Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telenet

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Telenet

Als wij TV kijken doet zich na enige tijd een raar fenomeen voor. De uitzending wordt gestoord door blokjes, het lijken blokvormige lijnen die stil blijven staan of zich schokkend bewegen. Telenet (onze provider) beweert dat wij een slecht signaal binnenkrijgen en dat de kabel in huis moet vervangen worden. Hoe kan dat echter als de storingen altijd na ongeveer een uur tv kijken beginnnen en dan steeds erger worden. Zou het iets anders kunnen zijn omdat de storing zich altijd na enige tijd aandient?

Raf

Re: Telenet

Heb je al 's geprobeerd met de tv uit en terug aan te zetten. De mijne heeft soms ook kuren en bij mij helpt dat.
    http://www.myricreaties.be

Comment

Vervang de coax eens die aan de digicorder hangt.
      Het zou wel eens door opwarming kunnen komen dat er slecht contact komt.

Comment

Kijkt u via een digicorder ?
        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Inderdaad! Via een digicorder.

Comment

Rafke,

Dat is héél zeker de coaxkabel tussen muuraansluiting en digirecorder. Was hier net hetzelfde probleem en ook meteen opgelost na het vervangen van die kabel.
            Je kan in je digirecorder setup "ergens" de foutpakketten opvragen, dat MOET steeds "0" zijn, maar indien niet - zeker de coaxkabel.
            Succes ...

Jaja
            Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
            Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

Dat hebben we hier ook al gehad en de fout zat toen in een cabine een paar straten verder.
              Maar het kan ook ergens bij u thuis zijn natuurlijk.
              Dat van die coax in de muur halen ze heel snel aan maar bijna nooit ligt het daar aan.
              Voor de kabel tussen muur en Digibox is een test snel gedaan, probeer even met een andere.
              Maar ook de Digicorder kan volgens mij soms flippen, live werkt alles hier vlot maar opgenomen of uitgesteld beeld is soms ook met haperingen.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

De patch coax kabel dient een dubbel afgeschermde kabel te zijn, de binnenkabel tot het distributie stopcontact dient ook van een degelijke kwaliteit te zijn (om te beginnen dus ook dubbel afgeschermd).
                Echter, in de paar keren dat ik problemen heb gezien met digitale Telenet TV was het distributie stopcontact steeds het probleem maar of dit het probleem zou zijn bij de TS weet ik niet (het + 1 uur fenomeen).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                  Kijkt u via een digicorder ?
                  Gewoon binnendoen en een nieuwe vragen. Hier zijn we al aan de vierde toe in 4 jaar tijd. Schande wat die mannen verkopen. Ik ga naar een telenetwinkel en die wordt zonder probleem vervangen, als je die tenminste huurt. Als je het probleem aankaart, halen ze eens de schouders op en geven je een nieuwe(andere). Dus op naar de volgende panne. Ik heb er twee staan, eentje op mijn privé en eentje op mijn praktijk. Recent kon je die van mijn praktijk gewoon niet meer aanzetten. Het is gewoon brol wat telenet aan zijn klanten verlapt. Daarmee wil ik niet gezegd hebben dat het bij andere providers anders of beter is.
                  Op aanraden van iemand heb ik er vroeger nog supplementaire voetjes onder gezet om zogezegd een betere afkoeling te garanderen, dit doe ik nu niet meer want het helpt toch niet. Misschien toch zien dat de digicorder niet in een gesloten kast staat.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

idd, warmte kan de tuner wel eens doen flippen. Maar een kabeltje is snel geprobeerd.
                    Het is wel zo dat de kwaliteit van de kabel toch wel een belangrijke rol speelt.
                    Zeker als deze wat langer is vanaf het binnenkomend punt.
                    Met de vriendelijke groeten, Ruud.

Comment

Denk ook dat je digicorder aan vervanging toe is; normaal gaan ze maximaal 2 à 2.5 jaar mee als je geluk hebt, maar minder is zeker geen uitzondering.
                      De mannen van de Telenetwinkel zijn echte dozenschuivers; kapot ? Hier, een andere. Voilà.
                      Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Dat blokjes is dat op elke post???
                        Anders eens testen via je digicorder als je het voor hebt en op die post laten staan.
                        Kan je doen door op huisje te klikken en dan instellingen/ digibox-digicorder / en onderaan signaalsterkte
                        De kwaliteit moet op zijn minst boven de 90 procent zijn (alles hier op 99%)
                        En ik heb ook de kabel van kastje buiten naar binnen moeten vervangen zij sloten het wel aan maar ik moest kabel leggen
                        Zelfde probleem voor gehad oude kabel was geknakt en door zon (warmte/koude) soms brokkelig beeld of zelfs geen beeld.

Comment

Heb ik hier ook voorgehad een dik jaar geleden.

Eerst wilden ze het op de binnenhuisbekabeling steken, maar die had ik dus zelf gelegd door het ganse huis uit en ik was zeker dat het goed was.

Na heel lang aandringen, toch eindelijk een technieker van hun langsgekomen en die is toen alles beginnen nameten. Op de Digiboxen was dus inderdaad duidelijk te zien dat ik een slecht signaal had. Mijn kabels dus. Ik heb hem toen voorgesteld om ook eens aan het aansluitingspunt een meting te doen. En ja hoor, daar was ook al een slecht signaal. Dus lag het niet aan mijn bedrading.

Wij hebben toen wel de voortuin gedeeltelijk moeten uitgraven, daar we niet wisten waar de kabel juist uitkwam. Maar eens we dit hadden gevonden, iemand van Infrax langs geweest, hele nieuwe kabel gelegd en alles werkte weer normaal. Of beter gezegd, beter dan ooit tevoren.
                          Mvg,
                          Rudy Mas
                          Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

Comment

Working...
                          X