Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De Prutser

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• De Prutser

Mijn computernaam was té lang.
    Dus ik verander die en maak hem korter.
    Start de pc terug op en ik val in de prijzen:

Hoe los ik dat op?
    Last edited by theokus; 16 april 2013, 05:15.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Re: De Prutser

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
    Mijn computernaam was té lang.
    Dus ik verander die en maak hem korter.
    Start de pc terug op en ik val in de prijzen:

Hoe los ik dat op?
    Als alles goed gaat theo, beter niet prutsen.
    Last edited by LesC; 18 april 2013, 11:02. Reden: Beeld uit de quote gehaald; geen herhaling
    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Ik hoef geen wachtwoord of gebruikersnaam, hier mag alles wat op mijn computer staat gezien en geweten zijn Theo.

Comment

Format C:

Wat je hier eigenlijk vraagt is: ik ben de sleutel van de kluis kwijt, hoe geraak ik er in zonder slotenmaker...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
          Format C:

Wat je hier eigenlijk vraagt is: ik ben de sleutel van de kluis kwijt, hoe geraak ik er in zonder slotenmaker...
          Raar advies...

Enkele basis dingen:
          1: Naar mijn weten wordt de computernaam niet gebruikt voor aanmelden? (tenzij W8 hierin verschilt?)
          Computernaam =!= gebruikersnaam van de account toch?

2: Wachtwoord niet verkeerd getypt? (capslock/ qwerty/azerty? )

3: heeft windows 8 (net zoals andere versies) geen "hirens boot cd" waarin je wachtwoorden/gebruikersnamen kan aanpassen van je windows systeem?
          It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Klopt wat hierboven staat.
            1) kijken of je caps niet opstaan en/of de qwerty instellingen gebruikt werden bij het invoegen van je nieuw pw.
            2) als het niet lukt met 1; dan is een paswoord heel makkelijk te omzeilen door je pc op te starten met een boot CD (eendert welke) en gewoon je pw te wissen of een nieuw in te geven.

Om op te starten van je CD moet je wel zorgen dat CD eerst staat voor de HDD in de opstartmodus van je BIOS. Om je BIOS aan te passen hangt het af van het merk welke toets je moet indrukken. Meestal ESC, DEL, F8, F12 of zo --> gewoon bij het opstarten zo veel mogelijk van de speciale toesten tegelijk induwen dan kom je er wel...
            Bij MAC is het dezelfde procedure, maar daar heb je geen BIOS nodig. Gewoon de C toets induwen bij het opstarten of de Alt toets en je opstartmedium kiezen...

Comment

Theo,
              Alhoewel mosterd na de maaltijd ...
              Ik heb ALTIJD een "onderhouds" account op mijn computer met admin privileges en een heel sterk wachtwoord ttz eentje dat komplete "onzin" is .. een randow reeks "leestekens" ...

Nooit geweten trouwens dat men zijn PW kan wissen door te booten met "eender welke boot CD" .. daar zou ik graag een uitleg bij zien!!

.. enne NOOIT format ceeeee ... dat is voor watjes!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                Theo,
                Alhoewel mosterd na de maaltijd ...
                Ik heb ALTIJD een "onderhouds" account op mijn computer met admin privileges en een heel sterk wachtwoord ttz eentje dat komplete "onzin" is .. een randow reeks "leestekens" ...

Nooit geweten trouwens dat men zijn PW kan wissen door te booten met "eender welke boot CD" .. daar zou ik graag een uitleg bij zien!!

.. enne NOOIT format ceeeee ... dat is voor watjes!

Regulus, met boot cd heb ik menig xp's gered van verloren wachtwoorden,
                vandaar dat 3 bij mij een vraagteken krijgt... (omdat ik niet weet of het voor windows 8 ook zal werken)

voor xp:

(heeft de laptop van mijn moeder gered )
                It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Ge bedoelt dat ge de stokoude "change password" routine gebruikt die al eeuwen de ronde doet op het internet? .. al ooit eens de risikos van dat progje gelezen? neen zeker?
                  nu ja, 't is een optie, waarschijnlijk de enige. 'k heb hier ook nog twee zulke oude CD's liggen met enkel dat progje op. 'k heb die nog maar 1 keer nodig gehad in een paar decades support .. vandaar

Comment

hoehel is maai frind

http://techmell.com/how-to/break-res...reen-password/

Voreger deed ik dat met een linux-cdke waarmee ik opstartte en een paar vraagjes beantwoordde om een reset te hebben.

Deze kan ook nog

http://officepasswordrecovery.net/re...-password.html

Theo, en stop met prutsen, foefelen gaat en klinkt beter
                    https://www.fotospotter.be
                    Je suis content d’être heureux

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                      Ge bedoelt dat ge de stokoude "change password" routine gebruikt die al eeuwen de ronde doet op het internet? .. al ooit eens de risikos van dat progje gelezen? neen zeker?
                      nu ja, 't is een optie, waarschijnlijk de enige. 'k heb hier ook nog twee zulke oude CD's liggen met enkel dat progje op. 'k heb die nog maar 1 keer nodig gehad in een paar decades support .. vandaar
                      Dus je weet welke routine ik gebruik,
                      en welke ik dus aanraad (en op tientallen keren nog nooit issues mee gehd heb).
                      En nu zo reageren?

Er hoort nog een latijnse spreuk bij niet?

Alius aliud dicit of Cuius testiculos habes, habeas cardeo et cerebellum

Comment

in je bios kan je je wachtwoord toch ook wegdoen, door 2 maal niets in te tikken en dan te enteren, dan heb je geen paswoord meer maar kan je er wel in.
                        Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                          Als alles goed gaat theo, beter niet prutsen.
                          Volledig mee eens.
                          Het is de fout van de mediaspeler: Popcorn 400-A
                          En mijn fout natuurlijk MAAR wie wist & weet hier dat door enkel de computernaam
                          te veranderen dit zou gebeuren.

Ik had graag een kortere computernaam omdat ik die letter per letter moet intikken in de mediaspeler.

Bijkomend probleempje.
                          De mediaspeler was verbonden met het netwerk via de splitter...en de speler kon geen verbinding maken.
                          Later snapte ik pas dat dit fout is en dat de speler via de router moet verbonden worden.
                          En ik dus maar proberen en maar proberen en telkens die lange computernaam intikken en nog van alles
                          Dit laatste komt ook door een bug in die speler: "network drop outs".
                          (is NU opgelost door een firmware update)
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                            Ik hoef geen wachtwoord of gebruikersnaam, hier mag alles wat op mijn computer staat gezien en geweten zijn Theo.
                            Hier ook hoor.
                            Van iemand van BD hier had ik geleerd om te starten zonder paswoord
                            Heb er nog achter gezocht maar vond het niet.
                            Maar ja, na die nieuwe computernaam kreeg ik dus wat je ziet op de foto.
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

Vervolg...

Eigenlijk krijg ik 3 schermen te zien.

Het 2de:

Het 3de als ik op die pijl klik:

Klik op de LINKER foto dan krijg ik het normaal opstartscherm waar ik naam en paswoord moet invullen.
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

Working...
                              X