F&L is een nederlandse uitgeverij die veel tijdschriften uitgeeft (o.a. c'T, Photo Digitaal, Chip, ...)
Ik vond die vroeger al hilarisch omdat hun tijdschriften via de krantenwinkel in Belgie 6 weken later uitkomen dan in Nederland.
Als je een abonnement neemt heb je daar geen last van maar toch.
Wel opletten als je een abonnement wil opzeggen dat je dit op tijd doet (1 maand voor het verschijnen van het laatste nummer van je abonnement).
Het verzoek om voor het volgend jaar te betalen sturen ze wel maar pas als je het laatste nummer gekregen hebt!
Ik heb in mijn leven al veel abonnementen gehad bij verschillende uitgevers en altijd gereageerd op de uitnodiging om terug te betalen indien ik het abonnement niet meer nodig had. Nog nooit problemen hiermee gehad.
Behalve nu bij F&L . Eerst krijg je antwoord dat je te laat bent en dat je toch het volgende jaar moet betalen. Als je dan wat aandringt komen ze dan toch met de mogelijkheid om toch vroeger te stoppen, nl 3 maand vanaf de opzeg.
Moest ik nog 3 nummers betalen. Dat vond ik raar aangezien het tijdschrift 8 x verschijnt per jaar is toch 2 x op 3 maand.
Mijn abo liep af op 1 Sept en dat derde nr verschijnt op 10 Sept. Dat is volgens mij duidelijk na mijn abo.
Maar volgens F&L word de opdracht al op 23 Aug gegeven voor dat nr dus valt dat nog binnen de termijn .
Volgens F&L is het volkomen wettelijk wat ze doen (en dat hoop ik toch ook) maar klantvriendelijkheid is voor mij toch iets anders.
Wat nog fantastisch is op gebied van klantvriendelijkheid is dat ik voorheen reeds nagevraagd had naar digitale abonnementen (via Tablisto kan je hun tijdschriften digitaal krijgen maar enkel als losse nummers (dat is spijtig genoeg niet allen voor hun zo)) en dit nogmaals had gemeld ook bij hett opzeggen dat ik eigenlijk aan het wachten was naar het digitaal abonnement.
En dan nog zo moeilijk doen, dat is om zeker te zijn dat de klant wegblijft...
Dit wou ik ook even ventileren en anderen waarschuwen hiervoor (misschien is dit normale kost voor de Nederlanders maar ik ben anders gewoon).
Ik vond die vroeger al hilarisch omdat hun tijdschriften via de krantenwinkel in Belgie 6 weken later uitkomen dan in Nederland.
Als je een abonnement neemt heb je daar geen last van maar toch.
Wel opletten als je een abonnement wil opzeggen dat je dit op tijd doet (1 maand voor het verschijnen van het laatste nummer van je abonnement).
Het verzoek om voor het volgend jaar te betalen sturen ze wel maar pas als je het laatste nummer gekregen hebt!
Ik heb in mijn leven al veel abonnementen gehad bij verschillende uitgevers en altijd gereageerd op de uitnodiging om terug te betalen indien ik het abonnement niet meer nodig had. Nog nooit problemen hiermee gehad.
Behalve nu bij F&L . Eerst krijg je antwoord dat je te laat bent en dat je toch het volgende jaar moet betalen. Als je dan wat aandringt komen ze dan toch met de mogelijkheid om toch vroeger te stoppen, nl 3 maand vanaf de opzeg.
Moest ik nog 3 nummers betalen. Dat vond ik raar aangezien het tijdschrift 8 x verschijnt per jaar is toch 2 x op 3 maand.
Mijn abo liep af op 1 Sept en dat derde nr verschijnt op 10 Sept. Dat is volgens mij duidelijk na mijn abo.
Maar volgens F&L word de opdracht al op 23 Aug gegeven voor dat nr dus valt dat nog binnen de termijn .
Volgens F&L is het volkomen wettelijk wat ze doen (en dat hoop ik toch ook) maar klantvriendelijkheid is voor mij toch iets anders.
Wat nog fantastisch is op gebied van klantvriendelijkheid is dat ik voorheen reeds nagevraagd had naar digitale abonnementen (via Tablisto kan je hun tijdschriften digitaal krijgen maar enkel als losse nummers (dat is spijtig genoeg niet allen voor hun zo)) en dit nogmaals had gemeld ook bij hett opzeggen dat ik eigenlijk aan het wachten was naar het digitaal abonnement.
En dan nog zo moeilijk doen, dat is om zeker te zijn dat de klant wegblijft...
Dit wou ik ook even ventileren en anderen waarschuwen hiervoor (misschien is dit normale kost voor de Nederlanders maar ik ben anders gewoon).
Comment