Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gezocht : topglas voor de prijs van bokaalglas.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Gezocht : topglas voor de prijs van bokaalglas.

Ik heb eens gereageerd in "gezocht" op de vraag naar een zoom objectief van topkwaliteit. Deze lens gebruik ik momenteel zeer weinig en was bereid, indien de geboden prijs redelijk was, hierop in te gaan. Met ontsteltenis heb ik moeten vaststellen dat mensen er nogal eens van uitgaan dat ze een dergelijk kwalilteitsstuk, dat bovendien nog zo goed als nieuw is, zomaar voor een habbekrats kunnen kopen maar er enkel de prijs van bokaalglas willen aan besteden. Hierbij vraag ik mij ook af of dit opzettelijk is of uit onwetendheid. Uiteraard is dit goed geprobeerd, maar het getuigt allerminst van respect voor het product en evenmin van respect voor de aanbieder. Is dit een teken des tijds, of is dit louter om te speculeren op puur geluk, toeval of misschien geldnood van een of andere bezitter ?
    Ik hoop in elk geval dat dit hier gaat om een kleine minderheid want na dergelijke ervaring vraag ik mij af waarmee sommigen denken bezig te zijn.
    Leeft en LAAT LEVEN !

Re: Gezocht : topglas voor de prijs van bokaalglas.

Kijk, in jouw beroep kan ik me inbeelden dat er nooit onderhandeld wordt over de prijs.
    Ik zit in de automotive sector, en er wordt ALTIJD onderhandeld. Een aankoper die dat niet doet zit gewoon op de verkeerde plaats.
    (en dan spreek ik niet over de verkoop van auto's, maar over de toelevering aan de autofabrikanten)

Dus, voor mij komt een gek bod helemaal niet agressief of onrespectvol over.
    Enkele basisregels van een aankoper:
    - vraag een extreem hoge korting
    - speel uit dat je de zaak elders kan kopen
    - stop nooit met het vragen van prijsverlaging of extra's (bv gratis verzending, verpakking, langere betalingstermijn) tot je minstens 3 keer een NEE hebt gehoord van de verkoper.

Als verkoper moet je je wapenen door de "marktprijs" te kennen, en door te durven NEE zeggen, en te wachten tot de koper met een beter voorstel af komt.

Een verkoper in een marokkaanse toeristenshop lacht zichzelf een breuk als hij maar 10% korting moet geven op zijn eerste prijs. Dat is gewoon de cultuur.
    Andere landen, andere sectoren, andere gebruiken.

Het staat een koper toch vrij om een bod te doen hé, net zoals het jou vrij staat een bod af te wijzen.

Comment

Je bent niet de eerste en wellicht niet de laatste die dit aankaart. Er is niets aan te doen, dus waarom zou je je eraan ergeren? Gewoon negeren - lompe mensen heb je overal...
      Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
        Kijk, in jouw beroep kan ik me inbeelden dat er nooit onderhandeld wordt over de prijs.
        Ik zit in de automotive sector, en er wordt ALTIJD onderhandeld. Een aankoper die dat niet doet zit gewoon op de verkeerde plaats.
        (en dan spreek ik niet over de verkoop van auto's, maar over de toelevering aan de autofabrikanten)

Dus, voor mij komt een gek bod helemaal niet agressief of onrespectvol over.
        Enkele basisregels van een aankoper:
        - vraag een extreem hoge korting
        - speel uit dat je de zaak elders kan kopen
        - stop nooit met het vragen van prijsverlaging of extra's (bv gratis verzending, verpakking, langere betalingstermijn) tot je minstens 3 keer een NEE hebt gehoord van de verkoper.

Als verkoper moet je je wapenen door de "marktprijs" te kennen, en door te durven NEE zeggen, en te wachten tot de koper met een beter voorstel af komt.

Een verkoper in een marokkaanse toeristenshop lacht zichzelf een breuk als hij maar 10% korting moet geven op zijn eerste prijs. Dat is gewoon de cultuur.
        Andere landen, andere sectoren, andere gebruiken.

Het staat een koper toch vrij om een bod te doen hé, net zoals het jou vrij staat een bod af te wijzen.
        Inderdaad, ik sta niet op de markt.
        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Maar het is misschien wel een goed idee als je de volgende verkoper over de vloer krijgt voor spullen die je in je praktijk nodig hebt.
          Het is altijd een goed idee om die man eens onder druk te zetten, en een vergelijkingsbasis te hebben met een andere leverancier.

Wat je niet uit geeft moet je niet verdienen hé, of het is extra geld in je eigen zakken.
          Iets zal je altijd bereiken.

Comment

Hier is nog niet zolang een website gepasseerd die een vrij gangbare prijsindicatie gaf ivm tweedehands objectieven. Kan iemand mij die even vermelden aub?
            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

http://www.wissen.nikonpoint.de/?p=266

Comment

Ik snap het punt niet echt van zo een discussies. Als je als verkoper geen prijs zet, is het dan je bedoeling om te wachten op een dwaas die meer biedt dan het produkt waard is?
                Als je dit wil vermijden, zet dan een prijs van bijvoorbeeld 10-20% boven het bedrag dat je wil zodat je kan onderhandelen indien nodig.

Neem bijvoorbeeld mijn canon 85mm 1.2 mk2 lens. Geen haar op mijn hoofd dat er aan zou denken om zo een lens tweedehands aan het schaffen 10 of 20% onder de nieuwprijs. Zoiets moet al naar de helft zakken alvorens ik erover na zou denken om voor tweedehands te gaan.

Vraagprijs, belangrijk!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                  Ik snap het punt niet echt van zo een discussies. Als je als verkoper geen prijs zet, is het dan je bedoeling om te wachten op een dwaas die meer biedt dan het produkt waard is?
                  Als je dit wil vermijden, zet dan een prijs van bijvoorbeeld 10-20% boven het bedrag dat je wil zodat je kan onderhandelen indien nodig.

Neem bijvoorbeeld mijn canon 85mm 1.2 mk2 lens. Geen haar op mijn hoofd dat er aan zou denken om zo een lens tweedehands aan het schaffen 10 of 20% onder de nieuwprijs. Zoiets moet al naar de helft zakken alvorens ik erover na zou denken om voor tweedehands te gaan.

Vraagprijs, belangrijk!
                  Ik heb helemaal niks te koop gezet. Op de vraag in gezocht naar een bepaald objectief heb ik gereageerd via mail en gevraagd wat de geïnteresseerde ervoor over had. Niet meer en niet minder...
                  Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rikketik Bekijk bericht
                    Bedankt voor de link.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Als je als verkoper duidelijk zegt prijs is vast en er zijn er dan nog die proberen het voor de helft te krijgen ,
                      dat ts bij mij nu direct negeerknop gebruiken ik stel altijd mijn prijs vast waar ik niet vanaf wijk zelf zal ik nooit afdingen bij een verkoper,ik vind het respectloos tegeover de verkoper en product.
                      Je gaat bij de slager of bakker toch ook niet afdingen?

Wil je afdingen ga naar een 2dehands site of beurs eventueel in zuiderse landen is het de gewoonte

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                        Ik heb eens gereageerd in "gezocht" op de vraag naar een zoom objectief van topkwaliteit. Deze lens gebruik ik momenteel zeer weinig en was bereid, indien de geboden prijs redelijk was, hierop in te gaan. Met ontsteltenis heb ik moeten vaststellen dat mensen er nogal eens van uitgaan dat ze een dergelijk kwalilteitsstuk, dat bovendien nog zo goed als nieuw is, zomaar voor een habbekrats kunnen kopen maar er enkel de prijs van bokaalglas willen aan besteden. Hierbij vraag ik mij ook af of dit opzettelijk is of uit onwetendheid. Uiteraard is dit goed geprobeerd, maar het getuigt allerminst van respect voor het product en evenmin van respect voor de aanbieder. Is dit een teken des tijds, of is dit louter om te speculeren op puur geluk, toeval of misschien geldnood van een of andere bezitter ?
                        Ik hoop in elk geval dat dit hier gaat om een kleine minderheid want na dergelijke ervaring vraag ik mij af waarmee sommigen denken bezig te zijn.
                        Het omgekeerde bestaat evenwel ook hé: ik zie hier regelmatig objectieven te koop staan voor bijna nieuwprijs, maar uit garantie. Dan zal ik ze wel nieuw kopen bij mij om de hoek, in plaats van er nog eens voor naar ginderachtergem te rijden ook.

Walter
                        D850

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stefan.d Bekijk bericht
                          Als je als verkoper duidelijk zegt prijs is vast en er zijn er dan nog die proberen het voor de helft te krijgen ,
                          dat ts bij mij nu direct negeerknop gebruiken ik stel altijd mijn prijs vast waar ik niet vanaf wijk zelf zal ik nooit afdingen bij een verkoper,ik vind het respectloos tegeover de verkoper en product.
                          Je gaat bij de slager of bakker toch ook niet afdingen?

Wil je afdingen ga naar een 2dehands site of beurs eventueel in zuiderse landen is het de gewoonte
                          Dus jij vraagt ook geen korting als je een auto koopt, of bij het kopen van een huis?
                          Nog nooit opslag gevraagd? Of onderhandeld over een loon bij een nieuwe job?

Wie niet vraagt blijft maagd!

Ik onderhandel zelfs bij Telenet, Vandenborre met mijn kinderen, mijn vrouw, mijn baas. Wat is daar nu verkeerd of respectloos aan?
                          En dat hoeft niet altijd over geld te gaan, maar bij voorbeeld over een uitgaansuur, verlof, etc.

Comment

Ik volg de TS.

Als je ziet wat sommige verkopers hier nog voor hun (2e hands)materiaal durven vragen. Bijna zoveel als nieuw. Maar als ze zelf iets kopen, gaan ze uit van de laagste prijs die ze ergens online kunnen vinden. En dan moet er nog 21% btw af.

Gelukkig is niet iedereen zo.
                            Canon-man. Concerten en natuur.
                            Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                              Dus jij vraagt ook geen korting als je een auto koopt, of bij het kopen van een huis?
                              Nog nooit opslag gevraagd? Of onderhandeld over een loon bij een nieuwe job?

Wie niet vraagt blijft maagd!

Ik onderhandel zelfs bij Telenet, Vandenborre met mijn kinderen, mijn vrouw, mijn baas. Wat is daar nu verkeerd of respectloos aan?
                              En dat hoeft niet altijd over geld te gaan, maar bij voorbeeld over een uitgaansuur, verlof, etc.
                              Onderhandelen moet kunnen, ik ben de eerste om dit te doen als ik iets koop of verkoop, maar dat is dan met respect voor de andere partij. Met mensen komen lachen en denken dat je topmateriaal kan kopen voor peanuts, dat is er toch wat over. We zitten hier trouwens ook niet op een commerciële site, maar onder een groep mensen die mekaar vroeg of laat misschien wel eens zouden kunnen tegenkomen op één of ander evenement. Wat mij betreft wil ik dan toch nog de man of vrouw in de ogen kunnen kijken.
                              Last edited by enero; 15 maart 2013, 08:30.
                              Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Working...
                              X