Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waarde van de Euro

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Waarde van de Euro

Van mij mogen ze de slager van Euro munten in de bak steken.
    Wie haalt het in zijn hoofd om de 5 cent groter te maken dan de 10 cent????
    Vast en Belg geweest die waren daar vroeger krakken in

En toch mis ik de oude munten wel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
      Waarschijnlijk zitten de toeleveranciers van die condensatoren nu ook in China.
      Het heeft meestal pas zin om productie te verplaatsen als de toelevering ook ter plaatse gebeurt.
      De toeleveranciers zitten helemaal niet in China Tommie, maar in Duitsland, (Amerikaans/Duits) om een paar namen te noemen,
      DuPont Mylar®, Steiner folien en Birkelbach film, de drie kwalitatief besten ter wereld.
      Bij Birkenbach ben ik twee jaar geleden nog geweest om een machine te gaan opstarten die zij
      bij onze sluiting hadden opgekocht, maar niet aan de praat kregen.

De beste folie was 100% zeker uit Duitsland afkomstig, als je toleranties moest halen van 0,1 mµ (0,0001 mm)
      vond je deze alleen daar, continu werden door R&D bij ons proeven gedaan met folies van overal ter wereld,
      geen enkele kon de toleranties halen welke ze bij bovenstaande duitse firma's haalden.

Dat off Topic.

Wat betreft de €, voor velen is het ook een gouden zaak geweest om hun prijzen aan te passen, en nog geen klein beetje,
      moet je eens vragen aan mannen die bv. met electronische componenten werken, of bv. in de hydraulica sector zitten,
      meerbepaald als het over kleine componenten gaat bv. weerstanden of kleine dichtingen enz. als je daar vroeger bv.
      10 Bef voor betaalde hebben die mannen daar gewoon 1€ van gemaakt, de mensen staan daar niet bij stil, maar die
      mannen verdienen tegenwoordig grof geld aan kleine losse stukjes.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
        Geert, dit is nu de klucht met de Fransen die in België komen werken (en ze komen alsmaar dieper uit Frankrijk), die betalen nergens belastingen.
        Die betalen gewoon hun Franse belastingen op hun inkomsten Luc, maar die liggen zowiezo een stuk lager dan in België.
        Daarbovenop halen de fabrieksbazen daar ook hun voordeel uit, namelijk via de RSZ enz.
        Reeds jaren zullen ze daar wat aan doen, maar er veranderd gewoon niets, integendeel, voor onze regering
        is het een stuk gemakkelijker om het van ons domme belgen af te nemen.......

En ik kan je hier meteen twee firma's noemen waar de méérderheid uit fransen bestaat, en waar bij de syndicale verkiezingen natuurlijk
        de meerderheid van de verkozenen fransen zijn, wat doe je daar tegen als Belg in diezelfde fabriek.

Vereenigd Europa noemen ze dat mijn kl**ten, vergelijk bv. maar eens de autobelastingen tussen Frankrijk en België
        jaren geleden betaalde ik voor mijn 2.300cc iets van 12.000 Bef aan tax, een fransman betaalde dan uitgerekend
        in Bef. 1.600 Bef. voor juist dezelfde wagen, dat zal nu wel niet meer hetzelfde zijn, maar ik veronderstel dat het verschil
        nog enorm groot is. Lees DIT eens (van 5 jaar geleden) manman.

Comment

De euro heeft ons in ons kruis gepakt.
          Europa in ons kl**ten.
          De bankencrisis in ons kruis en in ons kl**ten.

En gaat het die twee firma's beter die dat Frans personeel in dienst hebben?

Ik heb DIT gelezen Geert en ik zie daar de eerste buitenlanders
          die graag belastingen betalen
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
            De euro heeft ons in ons kruis gepakt.
            Europa in ons kl**ten.
            De bankencrisis in ons kruis en in ons kl**ten.

Ik heb DIT gelezen Geert en ik zie daar de eerste buitenlanders
            die graag belastingen betalen
            Ik vind niets achter DIT
            Mvg.
            Robert
            Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Voor mij terug de Belgische frank graag ... !!

Vrijwel niemand staat erbij stil, niet normaal hoeveel je betaald voor eender wat.
              Duizend Bfr in je portefeuille en je had veel geld op zak ... eigenlijk toch niet normaal dat je bvb 75 (!) van die flappen neerteld om een een objectief te betalen !!
              Deels fikse prijsverhogingen bij het invoeren van de Euro, deels psychologisch zeker ( 1 Euro klinkt minder dan 20 frank) :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                Ik vind niets achter DIT
                Ah Robert, daarvoor moet je bij collega Geert zijn
                Die zijn DIT werkt wel
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Picha Bekijk bericht
                  Voor mij terug de Belgische frank graag ... !!

Vrijwel niemand staat erbij stil, niet normaal hoeveel je betaald voor eender wat.
                  Duizend Bfr in je portefeuille en je had veel geld op zak ... eigenlijk toch niet normaal dat je bvb 75 (!) van die flappen neerteld om een een objectief te betalen !!
                  Deels fikse prijsverhogingen bij het invoeren van de Euro, deels psychologisch zeker ( 1 Euro klinkt minder dan 20 frank) :-)
                  Dat klinkt idd. zo
                  Vroeger kocht ik zelden bijv. etenswaren voor laat me zeggen 4000 Frank.
                  Tegenwoordig geef ik ook "maar" 100 euro uit

Bij de overgang was ik ergens in Spanje: dat was verschieten.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Ah Robert, daarvoor moet je bij collega Geert zijn
                    Die zijn DIT werkt wel
                    Had ik natuurlijk weer niet door!
                    Mvg.
                    Robert

Comment

Had ik natuurlijk weer niet door!
                      Geen ramp he Robert
                      Soms denk ik dat ik grappig moet zijn

Elke week ga ik naar de bank voor wat cash geld in euro's voor bepaalde contante betalingen.
                      Dat vliegt dus de deur uit en ik heb nog niks

Het probleem is dat we met een aantal problemen zitten.
                      Europa is een economische en een financiële ramp.
                      En "deep down" is dat nog niet eens de fout van Europa of zijn euro.
                      De Maastricht-norm heeft wel alles in gang gezet.
                      De vlucht van kapitaal en bedrijven is al veel langer bezig: aandeelhouders wilden meer winsten.
                      En vermits dat nog niet voldoende was zijn er nog gaan speculeren met hun kapitaal.
                      ================================================== ==========================
                      Nog wat leuk nieuws....
                      En deze DIT werkt wel
                      Voor de Hoofdstad van de Smaak bezorgt me dit wel een eerdere vieze smaak in de mond.
                      (55 EURO plus nog eens 12,5 EURO per gezinslid)
                      Last edited by theokus; 15 april 2013, 17:29.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Nog wat leuk nieuws....
                        En deze DIT werkt wel
                        Voor de Hoofdstad van de Smaak bezorgt me dit wel een eerdere vieze smaak in de mond.
                        (55 EURO plus nog eens 12,5 EURO per gezinslid)
                        Dat is inderdaad minder leuk. Maar ondertussen hebben we toch al vele jaren geen huisvuilbelasting betaald.
                        Mvg.
                        Robert

Comment

Ze blijven toch bij de best draaiende van W-VL Theo, met de laatste vijf jaar beiden een uitbreiding in oppervlakte en gebouwen van zeker 300%.
                          het personeelsbestand daarentegen is hoogstens met 20% verhoogd.

Comment

Dat is inderdaad minder leuk. Maar ondertussen hebben we toch al vele jaren geen huisvuilbelasting betaald.
                            De vuilzakken zijn gratis??
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                              Ze blijven toch bij de best draaiende van W-VL Theo, met de laatste vijf jaar beiden een uitbreiding in oppervlakte en gebouwen van zeker 300%.
                              het personeelsbestand daarentegen is hoogstens met 20% verhoogd.
                              Allemaal Vlamingen? Of Europeanen?
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

ze gaan die hier wat meer laten kosten plan was 60€ te vragen voor 20 zakken die op niks trekken en soms eentje de bodem scheurt.
                                Maar er was nog al wat kritiek opgekomen dus denk ik dat ze niet zo duur gaan worden.

Ik ga 1x om de 2 maand naar containerpark dat kost mij 1 € en daar drop ik een zak of 5 met petflessen
                                Anders was het 20€ voor 20 PDM zakken en nu betaal ik 2,50€ voor 50 zakken uit de supermarkt en ik kap ze leeg en gebruik ze terug.

Comment

Working...
                                X