Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

LED strip om achter de Tv te bevestigen - liefst met USB-voeding

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: LED strip om achter de Tv te bevestigen - liefst met USB-voeding

Oorspronkelijk geplaatst door VDSDigit@l Bekijk bericht
    Hier kan ik je ook in volgen , ik zat ook met de gedachte om nog een set te bevestigen , maar als je het resultaat ziet , valt het reuze mee .

Ik heb je een pee-beetje gestuurd
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
      Ok, bedankt. Ons meubel is maar tijdelijk, want er kimt iets anders - de strips zelf lijken me zeer licht, dus misschien kleven met dubbelzijdige kleefband ?

Prijs is zeer schappelijk.

Worden ze warm ? normaal gezien niet, dacht ik.
      Je kan ze vastkleven met de dubbelzijdige kleefband die reeds op de LEDS voorzien is.

Nee, warm worden doen ze zeker niet.

Foto's zal voor morgen zijn hoor, da's beloofd!
      "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
      Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Overbelasting daar was ik al een beetje bang voor...
        Enfin, dan weer een stekkertje meer.....

Effe opsommen:

1. Tv
        2. Beugel
        3. Switch
        4. Versterker
        5. Blu ray speler
        6. Mediaplayer
        7. Digicorder
        8. Tv backlight
        . . . en wellicht vergeet ik nog wat
        Wat je wel kan doen, is als je bv. je leds wil aansturen via het aansteken van je tv,
        dan kan dat wel via een usb uitgang op je tv, zelfs op de netstroomkant en veilig
        voor je tv, daarvoor hoef je alleen een solid-state relais te plaatsen, deze zijn
        inwendig optisch gescheiden, waardoor de schakelkant niets te maken heeft
        met de stuurkant, moet je niet kopen Alfa Centauri, ik heb er nog wel enkele liggen.
        Goede ledstrips koop je HIER wat anders dan die Ikea toestanden.

Comment

Dit heb ik ook gedaan, via het ikea setje. Dat is super.
          Ik heb er eentje waar je kleur kan van wijzigen.
          Last edited by videe; 2 mei 2013, 16:58. Reden: extra

Comment

Hier ook met zo'n setje van IKEA met 4 strips maar de witte variant (i.p.v. variabele kleuren)
            voor BE: http://www.ikea.com/be/nl/catalog/products/60116540/
            Voor NL een stuk goedkoper: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/pr...ery=601.165.40
            (maar dat is weer een andere discussie...)
            Groetjes,
            FilMar, Beeldbrouwer ;-)
            * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

Comment

Demeyereg waar kan men zo'n solid state relais kopen en wat zijn de specificaties...bedankt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                Goede ledstrips koop je HIER wat anders dan die Ikea toestanden.
                yep heb de mijne daar gekocht
                elke component apart te bestellen en dan gewoon aan elkaar koppelen
                Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Samsam Bekijk bericht
                  Demeyereg waar kan men zo'n solid state relais kopen en wat zijn de specificaties...bedankt
                  http://be.farnell.com/solid-state-relays# of als je van W-VL bent, kan je er hier gratis eentje komen ophalen, versturen zal ik niet doen.

Comment

Is USB aansluiting, goedkoop en simpel ook goed?

http://ncix.com/products/?sku=62334Neat product. Anecdotal evidence would suggest that it actually works although I haven't tried it for an extended period o...

Die bazar met meerdere LED strips, externe voeding en al heb ik ook al geprobeerd maar als ge uw TV op een plaats hebt waar ge kunt achter kijken, dan vind ik dat een afschuwelijke oplossing ... ook de reden dat het er direct terug afgevlogen is.

OK, die op USB is wat miniem in grootte maar als het enkel is voor wat achtergrondverlichting ... dan is dat meer dan genoeg.

Zoek via Google op : LED Bias Lighting usb

Ziet er goed uit, maar de Tv is ongeveer 123 cm breed en 70 cm hoog, dus ik vrees dat dit wat krap zal zijn
                    Als het enkel voor wat achtergrondlicht is ... dan is dat al veel te straf en als ge permanent licht kort tegen de boord plaatst, dan is dat eerder storend dan aangenaam.
                    Enfin ... onze ervaring.
                    En zoals Ambilight van Philips wordt het nooit, dat kan je vergeten.
                    Last edited by VerSeg; 30 augustus 2013, 02:33.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      ..............En zoals Ambilight van Philips wordt het nooit, dat kan je vergeten..............
                      Dat hebben wij, maar het is ook niet alles hoor dat voortdurend switchen van kleuren, eens rood, een groen, eens blauw achter je tv, allee achter de zijkanten van je TV.
                      Al naargelang de kleuren op je scherm krijg je bvb. soms drie/vier kleuren op die halve meter hoogte van je toestel links en rechts eventueel nog eens vier andere .
                      Waarom denk je die Ambilight ook uit kan zetten ? Ik denk dat een constant zacht wit/geelachtig licht achter de TV nog altijd het best is, en alleszins het meest rustige.
                      Groetjes

Comment

Ik heb zelf geen Ambilight tv maar mijn ouders wel, en die kunnen die volgens mij zo instellen dat de kleur niet veranderd. Ik zie de kleur toch niet veranderen bij hen in elk geval.
                        Tommy
                        My homepage : www.digitalviolence.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TommyG Bekijk bericht
                          Ik heb zelf geen Ambilight tv maar mijn ouders wel, en die kunnen die volgens mij zo instellen dat de kleur niet veranderd. Ik zie de kleur toch niet veranderen bij hen in elk geval.
                          Ik ga direct eens zien, misschien is er wel een instelling die ik nog niet kende .
                          Groetjes

Comment

Klopt, ook altijd kunnen doen met onze vorige Philips.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                              Waarom denk je die Ambilight ook uit kan zetten ?
                              We hadden het op onze vorige TV en we missen het toch wel, zou het zelf nooit afzetten.
                              Je moet wel de juiste instelling nemen want als je dat op trage reactie zet dan trekt het op niets.
                              En omgekeerd ook, te snel is er ook wat over.
                              Maar ieder eigen smaak dus.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Je hebt een overschot van gelijk. Juist even gecheckt en je kan
                                - aan of uit zetten
                                - kleur kiezen : dynamisch, warm wit, koel wit, blauw en gewenst (dat laatste moet ik nog even uitzoeken)
                                Weer iets bijgeleerd zie, waarvoor dank .
                                Groetjes

Comment

Working...
                                X