Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

JPG's streamen naar SONY Bravia LCD tv ????

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• JPG's streamen naar SONY Bravia LCD tv ????

Wat ik ook doe, ik kan geen foto's (en ook geen video) draadloos doorsturen naar mijn TV.
    Ik heb ondertussen ook al Homestream van SONY geïnstalleerd, maar ik raak er maar niet uit.
    Wie legt me eens duidelijk en eenvoudig stap voor stap (vooral) uit hoe ik één en ander voor mekaar krijg.
    Ook die Homestream wil ik doorgronden, maar ik begrijp er niks van..

TV: SONY BRAVIA KDL-40HX720
    Laptop: SAMSUNG van de nieuwste generatie met alles erop en eraan.

dankt u
    Dré

Re: JPG's streamen naar SONY Bravia LCD tv ????

Je moet inderdaad beginnen met software te draaien op de "bron" van je foto's om te streamen. Dat kan een nas zijn, maar evengoed een PC in je netwerk.
    Onder windows kan je dat bv. gewoon met mediaplayer doen en daar gewoon streamen inschakelen. En uiteraard zorgen dat de mappen met je media bestanden zichtbaar zijn in die mediaplayer.

Op je TV zou je dan die mediaplayer moeten zien, en dan kan je die afspelen. Meer zou het niet moeten zijn. Uiteraard moet je TV wel verbonden zijn op je netwerk (maar ook dat mag niet meer zijn dan het Wifi-paswoord ingeven...).

Ik heb zelf zo'n mediaplayer op een bluray-speler van Philips, maar ik moet zeggen dat dat enorm traag werkt (ondanks dat de speler is aangesloten met een ethernetkabel, i.p.v. draadloos). Hopelijk is je Sony wat sneller. Zelf gebruik ik het dus nooit...
    Groeten,

Polleke

Comment

Je moet eerst je pc toegang geven tot je tv (of andersom). Dat doe je bij configuratiescherm --> netwerk en internet --> Opties voor thuisgroep en delen --> opties voor mediastreaming , hier moet je jouw tv zien in de lijst en dan toegang toestaan. Nu moet je nog de foto's op de juiste locatie zetten. In principe moet je jouw foto's in de map 'openbare afbeeldingen' plaatsen. Als dit niet lukt dan kies je een map met je foto's, rechtermuisknop en delen met thuisgroep.

Nu ga je naar de tv (heb ook een Sony KDL-40EX650), kies je afbeeldingen en dan je pc selecteren, dan ga je naar mappen, en dan ofwel gedeelde (openbare) afbeeldingen ofwel kies je de map die je in de vorige stap hebt gedeeld met thuisgroep.

Dat zou het moeten doen. Maaaaarrr, ik kan foto's die met photoshop bewerkt zijn niet tonen .... en dat zijn dus alle foto's. Foto's die rechtstreeks uit de camera komen kan wel. Dit schijnt bij meerdere merken voor te komen en is niet een probleem van Sony alleen. Zo kan die ook geen mkv bestanden afspelen wat erg jammer is, want soms wil ik een film bekijken die op mijn pc staat, en dat gaat dus vaak niet.

Ik heb een PS3 gehad en daarmee kan je wel alle foto's weergeven, dus dat kan ook een optie zijn.

Homestream is nieuw voor mij en geen ervaring mee, maar zal het eens bekijken.
      Last edited by alex606; 1 mei 2013, 20:00.
      Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
      Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Ok. Hiermee kom ik al heel wat verder.
        Zal in de eerstkomende dagen es uitproberen. je hoort nog van me.

bedankt alvast!

Comment

Ik heb dat ook geprobeerd maar ik heb het opgegeven ... ik kon overal bijkomende "netwerken" installeren maar PC en TV wilden maar niet met mekaar communiceren alhoewel ze mekaar probleemloos vonden.

Comment

Altijd benieuwd of het je gelukt is.

Als je een tablet hebt kan je ook TV Sideview installeren, hiermee kan je ook in je netwerk en bestanden afspelen die dan getoond worden op het grote scherm. Er zit ook een afstandsbediening bij, is precies dezelfde als de Sony afstandsbediening maar dan op je tablet. Ik vind het handig als je tekst moet intypen, vandaag nog met de skype camera op de tv moeten inloggen en ik vond het liggend streepje niet, de app opgestart en ik kreeg onmiddellijk het toetsenbord op mijn tablet, veel handiger dan met je afstandsbediening.
            Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
            Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Working...
            X