Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Willem Alexander

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Willem Alexander

En proficiat aan de Nederlanders. Samenhorigheid ten top mede dank zij hun intense koningsgezindheid. En wat een grandioos feest, daar kunnen wij enkel van dromen.
    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Ik dacht dat rasisme strafbaar was. Dit is duidelijk een positieve vorm van rasisme.

Iemand afkomstig van 1 bepaalde familie (ras) krijgt het te zeggen over al de andere????? democratie my a$$

Opzouten die handel, en die van ons belgen ook buiten.

Comment

Koningsgezind of niet; ik zie die stijve hark van ons al bezig (als het er ooit van komt tenminste...)
        "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
        Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
          Toch vrij duidelijk dacht ik toch
          Hoe of op welke manier hebben die mensen iets kunnen bereiken.
          Heel de geschiedenis is er toch van vergeven.

Als ik op kleine schaal redeneer dan denk ik bijv. aan Eddy Merckx, Herman Schueremans of Mia Doornaert.
          Het zijn door hun initiatieven dat ze iets bereikt hebben en een adellijke titel hebben gekregen.
          Er zijn er nog meer hoor maar puntje is dat ze iets gedaan hebben, iets gepresteerd hebben, initiatieven hebben genomen.

Het is pas op grotere schaal dat vuiligheid aan de basis ligt.
          Kastelen, titels, geld en macht door uitmoorden en onderdrukking, slavernij enz.
          Die mensen namen dus ook initiatieven waar ik liever niet over wilde uitweiden.

Gelukkig hebben we tegenwoordig een beetje democratie
          Iedereen krijgt kansen, kan zich hopelijk ontwikkelen.
          Die verzameling van titels zijn eerder het gevolg van een succesvolle huwelijkpolitiek, veel meer dan van oorlogen, veroveringen, slavernij etc.
          Last edited by Teun_2; 1 mei 2013, 09:55.

Comment

... Maar... ik ga wel niet uitweiden over de manier of hoe die mensen hun initiatieven namen
            ... ...
            Vriendelijke groet,

Jos

Comment

nou ik heb genoten hoor.
              zal wel effe wenen zijn Koning ipv Koningin.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Proficiat Noorderburen. Het was een poppenkast. Een mooie poppenkast. En
                dat is iets waar ik al mijn gehele leven van gehouden heb. Zoals ik ook altijd
                heimelijk aan de films van Sissi plezier heb gehad, ook al waren die verre van
                de historische waarheid en werkelijkheid. Maar wat maakte het uit? Ik genoot.
                Ik genoot van mooi versierde prinsen en prinsessen, van een nieuwe vorst van
                een nieuwe vorstin, van een afscheidnemende koningin, van balkonscenes, een
                gelukkig dansend en zingend Oranje volk. Allen te water. Dat was mooi. En dat
                was goed. En het deed deugt ten midden van al die elkander stuk schietende en
                kapot bombarderende mensen op deze trieste wereld. Oranje boven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                  Wel nu begrijp ik je Theo en ben het volledig met je eens. Democratie hé... Jammer dat gans deze ceremonie daar niks mee te maken heeft. Maar het volk krijgt wat het verlangt, toch nog een beetje democratie dus...
                  Als je het mij vraagt is het de ultieme vorm van democratie dat we een koning hebben. Jammer voor diegenen die het daar niet mee eens zijn, want de meerderheid beslist...

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                  nou ik heb genoten hoor.
                  zal wel effe wenen zijn Koning ipv Koningin.
                  grt,bouk.
                  Bouk, bedoel je 'wenen' of 'wennen'. Het laatste ben ik met je eens, het eerst gaat me toch wat te ver
                  Groeten,

Albert Jan

Website AJH
                  lidnummer: BD0371NL

Comment

Premier Lubers : "Wat een fantastisch land hebben wij". Daar moeten wij inderdaad nog een puntje aanzuigen. Nu, laten we realistisch zijn, een verdeeld land als België al is het maar omwille van de taal, kan nooit zo'n samenhorigheid bereiken als dit bij onze noorderburen het geval is. Maar of dit nog het enige zou zijn waarom wij een koningshuis moeten hebben laat ik in het midden...
                    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                      ... ...
                      Neen Jos, dat was ik niet van plan omwille van mogelijke gevolgen.

Het kan wel eens goed zijn om even na te denken bij die feestelijkheden.
                      Maar ik wil de pret niet bederven
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Teun_2 Bekijk bericht
                        Die verzameling van titels zijn eerder het gevolg van een succesvolle huwelijkpolitiek, veel meer dan van oorlogen, veroveringen, slavernij etc.
                        Hendrik VIII van Engeland was daar kampioen in
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

Premier Lubers : "Wat een fantastisch land hebben wij". Daar moeten wij inderdaad nog een puntje aanzuigen. Nu, laten we realistisch zijn, een verdeeld land als België al is het maar omwille van de taal, kan nooit zo'n samenhorigheid bereiken als dit bij onze noorderburen het geval is. Maar of dit nog het enige zou zijn waarom wij een koningshuis moeten hebben laat ik in het midden...
                          Ja juist.
                          't Is een lang verhaal en het is geschiedenis.
                          Maar vergeten en vergeven zal ik nooit doen.
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Hendrik VIII van Engeland was daar kampioen in
                            Ik denk dat de Habsburgers op dat vlak Hendrik VIII ver achter zich lieten. http://www.monarchgenealogy.com/habsburghistory.htm

Comment

Premier Lubers : "Wat een fantastisch land hebben wij
                              Lubers?

Dat is toevallig, premier Rutte zei ongeveer hetzelfde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wdorstman1949 Bekijk bericht
                                Lubers?

Dat is toevallig, premier Rutte zei ongeveer hetzelfde
                                Ja, inderdaad, het was wel degelijk premier Rutte.
                                Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Working...
                                X