Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Belasting op rente

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Belasting op rente

Pas als ze op schulden belasting gaan heffen, zit ik in de problemen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
      Hoe zal jij dat afdwingen.
      Zoals met alles Pol: het is een politieke beslissing
      En wie hier tegen zal protesteren weten we ook al.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
        En je punt?
        In mijn berekening ben je bovenop de inflatie zeker nog die 5 euro kwijt.
        Of: 2200 plus 28.05 euro netto intrest x (100-2)% is nog 2183,49 waarde ipv 2188.34 als je kleinkind die 5 euro niet moet afgeven.
        Maar in de sok is dat : 2200 plus nul komma nul intrest x 98% is nog 2156 waard.

Dus het antwoord op de vraag van TS is ... ?
        Dat hij het beste zijn geld op de bank zet, want dan houdt hij uiteindelijk toch meer over.

Maar, en hier hou je nog geen rekening mee. Je moet van het bedrag op de bank ook nog de bankkosten aftrekken. En dit verschild ook nog eens van bank tot bank, maar ik vermoed dat het toch ergens rond de 35 à 50 EUR per jaar kan zijn. En dan is die sok natuurlijk beter.

UPDATE: Alhoewel ik net ook informatie vond op het Internet dat sommige banken geen kosten aanrekenen. Dus, niet enkel op energie slim kiezen, maar ook op je bank, kan je kosten besparen.
        Last edited by Rudy Mas; 26 maart 2013, 15:32.
        Mvg,
        Rudy Mas
        Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

Comment

Op een spaarrekening heb je normaal geen kosten, en voor gewone rekeningen zijn er goedkope en dure banken hé.

Comment

verschrikkelijk hoe inhalig ze worden
            en dat dan meestal om aan parasieten te geven
            bah

Comment

Opgelet dames en heren, niet brutaal worden of echt politiek gaan, anders gaat er een slotje op vrees ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                Op een spaarrekening heb je normaal geen kosten, en voor gewone rekeningen zijn er goedkope en dure banken hé.
                Inderdaad, ik heb er eigenlijk nooit echt bij stilgestaan, maar ik heb hier mijn persoonlijke boekhouding van vorig jaar er eens bijgenomen. Ik heb vorig jaar 83,66 EUR aan bankkosten aangerekend gekregen.

Als ik dan zie dat dit bij een andere bank 0 EUR is. Dan begin ik er toch sterk aan te denken om over te schakelen. 83 EUR is voor sommigen misschien niet veel, maar voor mij is dat toch een hele hoop.

Dat is trouwens bijna het bedrag dat ik betaal voor mijn verzekering van mijn fotomateriaal. Dus verhuizen naar een andere bank levert mij dan het bedrag op dat ik hier kan aan besteden.
                Mvg,
                Rudy Mas
                Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

Comment

Als je je geld thuis in een kluis steekt, dan moet je eerst een deel van je spaargeld uitgeven aan die kluis, dan doe je nog meer verlies...
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                    En wie hier tegen zal protesteren weten we ook al.
                    En dat weet ik vooral...
                    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Mas Bekijk bericht
                      Inderdaad, ik heb er eigenlijk nooit echt bij stilgestaan, maar ik heb hier mijn persoonlijke boekhouding van vorig jaar er eens bijgenomen. Ik heb vorig jaar 83,66 EUR aan bankkosten aangerekend gekregen.

Als ik dan zie dat dit bij een andere bank 0 EUR is. Dan begin ik er toch sterk aan te denken om over te schakelen. 83 EUR is voor sommigen misschien niet veel, maar voor mij is dat toch een hele hoop.

Dat is trouwens bijna het bedrag dat ik betaal voor mijn verzekering van mijn fotomateriaal. Dus verhuizen naar een andere bank levert mij dan het bedrag op dat ik hier kan aan besteden.
                      Een paar jaar geleden heb ik al de verzekeringen die aan rekeningen gekoppeld zijn laten annuleren bij mijn verschillende banken. Dat is nog de grootste bedriegerij die ze je anders elk jaar aansmeren zonder dat je het weet. Maar je moet wel zelf het initiatief nemen om ervan af te geraken.
                      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                        Als je je geld thuis in een kluis steekt, dan moet je eerst een deel van je spaargeld uitgeven aan die kluis, dan doe je nog meer verlies...
                        Niemand weet wat er in de toekomst met onze spaarcenten gaat gebeuren. In Cyprus hadden ze ook eerst iedereen in het bad gehaald. Nu zijn ze wat afgezwakt, maar wie Dijsselbloem gisteren gehoord heeft zou wel zijn voorzorgen kunnen nemen.
                        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Niemand weet wat er in de toekomst met onze spaarcenten gaat gebeuren. In Cyprus hadden ze ook eerst iedereen in het bad gehaald. Nu zijn ze wat afgezwakt, maar wie Dijsselbloem gisteren gehoord heeft zou wel zijn voorzorgen kunnen nemen.
                          Het nieuws (media) in de gaten houden overmorgen
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                            En ook geen erfeniskosten te betalen op spaarboekjes, als het geld in de zwarte kous zit.
                            Dan moet je die kous wel onder je matras leggen want in een kluis ben je toch de pineut! .. en als je te veel baar geld in je kluis hebt liggen dan moet je later nog bewijzen dat je eigen geld geen "zwart" geld is als je het in omloop brengt ... heck .. ik moest eens tekst en uitleg geven omdat ik aan het loket van een "ander agentschap", 200€ kwam storten op de rekening van mijn zoon opdat hij zijn huishuur zou kunnen betalen !!

Comment

De hele crisis heeft voor mij 1 lichtpunt. Mijn hypothecaire lening staat momenteel op 1.18%

Comment

Maar je moet wel zelf het initiatief nemen om ervan af te geraken.
                                Amaai. wel erg naief hè . Wat had je dan verwacht , meneer u betaalt veel te veel ,wilt u aub bij ons weg gaan en een ander nemen

Comment

Working...
                                X