Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De waanzin van massaproductie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: De waanzin van massaproductie

Oorspronkelijk geplaatst door Provid Bekijk bericht
    Bovendien ben ik eens benieuwd naar de reactie van mensen die net als jij dezelfde mening zijn toegedaan, als ze geconfronteerd worden met de gevolgen van, bijvoorbeeld de massale vervuiling door micro-plastics op jouw toekomst, en dat van de volgende generatie. We zijn vaak in staat om een probleem te blijven relativeren, tot dat het probleem de persoonlijke sferen binnen treedt en onoverkomelijk wordt. Het gaat er niet meer om of een individu al dan niet een probleem ervaart, het gaat er hier om dat niet alle individuen zich bewust zijn van de ervaring. - Ontkenning, is een afweermechanisme en termen als Wereldverbeteraars, ketters, gelovigen, religie zijn dan inderdaad vrij gebruikelijke termen maar vrij ongepast. Niemand probeert hier om problemen aan te praten, het probleem is er, is bovendien wetenschappelijk bewezen, en wordt hier terecht even op de voorgrond geplaatst.

Wat de vervuiling van micro-plastics betreft zou dat vooral de Belgen moeten aanspreken als grote mosselliefhebbers.
    Ik had juist een pan mosselen naar binnen gewerkt toen ik op het Journaal zag dat evenals vissen veel mosselbanken ernstig vergiftigt worden door micro-plastics en dat het bij consumenten kan leiden tot darmkanker.
    Maar wat nog ernstiger is dat dergelijke milieu problemen door mensen als ‘ajh’ ontkent worden en zij die zich van deze problemen bewust zijn, worden weggezet als geitengarensokken figuren. De standaard term van de dommen onder ons die door hun wegkijken geen enkele verantwoordelijkheid nemen voor wat de volgende generaties te wachten staat.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dekoningg Bekijk bericht
      precies veel slimme mensen hier
      Jouw reactie brengt natuurlijk ook heel wat interessante invalshoeken met zich mee.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
        Maar wat nog ernstiger is dat dergelijke milieu problemen door mensen als ‘ajh’ ontkent worden en zij die zich van deze problemen bewust zijn, worden weggezet als geitengarensokken figuren. De standaard term van de dommen onder ons die door hun wegkijken geen enkele verantwoordelijkheid nemen voor wat de volgende generaties te wachten staat.
        Inderdaad, of de steeds terugkerende vraag: "ben jij zo'n groene rakker misschien?"
        En dan kijken ze je aan met een gezicht alsof ze net een volle pamper in het gezicht hebben gekregen.
        Last edited by anonymous; 15 april 2013, 11:10.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
          Wat de vervuiling van micro-plastics betreft zou dat vooral de Belgen moeten aanspreken als grote mosselliefhebbers.
          Ik had juist een pan mosselen naar binnen gewerkt toen ik op het Journaal zag dat evenals vissen veel mosselbanken ernstig vergiftigt worden door micro-plastics en dat het bij consumenten kan leiden tot darmkanker.
          Grappig dat het soms de slimme zijn die dom erover doen?
          of is er weer ergens een iq barrière ?
          It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
            of is er weer ergens een iq barrière ?
            Ik denk dat er daar wel studies of statistieken over bestaan...

Comment

wat is dom erover doen..?
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                Ik denk dat er daar wel studies of statistieken over bestaan...
                Ik zou het anders verwoorden:
                De standaard term van de dommen/het zich niet realiserenden onder ons die door hun wegkijken geen enkele verantwoordelijkheid nemen voor wat de volgende generaties te wachten staat.

Ik ken genoeg mensen met hogere diploma's, en meer kennis als mij,
                die geen probleem zien in de huidige vooruitgang...

vandaar mijn opmerking...

@bouk

Slimme mensen die niet slim reageren over zulke onderwerpen?
                It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

@bouk

dom is toch gewoon niet slim.
                  (het is trouwens meer kennis dan mij.)
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

De standaard term van de dommen/het zich niet realiserenden onder ons die door hun wegkijken geen enkele verantwoordelijkheid nemen voor wat de volgende generaties te wachten staat.
                    Mja, en sommige mensen kijken ook niet bewust weg. Ze staan er niet bij stil dat er een oorzaak en een gevolg is aan bepaalde handelingen die ze in het leven ondernemen, dagelijks.
                    > gewaarwording > heel belangrijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                      Dat bouk, zal mij worst wezen.
                      Dat heb ik je ergens anders ook al eens verteld.

Comment

Ik ken genoeg mensen met hogere diploma's, en meer kennis als mij,
                        die geen probleem zien in de huidige vooruitgang...

vandaar mijn opmerking...

@bouk

Slim zijn hoeft niets van doen te hebben met een hoge of universitaire opleiding, gelukkig erkennen de meeste hoog opgeleiden dat ook.
                        Last edited by Eenbes; 15 april 2013, 13:47.

Comment

Don't discuss with idiots.
                          They will drag you down to their level, and beat you by experience.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eanx Bekijk bericht
                            Daar is het al te laat voor ... kijk maar naar de randgemeenten... bv Sas v Gent. De nieuwe inwoners zijn bijna allemaal Belgen dankzij de lagere huizenprijzen.
                            Vroegen spoelden de Hollanders binnen in België, nu is het al andersom ...

Het begin van de Belgïsche veroveringen !

Nederland is ons backup plan als we zouden afsplitsen van Wallonië

Als dat het backup plan is voor de vlamingen ziet het er niet goed uit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                              dom is toch gewoon niet slim.
                              grt,bouk.
                              Nou bouk, als je dan toch wil verbeteren, het is: "...meer dan ik".
                              Mvg.
                              Robert
                              Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                                Zo een dik betaalde minister van 72 jaar wiens ego het niet toelaat om plaats te ruimen voor een jongere komt het hier even vertellen. Mag voor mijn part ook om zijn spuitje!
                                Gelieve u te verwijderen van deze aardbol voor u 72 bent zou ik dan zeggen ,
                                Degene die voor een geboortebeperking zijn zelfde advies maak dan plaats voor u eigen kinderen kleinkinderen.
                                Zelf heb ik maar 1 zoon doch ieder heeft het recht dit voor zichzelf binnen de relatie te beslissen zo simpel is het.

Comment

Working...
                                X