Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Opletten bij F&L

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Opletten bij F&L

F&L is een nederlandse uitgeverij die veel tijdschriften uitgeeft (o.a. c'T, Photo Digitaal, Chip, ...)

Ik vond die vroeger al hilarisch omdat hun tijdschriften via de krantenwinkel in Belgie 6 weken later uitkomen dan in Nederland.
    Als je een abonnement neemt heb je daar geen last van maar toch.

Wel opletten als je een abonnement wil opzeggen dat je dit op tijd doet (1 maand voor het verschijnen van het laatste nummer van je abonnement).
    Het verzoek om voor het volgend jaar te betalen sturen ze wel maar pas als je het laatste nummer gekregen hebt!

Ik heb in mijn leven al veel abonnementen gehad bij verschillende uitgevers en altijd gereageerd op de uitnodiging om terug te betalen indien ik het abonnement niet meer nodig had. Nog nooit problemen hiermee gehad.

Behalve nu bij F&L . Eerst krijg je antwoord dat je te laat bent en dat je toch het volgende jaar moet betalen. Als je dan wat aandringt komen ze dan toch met de mogelijkheid om toch vroeger te stoppen, nl 3 maand vanaf de opzeg.
    Moest ik nog 3 nummers betalen. Dat vond ik raar aangezien het tijdschrift 8 x verschijnt per jaar is toch 2 x op 3 maand.
    Mijn abo liep af op 1 Sept en dat derde nr verschijnt op 10 Sept. Dat is volgens mij duidelijk na mijn abo.
    Maar volgens F&L word de opdracht al op 23 Aug gegeven voor dat nr dus valt dat nog binnen de termijn .

Volgens F&L is het volkomen wettelijk wat ze doen (en dat hoop ik toch ook) maar klantvriendelijkheid is voor mij toch iets anders.

Wat nog fantastisch is op gebied van klantvriendelijkheid is dat ik voorheen reeds nagevraagd had naar digitale abonnementen (via Tablisto kan je hun tijdschriften digitaal krijgen maar enkel als losse nummers (dat is spijtig genoeg niet allen voor hun zo)) en dit nogmaals had gemeld ook bij hett opzeggen dat ik eigenlijk aan het wachten was naar het digitaal abonnement.
    En dan nog zo moeilijk doen, dat is om zeker te zijn dat de klant wegblijft...

Dit wou ik ook even ventileren en anderen waarschuwen hiervoor (misschien is dit normale kost voor de Nederlanders maar ik ben anders gewoon).
    Groetjes,
    FilMar, Beeldbrouwer ;-)
    * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

Re: Opletten bij F&L

Ik ben bij hen geabonneerd op "Photoshop Magazien", voorheen "Photoshop Creatieve".
    Ik moet twee betalings verzoeken hebben gemist en moest 25 euro "administratie" kosten extra betalen bij de derde brief die ik wel ontvangen heb.
    Ik heb hen een mail gestuurd dat ik de twee eerste brieven nooit ontvangen had en dat ik weigerde om de 25 euro extra te betalen.
    Daag's nadien kreeg ik een mail retour dat ik die extra som niet hoefde te betalen als ik binnen de week mij abonnement verlengde.
    Vriendelijk zijn ze niet, wel heel zakelijk.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
    Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

ik moet spijtig genoeg en dat is algemeen elke dag meer en meer vaststellen dat het begrip "klant" praktisch niet meer bestaat. ik heb voor mij alleszins besloten om niets meer te kopen of wat het ook moge zijn bij handelaars die de klant niet respecteren. uitleg als zakelijke benadering, professioneel, enz.. accepteer ik ook niet meer - just my 2cts
      nikon coolpix s9100

Comment

Toen mijn kinderen nog "klein" waren wilden ze ook een abo op een tijdschrift.
        Ikzelf had ooit een abo op een fototijdschrift in NL en een luchtvaarttijdschrift in Duitsland.
        Elke keer was het een miserie om van die abo's af te geraken. E-Mails lezen ze niet of ze doen alsof. Een niet aangetekende brief ging "verloren" enz.
        Telkens heb ik dan gewacht totdat de brieven van de incassobureaus ophielden te komen.
        Bij de Duitser (Aerokurier) heb ik toch in een boze brief geschreven dat de Belgische wetten hun praktijken niet toestonden en dan hielden ze ook op.
        Resultaat : Gedaan met abo's.
        Last edited by Skitch; 13 juni 2013, 01:20.
        " Leven is slecht voor de gezondheid. " (Jacques Brel )

Comment

Net hetzelfde ondervonden (jaren geleden) en na wat discussie over wetgevingen en regels toch niet betaald.
          Op het eerste inschrijvingsdocument stond dat ik een abo nam voor één jaar en niets van uitleg over opzeg.
          Hun algemene voorwaarden voorzagen een opzegperiode maar geen vermelding op eerste bestelbon.
          Dus had ik mij daarmee ook niet akkoord verklaard en dus ook ongeldig wat een eventuele contractuele verbinding zou betekenen.
          Als de voorwaarden echter wel op de bestelbon staan en je die aanvaard hebt, dan heb je geen poot om op te staan, tenzij een wetgeving het tegendeel opneemt.
          Lezen dus.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Working...
          X