          - ping = 0M/s
          - down = 47.02 Mb/s
          - up = 3.84 Mb/s
          Na reset:
          - ping 0M/s
          - down = 57,16 Mb/s
          - up = 3.85 Mb/s

Nu eens een online 4us scanner laten lopen.
          Die waarden van je wederhelft zijn wat je mag verwachten. Het ligt dus aan je laptop. Zet de wifi af en werk eens bedraad. Als dat nog slecht is weet je dat het een beestje is. In het andere geval is het gewoon een slechte wifi verbinding.

Comment

Het is een desktop waarmee ik werk, geen laptop hoor. Maar ook op haar pc is er een ping van 0.
            En wat me ook opgevallen is, op die modem/router van Telenet branden nu twee blauwe leds, was dat vroeger niet eentje?

Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
              Hanske, hoe kom jij aan zo'n hoge upload?

Ik heb een 100mb glasvezellijn .......Wel draadloos , dus downloadsnelheid vind ik wat aan de lage kant , maar de uploadsnelheid is prima

Maar de snelheden wisselen wel erg hoor , soms als ik een test doe , zit ik amper aan de 10 mb download en 8 mb upload ....

Geen idee waar dat dan aan ligt.
              Last edited by Hanske; 9 mei 2013, 17:03.
              Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
              Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

Comment

Comment

Comment

Het is een desktop waarmee ik werk, geen laptop hoor. Maar ook op haar pc is er een ping van 0.
                    En wat me ook opgevallen is, op die modem/router van Telenet branden nu twee blauwe leds, was dat vroeger niet eentje?
                    Het zou kunnen dat je ping heb zitten firewallen op je toestel.

Voor de anderen, Het ligt aan zijn toestel. Die van zijn vrouw werkt perfect

Comment

Hoezo het ligt aan mijn toestel?
                      Heb de 4us scanner van Microsoft laten scannen, niks.
                      Heb de online scanners van Trend Micro en Eset laten scannen, niks.
                      Gisterenavond was alles nog ok, deze morgen doe ik een test en krijg deze resultaten te zien, en toch is mijn verbinding niet trager dan anders, alleen de cijfers zijn helemaal anders.
                      Er is dus duidelijk iets dat niet klopt, maar wat is het?
                      Morgen laat ik HiJack This en Mbam eens lopen en stuur de resultaten naar Nucia.

Comment

Hoezo het ligt aan mijn toestel?
                        Voor reset:
                        - ping = 0M/s
                        - down = 47.02 Mb/s
                        - up = 3.84 Mb/s
                        Na reset:
                        - ping 0M/s
                        - down = 57,16 Mb/s
                        - up = 3.85 Mb/s
                        Dit is wat je post van het andere toestel. Die snelheden zijn correct. Die ping is misschien gefirewalled op je router en is onbelangrijk. Dit zijn de snelheden van je eerste post, ver onder de download op het toestel van je vrouw:

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hanske Bekijk bericht
                          Ik heb een 100mb glasvezellijn .......Wel draadloos , dus downloadsnelheid vind ik wat aan de lage kant , maar de uploadsnelheid is prima

Maar de snelheden wisselen wel erg hoor , soms als ik een test doe , zit ik amper aan de 10 mb download en 8 mb upload ....

Geen idee waar dat dan aan ligt.
                          1) Kan je niet met kabel werken ? Voor een glasvezelaansluiting lijkt me gelijk welke draadloze verbinding toch een serieuze flessenhals.

2) Al eens gekeken of er geen massa omwonenden op hetzelfde draadloos kanaal zitten dat jij gebruikt ?
                          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Wat willen die cijfers zeggen als je pingt in de opdrachtprompt?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                              1) Kan je niet met kabel werken ? Voor een glasvezelaansluiting lijkt me gelijk welke draadloze verbinding toch een serieuze flessenhals.

2) Al eens gekeken of er geen massa omwonenden op hetzelfde draadloos kanaal zitten dat jij gebruikt ?
                              Een kabel is geen optie op dit moment.

Heb even gekeken wie er allemaal in de buurt zit :

http://46.4.24.136/atpic/541/52533/0/2675471/0.jpg

En volgens mij ben ik dus de enige op kanaal 10
                              Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
                              Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hanske Bekijk bericht
                                Een kabel is geen optie op dit moment.

Heb even gekeken wie er allemaal in de buurt zit :

http://46.4.24.136/atpic/541/52533/0/2675471/0.jpg

En volgens mij ben ik dus de enige op kanaal 10
                                Maar op kanaal 1 zou je met geen (of veel minder) zijbanden (overlapping) van andere kanalen zitten, snel daarheen zou ik zeggen...
                                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Working...
                                X