Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

David Bowie : The next day

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• David Bowie : The next day

Iemand de laatste van Bowie al gehoord ?
    Ik had hem al volledig afgeschreven na zijn hartaanval, maar blijkbaar kan geen enkele artiest zonder zijn kunst.
    Het is zeker geen cd geworden van een oude man in zijn pantoffels bij de kachel die nostalgisch op zijn leven terugkijkt. Vrij stevige rock met af en toe loeiharde gitaren.
    Verbazend hoe iemand van 66 nog zo de vinger aan de pols heeft van de tijdsgeest. Zijn stem is nog altijd vast en krachtig en er staan weer enkele nummers op die volgens mij zeker de tand des tijds zullen weerstaan.
    De hele hype, die hij overigens zelf heeft gecreëerd, na het verschijnen van de cd op internet, bewijst hoe de wereld toch altijd teruggrijpt naar die oude helden met wie alles begonnen is.
    Hij is lang niet meer zo experimenteel als in zijn Berlijnse periode maar veel artiesten kunnen alleen maar dromen van het niveau van deze laatste cd.
    Het waarneembare is slechts een schijn van de realiteit

Re: Davdi Bowie : The next day

Ik moet nog luisteren maar staat klaar om zondag tijdens een lange autorit te beluisteren. Ik heb die man altijd een schitterend artiest gevonden, zowel in zijn vroege als latere werk. Als acteur mocht bij er ook zijn met bijrollen als Tesla in The Prestige.
    Chapeau

Comment

Ook op het toneel : the elephant man. hij heeft ook mime gestudeerd en ik heb filmpjes gezien op youtube waarin hij al de moonwalk deed lang voor Michael Jackson.
      Hij schildert ook, kortom, een soort Uomo Universalis. Ik denk dat zijn invloed op de moderne muziek niet kan overschat worden.

Comment

Als tribute: http://www.youtube.com/watch?v=D67kmFzSh_o

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
          Lijkt wel in een hogere versnelling afgespeeld.
          Die man was en is een visionair. Denk aan al de bands die hem schatplichtig zijn...tik zijn naam in op youtube en je bent enkele avonden zoet. Een fenomeen, en ik gebruik dat woord echt niet veel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PLATO Bekijk bericht
            Lijkt wel in een hogere versnelling afgespeeld.
            Die man was en is een visionair. Denk aan al de bands die hem schatplichtig zijn...tik zijn naam in op YouTube en je bent enkele avonden zoet. Een fenomeen, en ik gebruik dat woord echt niet veel.
            geen idee, hou oud jij bent, maar 66 is niet oud hoor..!
            en men is dan zeker nog niet afgeschreven, en DB is daar weer een mooi voorbeeld van.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ik ben 10 jaar jonger dan Bowie en ik ben met zijn muziek opgegroeid, wat een privilege !
              66 is zeker in de huidige tijd niet oud. maar als ik mijn grootouders zag op die leeftijd, dan waren dat echt oude mensen op 66. kunstenaars blijven uiteraard meestal vitaler en creatiever op oudere leeftijd.
              wat ik eigenlijk bedoel is dat de meesten op die leeftijd heel bezadigde en rustige muziek maken om bij weg te dromen en te mijmeren. niet zo David Bowie, hij wordt niet "mainstream" met het ouder worden maar blijft de grenzen opzoeken en zijn eigen weg gaan. daarom blijft hij voor mij de allergrootste.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PLATO Bekijk bericht
                ........
                66 is zeker in de huidige tijd niet oud. maar als ik mijn grootouders zag op die leeftijd, dan waren dat echt oude mensen op 66. kunstenaars blijven uiteraard meestal vitaler en creatiever op oudere leeftijd.
                mee eens.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                  Ik moet nog luisteren maar staat klaar om zondag tijdens een lange autorit te beluisteren. Ik heb die man altijd een schitterend artiest gevonden, zowel in zijn vroege als latere werk. Als acteur mocht bij er ook zijn met bijrollen als Tesla in The Prestige.
                  Chapeau
                  Ook in de hoofdrol van de film die iedereen moet gezien hebben.

Merry Christmas Mr. Lawrence (1983)

Comment

David Bowie "l'homme aux mille visages" (de man met duizend gezichten).
                    Ik hoorde ook graag "Jeane Genie" van hem: https://www.youtube.com/watch?v=CGQo6zpVzt8

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                    Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Nog net zo oud niet, maar geef mij maar AC/DC, Iron Maiden en consoorten...
                      misschien niet het alom vernieuwende van een Bowie...
                      Maar presteren toch ook wat he
                      It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                        Nog net zo oud niet, maar geef mij maar AC/DC, Iron Maiden en consoorten...
                        misschien niet het alom vernieuwende van een Bowie...
                        Maar presteren toch ook wat he
                        Dat geroep en getier heeft me toch nooit kunnen bekoren...
                        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                          Dat geroep en getier heeft me toch nooit kunnen bekoren...
                          Nee, mij ook niet, maar "hardrock" is toch heel anders dan de fijne rock van David Bowie. Gelukkig
                          2 totaal verschillende soorten muziek.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door paulmedusa Bekijk bericht
                            Nee, mij ook niet, maar "hardrock" is toch heel anders dan de fijne rock van David Bowie. Gelukkig
                            2 totaal verschillende soorten muziek.
                            Daar staat dan tegenover dat ik David (ondanks enkele magische nummers) enorm zagen vind (les goûts et les couleurs...)
                            En qua mannen op leeftijd met een dijk van een stem: Leonard Cohen (en Paolo Conte.... al kan die ook een zaagje spannen )
                            It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                              Daar staat dan tegenover dat ik David (ondanks enkele magische nummers) enorm zagen vind (les goûts et les couleurs...)
                              En qua mannen op leeftijd met een dijk van een stem: Leonard Cohen (en Paolo Conte.... al kan die ook een zaagje spannen )
                              Hardrock nummers worden bijna nooit een Evergreen, nummers van David Bowie, bvb Life on Mars hoor je nog heel geregeld op de radio....Iron Maiden, AC/DC en comsoorten.....die kent de jeugd nog amper....artiesten zoals Barry White, Diana Ross, Phil Collins zijn blijvers, de hardrock groepen blijven meestal enkel goed gekend bij hun aanhangers.
                              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Working...
                              X