Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Super batterij - eentje voor Black Bandit

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Super batterij - eentje voor Black Bandit

    Als dit eens zou kunnen waar zijn

    http://www.hln.be/hln/nl/961/Wetenschap/article/detail/1618438/2013/04/20/Splinternieuwe-batterij-kan-gsm-op-een-seconde-opladen.dhtml

  • #2
    Re: Super batterij - eentje voor Black Bandit

    een uitkomst voor in de slaapkamer)(.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Super batterij - eentje voor Black Bandit

      Ik heb dat bericht al ergens gelezen, maar die geraakt blijkbaar niet uit het laboratorium, en dan hebben we er niet veel aan.

      Een accu laden op 1 seconde lijkt misschien wel erg handig, maar het probleem is dat er dan op die korte tijd een enorme stroompiek moet geleverd worden door het laadapparaat.
      De werkelijke laadtijd zal dus wel wat langer worden.
      Stel je voor dat een elektrische wagen met een accu van 50 KWh op 1 seconde moet geladen worden, dan moet de lader 180.000 KW kunnen leveren op 1 seconde (dat is niet simpel uit te voeren, en kan nooit echt veilig zijn).

      Dat type accu zou voor elektrische wagens een enorme stap vooruit zijn, en ook andere apparaten zullen daardoor compacter kunnen worden (laptop, camera....).
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Super batterij - eentje voor Black Bandit

        Ik moet nu om de 2 dagen mijn batterij laden van mijn neurostimmulator.
        En dat duurt anderhalf uur, als ik dat klaarspeel op 1 sec of laat ons zeggen op een minuutje of 10 zou ik heel tevreden zijn
        Moet ik niet zo lang aan de stroom draad gaan hangen

        Als ik nu laad word de plaats van overdracht al behoorlijk warm wat moet dat geven zo kort en zoveel ineens met die batterij?
        Gebakken ribbetjes maar dan op de rug

        Comment


        • #5
          Re: Super batterij - eentje voor Black Bandit

          Als dit lukt, dan rijden we electrisch!
          Vooral de grotere capaciteit is belangrijk. Laden op een kartiertje moet dan ook kunnen, en dan kan je de auto tenminste nog gebruiken om op reis te gaan.

          Comment


          • #6
            Re: Super batterij - eentje voor Black Bandit

            Jaja .. dream on .. 't is zoals BB aanhaalt. Men moet nog steeds het aangebrachte vermogen dissiperen aangezien geen enkel process 100% verliesloos is op de koop toe ... ik zie die mini devices gelijk in rook opgaan gedurende dezelfde laadseconde.

            Comment


            • #7
              Re: Super batterij - eentje voor Black Bandit

              't Komt weer van goeie bron zun de HLN
              Het oorspronkelijke artikel zegt toch heel wat anders over deze ontwikkeling.
              Zoals BB al aangaf, het is puur onzin wat ze verkopen.
              Als je dat in je achterhoofd houdt en weet dat alle artikels in die krant op die manier tot stand komen dan weet je wel wat je over je bron moet denken heh. Tis gewoon een F....G tabloidrommelkrant
              Last edited by Franciskine; 20 april 2013, 23:32.

              Comment


              • #8
                Re: Super batterij - eentje voor Black Bandit

                Inderdaad , HLN, altijd die sensatiezucht...

                Comment


                • #9
                  Re: Super batterij - eentje voor Black Bandit

                  Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                  't Komt weer van goeie bron zun de HLN
                  Het oorspronkelijke artikel zegt toch heel wat anders over deze ontwikkeling.
                  ...
                  Dat was idd ook het eerste dat door mijn hoofd ging, die vertaler/journalist heeft van dat artikel geen zak begrepen ...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Super batterij - eentje voor Black Bandit

                    Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                    Stel je voor dat een elektrische wagen met een accu van 50 KWh op 1 seconde moet geladen worden, dan moet de lader 180.000 KW kunnen leveren op 1 seconde (dat is niet simpel uit te voeren, en kan nooit echt veilig zijn).
                    En nu we toch aan het rekenen zijn....
                    Wat zelfs bij een 1.000 volt batterij nog neerkomt op 180.000 Amp. je hebt dan dus een kabeltje van 2 X 18.000 mm² nodig in korte bekabelingen.,
                    dat is dus twee draadjes van zo een 15cm doorsnede aan koper.

                    Lijkt mij gewoon allemaal ondenkbaar en onmogelijk, de wetten van de fysica laten dat gewoon niet toe.

                    Wij hadden een soort pulser staan om magneten van speciale motoren te herpolariseren, dat was een bak vol condensatoren,
                    waar je op een fractie van een seconde een stroomstoot van 2.000 Amp (DC) kon mee geven bij een spanning van een 20 volt DC denk ik,
                    levensgevaarlijk zo een ding, en dat bij slechts 20 volt, vergeet niet dat er op die korte tijd een vermogen van zo een 40.000 watt vrijkomt.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Super batterij - eentje voor Black Bandit

                      Niemand zegt dat het nodig is op één sekonde.... Het net zou nogal belast worden zoals je terecht uitrekende.

                      Als het al kon op een 5 tal minuten is het al straf, en dan wordt een actieradius van een dikke 200 km wel acceptabel.

                      Comment

                      Working...
                      X