Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
HDMI-verbinding: wie kent een oplossing ?
Collapse
X
-
-
Re: HDMI-verbinding: wie kent een oplossing ?
Oorspronkelijk geplaatst door Mullie Bekijk berichtEvt. met stukjes klittenband die je vast kunt plakkenQui multa scit, parum patientiae habet
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk berichtEen beetje doorhangen is niet echt een probleem, zo lang het contact ok is.Qui multa scit, parum patientiae habet
Comment
-
-
Uw tv is toch op een beugel geplaatst?
Waarom maak je dan aan die beugel geen kabelbinder of zo vast waarmee je de bedrading samen kan houden en dus ook omhoog?
Vermoedelijk zit je op deze foto nog met de te korte kabel, maar eens je de juiste lengte hebt is dat toch geen probleem meer?
Er bestaan ook plastieken beugeltjes om kabels samen te houden welke je met dubbelzijdige tape op de achterkant kan kleven ... was er zo niet eentje bij je tv geleverd (normaal wel)?
Als die loskomen, dan kan je de tape vervangen door deftige van 3M en als die ooit loskomt of je doet die weg, dan laat dat geen sporen na en ook geen lijmresten.
Eens die kabel ergens wat steun heeft en niet los hangt zoals ik het hier precies wil zien, dan is dat probleem normaal opgelost.
En zoals reeds door anderen aangehaald, een klein beetje scheef kan helemaal geen kwaad als het contact maar goed is.
Anders is dit een eventuele oplossing :
Last edited by VerSeg; 28 april 2013, 22:31.Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk berichtJa, zo'n beugeltje heb ik; zat erbij maar kan dit pas gebruiken als ik alles heb.
Ik heb wat zitten zoeken en vond raar maar waar dit:
http://www.allekabels.nl/hdmi-kabels...igh-speed.html
Als die eronder vrij blijft, dan is dat geen probleem natuurlijk.
Ik vind het bij veel tv's wel een probleem worden, ze voorzien die aansluitingen niet op een ideale plaats want velen willen die in het midden van de tv bijeen laten komen en dan wringt zo'n kabel altijd wat tegen.Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
Het gewicht van de kabel speelt hier parten en ook dat de verbinding niet stevig genoeg is.
Ik heb dezelfde tv (Merk) maar andere kabels.
En ik heb nergens last van
De kabels zijn ook lang genoeg en hun volle gewicht komt niet bij & op de verbinding te liggen.
De stekkers steken stevig in de slots. Ik bedoel dat ze er moeilijk uit te krijgen zijn.
Wist ik vooraf ook allemaal niet he
Geluk gehad?
Met de voorstellen die hier vermeld zijn moet het wel op te lossen zijn.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk berichtDit kan helpen om het iets beter te hebben maar dan moet je wel zien dat je de stekker eronder niet nodig hebt want daar krijg je niets meer in mits de fiche ervoor zit.
Als die eronder vrij blijft, dan is dat geen probleem natuurlijk.
Ik vind het bij veel tv's wel een probleem worden, ze voorzien die aansluitingen niet op een ideale plaats want velen willen die in het midden van de tv bijeen laten komen en dan wringt zo'n kabel altijd wat tegen.Qui multa scit, parum patientiae habet
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk berichtHet gewicht van de kabel speelt hier parten en ook dat de verbinding niet stevig genoeg is.
Ik heb dezelfde tv (Merk) maar andere kabels.
En ik heb nergens last van
De kabels zijn ook lang genoeg en hun volle gewicht komt niet bij & op de verbinding te liggen.
De stekkers steken stevig in de slots. Ik bedoel dat ze er moeilijk uit te krijgen zijn.
Wist ik vooraf ook allemaal niet he
Geluk gehad?
Met de voorstellen die hier vermeld zijn moet het wel op te lossen zijn.
Alhoewel . . . ben je nu al wakker ? Ikke wel hoorQui multa scit, parum patientiae habet
Comment
-
Wakker ja
Mijn hdmi-kabels zijn allemaal allemaal rond.
En het zou idd. beter zijn als de aansluitingen in het midden van de tv waren.
Ze zitten dus rechts in de tv en dat komt voor mij niet goed uit.
Vanaf de aansluitingen heb ik allemaal bochten in de kabels.
Een verbinding met een klik-systeem zou beter zijn. Zo ben je zeker dat de verbinding goed is en op zijn plaats blijft.
Al bij al, stevig is het nu niet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk berichtJa, zo'n beugeltje heb ik; zat erbij maar kan dit pas gebruiken als ik alles heb.
Ik heb wat zitten zoeken en vond raar maar waar dit:
http://www.allekabels.nl/hdmi-kabels...igh-speed.html
Misschien eentje.
Je moet dat bekijken met drie van die, onder elkaar.
Comment
Comment