Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De Prutser

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: De Prutser

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Mas Bekijk bericht
    Ik heb hier wel een andere liggen waarmee ik Windows paswoorden kan veranderen of resetten, maar deze werkt niet met Windows 8.

En een snelle zoektocht via Google laat mij weten dat Hirens dus ook niet werkt met Windows 8 (Zie hier).
    De maand na die post, is er een update gekomen van hirens boot cd,
    al vind ik geen referentie dat de password-truuk daarmee zal werken.

(misschien dus iets te snel "geroepen", waarvoor excuses).
    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
      De maand na die post, is er een update gekomen van hirens boot cd,
      al vind ik geen referentie dat de password-truuk daarmee zal werken.

(misschien dus iets te snel "geroepen", waarvoor excuses).
      No problemo
      Ik apprecieer alle denk- en schrijfwerk

En wat nog is met zo'n zaken: je doet dat niet elke dag he.

Kan je Windows8 Pro ugrade; installeren zonder een vorige installatie van Windows7 ?
      Ik heb nu Win7 en daarna Win8 moeten installeren.
      (Is geen ramp natuurlijk).
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Ik denk het niet Theo, het woord zegt het = een UPgrade.
        Volgens mij heb je XP, Vista of Win 7 nodig om een upgrade te installeren.

Pas op met namen als "De Prutser", want voor je het weet hang je daar levenslang aan vast.
        Ongeveer zoals "Het paard van Parijs !" "
        Qui multa scit, parum patientiae habet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
          Ik denk het niet Theo, het woord zegt het = een UPgrade.
          Volgens mij heb je XP, Vista of Win 7 nodig om een upgrade te installeren.

Pas op met namen als "De Prutser", want voor je het weet hang je daar levenslang aan vast.
          Ok maar vroeger was het anders.
          Bij een upgrade van Windows moest ik enkel bewijzen dat ik een vorige versie had.
          En dat ging door de betreffende dvd even in de dvd-drive te steken en daarna kon de upgrade beginnen.
          NU moet bijv. Windows7 op schijf staan...al geïnstalleerd zijn.

Bij het leger was mijn nickname Flits
          Ik liep er meer rond met een camera dan met een wapen.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
            ....

Er hoort nog een latijnse spreuk bij niet?

Alius aliud dicit of Cuius testiculos habes, habeas cardeo et cerebellum
            yep .. alsook ... Numerus stultorum infinitum est .. et semper crecit ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht

Hoewel, het siert een mens dat hij zichzelf zo durft te noemen. Een gezonde dosis zelfrelativerend vermogen. Je hebt een behoorlijk goed zelfbeeld nodig om het te kunnen. Het is hier duidelijk ook geen masochistische zelfvernedering.
              M.a.w. goed bezig, als nu je probleem nog opgelost geraakt Theo

Walter
              D850

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                Ok maar vroeger was het anders.
                Bij een upgrade van Windows moest ik enkel bewijzen dat ik een vorige versie had.
                En dat ging door de betreffende dvd even in de dvd-drive te steken en daarna kon de upgrade beginnen.
                NU moet bijv. Windows7 op schijf staan...al geïnstalleerd zijn.

Klopt, hij gaat tegenwoordig kijken of er een OS op de hard disk staat. Je had natuurlijk ook kunnen opstarten met je Windows 8 schijf, en de partitie van je 'defecte' Windows 8 verwijderen en opnieuw aanmaken. Dan installeert hij Win8 ook zonder problemen. Ik denk dat de setup al bij het opstarten even kijkt of er een OS aanwezig is. Het rare is, een Win8 die je op een lege schijf installeert wil niet activeren. Maar pas je dan de techniek toe die ik aanhaal, dan kun je hem wel activeren.

Dus je zou in feite een update kunnen kopen en hem geïnstalleerd krijgen via deze methode, zonder een vorige versie van Windows te hebben. Bedrijven die controle krijgen zullen wel een probleem hebben als ze geen vorige licenties voor hun toestellen hebben, maar bij mijn weten is er nog nooit controle geweest bij particulieren.
                Mvg,
                Rudy Mas
                Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

Comment

......

Ik als Sergeant zou U geen wapen durven geven zie eens dat je de loop INKORT
                  Daar kan ik die watjes oplossing niet bij gebruiken, tenzij de hoogoven en nieuwe gieten

Comment

Kan je Windows8 Pro ugrade; installeren zonder een vorige installatie van Windows7 ?
                    Ik heb voor mezelf die upgradeversie gekocht dat je online voor 30€ of zoiets kon hebben en daarmee heb ik een cleane install gedaan op een splinternieuwe SSD waar nooit voorheen een OS opgestaan heeft.
                    Ook op twee andere pc's heb ik ondertussen al hetzelfde gedaan, geen enkel probleem om die geïnstalleerd te krijgen.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Ik heb voor mezelf die upgradeversie gekocht dat je online voor 30€ of zoiets kon hebben en daarmee heb ik een cleane install gedaan op een splinternieuwe SSD waar nooit voorheen een OS opgestaan heeft.
                      Ook op twee andere pc's heb ik ondertussen al hetzelfde gedaan, geen enkel probleem om die geïnstalleerd te krijgen.
                      Hetzelfde deed ik ook. Gekocht online voor 29,90 euro
                      Daarna een dvd gemaakt.

Gisteren heb ik dus die dvd gebruikt voor een clean install
                      Eerst de SSD (OZC) "diep" gewist via een optie dus van gparted magic.
                      En dan een partitie aangemaakt en Windows7 erop geïnstalleerd.
                      (ik wist niet beter)

Dan startte ik de pc met de dvd.
                      Er verscheen een scherm met drie keuzes, voor instelling van de taal en "Belgisch punt".
                      Ik had geen andere mogelijkheid.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Ha, interessant.
                        Ik heb ook een upgrade gekocht, maar die heb ik bovenop een Vista installatie gedaan.

Nu, die upgrade is toch slechts een "nummer-code" als ik het me nog goed herinner .

Zou ik dan die upgrade op andere computers ook kunnen installeren Freddy ?
                        Qui multa scit, parum patientiae habet

Comment

Working...
                        X