Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vreemde regels in de Colruyt...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: vreemde regels in de Colruyt...

Misschien ook even vermelden dat een Colruyt winkel er heel anders uit ziet dan een gewone supermarkt.
    Meer ala "Macro", maar dan kleiner (wat men in Nederland ook kent denk ik), een winkel met een hoog magazijn gehalte, maar met goedkopere prijzen...
    Nikon D7100, Nikon D780 "At The Heart Of The Image"
    Nikkor 24-120mm F4, Nikon 50mm F1.8, Nikkor 17-55mm F2.8,Tokina 11-16mm F2.8, Sigma AF 120-400mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RichKE Bekijk bericht
      bouk, ik zal het snel proberen uit te leggen:

Bij Colruyt hebben ze geen transportband waar je je aangekochte waren oplegt maar daar moet je gewoon met je winkelwagen aanschuiven.....
      aha....nou begrijp ik het pas.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ik heb ook al veel vrouwelijke kassiers zien pakken water verzetten van kar naar kar, op schouderhoogte.
        Dat er hier regels voor bestaan ivm heffen vanuit de Colruyt is dikke b***sh**
        Er bestaat geen goede manier om 12kg (2x6L) te hebben vanuit 1 kar naar een andere.
        Je moet namelijk altijd voorover buigen om iets in een kar te leggen.
        Onderaan de kar is het nog veel erger !

Het systeem is goed voor lichte boodschappen zoals de meeste dingen, maar als je het over bierbakken en pakken drank hebt, dan wordt het vrij absuurd.
        Ze zouden beter een selfscan systeem invoeren, zoals in de Red Market.
        Dan hoeft er niets meer verzet te worden en heb je ook geen loopband nodig aan de kassa's.
        Nikon shooter - Samyang fan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          aha....nou begrijp ik het pas.
          grt,bouk.
          Denk je, zo gaan ze hier bij Colruyt shoppen: https://www.youtube.com/watch?v=6Nmqc5lFPdw
          Op +-1.06 zie je hoe men aan de kassa staan
          Never resist temptation or it could go away...
          Mijn handleiding is meer versleten dan men toestel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eanx Bekijk bericht
            Ik heb ook al veel vrouwelijke kassiers zien pakken water verzetten van kar naar kar, op schouderhoogte.
            Dat er hier regels voor bestaan ivm heffen vanuit de Colruyt is dikke b***sh**
            Er bestaat geen goede manier om 12kg (2x6L) te hebben vanuit 1 kar naar een andere.
            Je moet namelijk altijd voorover buigen om iets in een kar te leggen.
            Onderaan de kar is het nog veel erger !

Het systeem is goed voor lichte boodschappen zoals de meeste dingen, maar als je het over bierbakken en pakken drank hebt, dan wordt het vrij absuurd.
            Ze zouden beter een selfscan systeem invoeren, zoals in de Red Market.
            Dan hoeft er niets meer verzet te worden en heb je ook geen loopband nodig aan de kassa's.
            Niet waar.
            Je moet zelfs niet voorover buigen.
            Er zijn wel regels.

Heb jij er ook gewerkt?
            It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Ik ben afkomstig uit Halle (woon nu elders), maar ik ken genoeg volk die bij de Colruyt werkt(e). Dit, aangezien in Halle elke familie wel iémand heeft die bij Colruyt werkt(e).

Enfin, ik heb zelf ook een paar maand bij Colruyt gewerkt, op de administratieve zetel gelukkig.

En ik heb genoég verhalen gehoord over mensen met rugklachten en andere problematiek.

Ze zijn wel bezig met ergonomische zaken... maar de kassa kan véél beter, maar dat kost geld, en daar wil men bij Colruyt geen geld in steken natuurlijk.
              Want, laagste prijs = minimum investeringen. En trouwens ook laagste lonen.
              Qua gezondheid zit Colruyt er dus niet altijd mee in, want daar moeten zij niets voor betalen, dat is de ziekenkas.

Respect voor mensen die het willen doen. En hopelijk later niet te veel klachten met hun rug...

Comment

Mijn zoon heeft vakantiejobs gedaan, zowel in de carrefour als bij Colruyt.

Grote verschillen in opleiding.
                Bij Colruyt wordt daar echt zorg aan besteed, en bij Carrefour bijna niks. Je krijgt gewoon op je donder als het verkeerd gaat bij Carrefour.

90% van de bakken bij Colruyt staan onder de kar, en dat valt nogal mee om die te verzetten.
                Mijn zoon vond een pak van 6 flessen cola inscannen bij Carrefour moeilijker dan bij Colruyt. Je moet het immers voor je opheffen vanop de lopende band, een keer of 2 heen en weer bewegen, en dan wat verder naar links terug neerzetten.
                Vanuit een zittende positie is dat nog slechter voor je rug.

Als hij nog eens in een winkel gaat werken, dan gaat hij terug naar Colruyt (ze betaalden trouwens wel beter...)

Comment

Vreemd hoe een buitenstaander eventjes de regels in vraag gaat stellen terwijl
                  1/ Het meerdere jaren het bedrijf is met de beste reputatie: http://www.standaard.be/cnt/DMF20130422_00550784
                  2/ Werkgever waar de werknemers heel belangrijk zijn (en niet enkel op papier): http://serv.be/fr/werkbaarwerk/kenni...afstandswerken
                  3) 1 van de meest gegeerde bedrijven bij werkzoekenden is: http://www.vacature.com/blog/de-10-m...evers-van-2010

Enkele van hun arbeidsvoorwaarden: http://www.jobat.be/uploadedFiles/co...er/Colruyt.pdf

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                    Dat sommige kassier(ster)s hun g*t vegen aan de gezondsheidsvoorschriften moet je dus niet aan Colruyt toeschrijven, maar aan de kassiers.
                    toch wel. het is volgens de wet aan de werkgever om het personeel de gezondheidsvoorschriften te doen naleven.
                    The Knight That Says Ni...kon

Comment

Als het een dame is aan de kassa dan verzet ik de bakken/flessen meestal zelf even.
                      Groetjes,
                      Dominic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                        toch wel. het is volgens de wet aan de werkgever om het personeel de gezondheidsvoorschriften te doen naleven.

Zie #9 waar ik vermeld dat ik hierop gewezen ben.
                        Je kan natuurlijk niet 24/24 iemand ernaast zetten om alles te controleren niet waar?
                        Daarvoor dienen steekproeven... en daar zijn mazen in het net.

Tjah, je moet er maar gewerkt hebben he
                        It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door spikkesenior Bekijk bericht
                          ...4. nadat al de goederen zijn overgeplaatst wordt er natuurlijk betaald ;
                          Tiens! Da's nieuw voor mij
                          Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
                          Oók wandelen met GPS?

Comment

Wat is er het lastigst voor de rug: 12 flessen van één liter één voor één verplaatsen (op een band of van kar naar kar... kies maar) OF een pak van 12 van die flessen in één keer verhuizen??? Of 2 pakken van 6 flessen of...???
                            Alles bij elkaar heb je wel 12 kilo verzet natuurlijk.
                            Moeilijke keuze?
                            Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
                            Oók wandelen met GPS?

Comment

Daarom dat ze duidelijk melden bij een opleiding om door je knietjes te zakken, ipv je rug te buigen...
                              en als je je karren verplaatst volgens de vulling, dan moet je nooit voorover buigen om iets te pakken.
                              dus ook niet buigen om 12liter water (6 flessen van 2 liter werd bij ons meer verkocht) te verzetten als deze bovenaan stonden...

als ze onderaan staan kan je ze in een vlotte beweging "slepen" zonder je rug te belasten, eerder je knietjes.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VIM Bekijk bericht
                                Wat is er het lastigst voor de rug: 12 flessen van één liter één voor één verplaatsen (op een band of van kar naar kar... kies maar) OF een pak van 12 van die flessen in één keer verhuizen??? Of 2 pakken van 6 flessen of...???
                                Alles bij elkaar heb je wel 12 kilo verzet natuurlijk.
                                Moeilijke keuze?
                                Oesje! Moest dat eigenlijk niet zijn "Alles bij elkaar heb je wel 36 kilo verzet natuurlijk" ?

Dat van die gekheid en dat stokje: toch eens meegemaakt dat in de Okay (klein broertje van de Colruyt) mijn 6 (zes) artikels NIET van kar naar kar verplaatst werden bij het scannen... en dat ik bij het thuiskomen vaststelde dat er slechts 4 (vier) gescand waren. Natuurlijk zat het getater met de collega's daar ook voor iets tussen maar er zijn wel meer dan één reden om zo'n verhuis te "organiseren" hoor.
                                Oók wandelen met GPS?

Comment

Working...
                                X