Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

They walk the Earth

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: They walk the Earth

Ik moet zeggen... het Manoj moest ik opzoeken...

Night Shyamalan was me bijgebleven (omdat hij ook in eigen films een rolletje vertolkt)
    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
      ... Manoj Night Shyamalan
      Na The Sixth Sense had de man een ego die groter was dan het succes van zijn filmdebuut, na enkele flops is dat al ferm gezakt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TrsH Bekijk bericht
        niet geloven in buitenaards leven is naief.
        Geloven dat ze hier rondsukkelen , tjah denkek ook naief.

ze zijn er, en daarom niet alleen in de vorm van microben of dergelijke.
        ik ben er rats van overtuigd dat er veel inteligenter leven bestaat dan wij.
        Maaar ik betwijfel of wij het ooit nog zullen meemaken.

zowiezo hou ik ze hier liever ver weg vandaan, want je weet nooit waar die mannen op uit zijn

Trouwens een redelijk simpele berekening om te weten "hoeveel" mogelijks lever er wel niet is in ons universum zelfs al in onze eigen melkweg.

weet nu wel niet meer hoe ze juist ging, maar heb ze gezien op Nat geo.
        het aantal deed mij verstomd staan, maar het was met de biljoenen planeten waar leven zou zijn.
        Je hebt het over de vergelijking van Frank Drake

In het Engels vind je méér daarover als je zoekt op Drake Equation. Feit is dat we de meeste variabelen niet kennen, zelfs geen idee hebben van de grootte-orde. Er zit een astronomische fout-factor in die vergelijking. Het is bekend dat Enrico Fermi (nu niet meteen de eerste de beste) het Drake-argument naar de prullenmand verwees met de opmerking "where is everybody ?" Als er nog zijn dan zijn ze meteen met miljarden en moeten er behoorlijk wat voor ons stadium leven maar ook evenveel verder dan ons stadium en in ons stadium al geweest zijn. Toch speuren ze via het SETI project al jarenlang de ruimte af naar signalen die op een beschaving kunnen wijzen. Drake en Carl Sagan waren daar de pistons achter. Resultaat tot dusver : niks. Fermi : "als ze er zijn, waar zijn ze dan ?"
        Sagan had het trouwens in zijn boek en zijn tv-reeks Cosmos over hoever ander leven wel eens van het onze zou kunnen staan, zover zelfs dat we geen link meer maken met de intelligentie die wie als zodanig ervaren.
        In zijn boek "het vreemde van de aarde" heeft Gerard Bodifée (toen hij nog niet aan het zwammen was zoals in zijn laatste jaren) wat er zou opvallen aan onze aarde via een sterke radiotelescoop van een alien die hem toevallig op ons zou richten, dat krioelt van de details die op een zekere vorm van leven wijzen. SETI speurt nu al jaaaaaaren rond : niks van dat alles.

Nu weet ik zeker dat heel wat mensen "geloven" in het bestaan van ander intelligent leven omwille van de kansberekening van oa Drake maar aan de andere kant hebben we ook geen idee van de kans die we hier hebben gekregen om leven te krijgen dat evolueerde naar intelligent. Was die ene komeet 60 miljoen er niet geweest dan zag het er hier wellicht anders uit....hetzelfde voor als hij 10.000 jaar geleden was gekomen.
        Voor ik echt in aliens geloof ga ik er toch enkele moeten ontmoeten denk ik, die massa 1pixel-foto's die met het "bewijs" komen terwijl iedereen momenteel met een fototoestel rondloopt lijkt me ook niet te overtuigen.
        Als ze er zijn dan zitten ze vér en is de kans dat we er mee geconfronteerd worden ontzettend klein, en hoe kleiner de kans op een gebeurtenis, des te overtuigender moet het bewijs zijn (citaat van een bekende wetenschapper wiens naam me nu ontglipt).
        Het opzij zetten van de begrenzing van de lichtsnelheid en het reizen in hyperspace 4D (beam me op Scotty...) is op papier heel gemakkelijk maar de praktijk wijst toch voorlopig op iets anders. Michio Kaku, een van die super-geniale snaargeleerden heeft een paar jaar geleden een boek geschreven "onmogelijke natuurkunde". Hij heeft het over onmogelijkheden in de Fysica die theoretisch mogelijk zouden kunnen worden op relatief korte, matig lange en zeer lange termijn (denk daarbij in duizenden tot miljoenen jaren). Ik herinner me dat hij schreef dat er al sprake is geweest van een geteleporteerd deeltje, ééntje, over een minuscule afstand. Als we Scotty moeten opbeamen van hier naar alfa centauri gaan we vééééél meer deeltjes moeten teleporteren over een vééééél grotere afstand en daarbij vergeten we even de bijhorende informatie waarbij Scotty moet worden ineen gezet, ik bedoel hierbij lachwekkend : het Ikea-boekje.

In het kort : zolang ik ze niet waarneem via onafhankelijke, dubbel gecheckte en betrouwbare bronnen zijn ze er voor mij niet. De bewijslast ligt in de handen van degene die met de meest vreemde stelling komt, ik kan niet bewijzen dat appels naar boven vallen. Als appels naar boven vallen zijn ze geworpen, meer kan ik daar niet over zeggen.
        Was het Walter die het even had over die befaamde "vermenselijking" van die aliens met één hoofd, twee benen, twee armen ? Ik heb hetzelfde gevoel : alleen al dat jaagt me de gordijnen in en schreeuwt in mijn oren : bedrog.
        En het feit dat de KGB en de NASA al jaaaaaren die informatie geheim houdt en getuigen elimineert om geen paniek te zaaien, die graancirkels, die cow-abductions ed, daar moet je bij mij ook niet afkomen.

Comment

Dat is IMHO een bijzonder goede samenvatting van de scam en de feiten ...

Comment

Alles wat we 'weten' over buitenaards leven spruit voort uit de fantasie van de mens door middel van boeken, films enz.
            Anderzijds zou het verdomd arrogant zijn van ons te denken dat we de enige intelligente levensvorm zijn in het universum. Who do we think we are ?
            Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
              Alles wat we 'weten' over buitenaards leven spruit voort uit de fantasie van de mens door middel van boeken, films enz.
              en hoe komen die op het idee...?
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

En net gekeken naar Prometeus, eindelijk weet ik waar we vandaag komen, van The Engineers

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                  Na The Sixth Sense had de man een ego die groter was dan het succes van zijn filmdebuut, na enkele flops is dat al ferm gezakt.
                  Al heeft hij wel nog enkele pareltjes gehad nadien?
                  - unbreakable - signs - the village - The last airbender (al is dat voor mij persoonljik een succes omdat ik de tekenfilm "machtig" vond).
                  It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Voor mij persoonlijk is Unbreakable en al helemaal The Last Airbender een gedrocht van een film. Ik wil hier eigenlijk nog The Happening niet bijsleuren .

Comment

Working...
                    X