Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Omleiding NMBS

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Omleiding NMBS

    Sinds enkele weken worden in het weekend werken uitgevoerd in de spoortunnel tussen Linker- en Rechteroever in Antwerpen.
    Mijn zoon woont niet ver van Neerpelt, dus doen wij nu en dan de rit Gent-Dampoort - Neerpelt. Normale reistijd 1u45. Overstap in Berchem, wachttijd 5 minuten (ook in de terugreis).

    Tijdens de weekends wordt vanaf zaterdagnamiddag die verbinding vanaf Sint-Niklaas omgeleid via Temse.
    Graag had ik nu eens de logica vernomen van iemand die werkt bij de NMBS van het volgende:

    De overstaptijd in Berchem is tijdens de werken 30 minuten. De betreffende trein stopt dan ook nog eens in Puurs, Bornem en Temse tussen Antwerpen en Sint-Niklaas wat de reistijd nog eens een heel stuk langer maakt. Totale reistijd: 2u45, dus een vol uur meer.

    Dat het wat langer zou duren vind ik normaal, maar dat een trein Antwerpen-Oostende tijdens de omleiding een "boemel" wordt, daarvan ontsnapt me de logica.

    Er zijn ook pendelbussen Berchem-Sint-Niklaas voorhanden, maar die rijden (logisch) langs alle kleine stations, waardoor het even lang duurt dan als je gewoon op de trein blijft zitten.
    Last edited by nete; 12 april 2013, 17:35.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye


  • #2
    Re: Omleiding NMBS

    Dit is toch de logica zelve.
    Het verkeer van twee lijnen moet nu over één lijn geleid worden.
    Dus worden enkele treinen afgeschaft en moet het parcours van andere treinen worden aangepast.
    Dit is een keuze die de NMBS nu eenmaal moet maken.
    Op het NMBS net is er nu eenmaal een maximum aanbod aan treinen.


    Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
    Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

    Comment


    • #3
      Re: Omleiding NMBS

      Als ik het goed begrijp "speelt" die omgeleide trein ook een beetje trein "Puurs - Sint-Niklaas" in vervanging van een trein die daar anders zou rijden ?

      Ik zou denken dat een pendelbus Berchem (of Antwerpen Centraal) - Zwijndrecht en van daaruit treinen Zwijndrecht richting Gent en verder, een stuk sneller zou zijn, maar de NMBS mensen zullen wel enkele alternatieven onderzocht hebben zeker.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

      Comment


      • #4
        Re: Omleiding NMBS

        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
        Als ik het goed begrijp "speelt" die omgeleide trein ook een beetje trein "Puurs - Sint-Niklaas" in vervanging van een trein die daar anders zou rijden ?

        Ik zou denken dat een pendelbus Berchem (of Antwerpen Centraal) - Zwijndrecht en van daaruit treinen Zwijndrecht richting Gent en verder, een stuk sneller zou zijn, maar de NMBS mensen zullen wel enkele alternatieven onderzocht hebben zeker.
        Misschien eens naar hun klantendienst bellen?
        Mvg.
        Robert
        Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

        Comment


        • #5
          Re: Omleiding NMBS

          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
          Als ik het goed begrijp "speelt" die omgeleide trein ook een beetje trein "Puurs - Sint-Niklaas" in vervanging van een trein die daar anders zou rijden ?
          Yepse, een lijn kan maar een zeker aantal treinen aan en dan moet men snoeien.

          Ik zou denken dat een pendelbus Berchem (of Antwerpen Centraal) - Zwijndrecht en van daaruit treinen Zwijndrecht richting Gent en verder, een stuk sneller zou zijn, maar de NMBS mensen zullen wel enkele alternatieven onderzocht hebben zeker.
          Pendelbussen huren kost de NMBS handen vol geld.
          En of een reiziger dan nog verzekerd is met zijn "spoorweg" ticket op de bus is ook nog de vraag.


          Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
          Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

          Comment


          • #6
            Re: Omleiding NMBS

            Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht

            Pendelbussen huren kost de NMBS handen vol geld.
            En of een reiziger dan nog verzekerd is met zijn "spoorweg" ticket op de bus is ook nog de vraag.
            Maar die bussen zijn er (zie mijn eerste post), ik denk dat de lijn van en naar Antwerpen tijdelijk inkorten tot Zwijndrecht tijdswinst zou geven, tenzij er natuurlijk in dat stationnetje geen wissel voorhanden is om de trein vanuit Gent op het andere spoor te krijgen richting Gent voor de terugreis.
            Nu ja, het is zeker geen drama, maar ik vond het als "spoorwegleek" een nogal vreemde oplossing. Maar tegen einde mei zijn we van de hinder vanaf.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment

            Working...
            X