Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Prijs DVD-R, ongelooflijke verschillen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Prijs DVD-R, ongelooflijke verschillen

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
    Geen enkele winkel wil nog leveren op een Belgisch adres omdat er dan Auvibel moet betaald worden op media.

Gewoon bestellen via ebay.de bvb. Zijn genoeg verkopers die naar Belgie verzenden. Is nog veilig ook want het is de verkoper die verantwoordelijk is.

Heb in 2007 eens 2 spindels van 25 DVD-R's verkocht op ebay.be omdat bleek dat mijn speler er niet goed mee overweg kon. Half jaar later ofzo post van Auvibel waarin ik werd beschuldigd van ontduiking omdat de uiteindelijke verkoopprijs lager lag dan wat de Auvibel zou zijn. Blijkbaar snapten die pipo's het concept van een veiling van tweedehands goederen (gestart aan 1€) niet. Heb hen een email gestuurd dat ik als particuliere verkoper die dingen had gekocht in BE maar dat ik uiteraard zo lang na de hele affaire daar geen documentatie van had. Kreeg een hoop gezaag terug, heb dan maar gezegd dat ze de boom in konden met hun bull**** en ze dan maar een rechtzaak moesten aanspannen (voor 50 DVDs yeah right)
    Nooit meer wat van gehoord, maar het geeft wel aan wat voor een mafia het is als ze al mensen gaan lastig vallen die ocharme voor een paar euro DVD's wegdoen op ebay.
    Last edited by JCviggen; 6 maart 2013, 07:39.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      Ik heb zo op die manier al heel wat auteursrechten betaald op eigen werk, als ik nog eens CD's of DVD's nodig heb, dan zal ik ook de grens oversteken.
      Volgens mij worden er zelfs nog maar weinig Cd's gebruikt om muziek op te branden, als wij CD's of DVD's kopen om er "eigen werk" op te zetten, dan zouden we die pestbelasting moeten kunnen terugvorderen, want dit is gewoon niet eerlijk.
      Op deze manier worden er mensen rijk op onze kosten, zonder dat ze er zelf ooit iets voor gedaan hebben.
      Ik heb hier nooit écht bij stil gestaan maar als ik dat hier allemaal lees, wel, daar word ik KWAAD van.
      Ik ga mijn schijfjes in het vervolg ook over de grens halen, gewoon uit principe

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lionezz Bekijk bericht
        Dat is er toch echt over, zo belachelijk.
        Groetjes,
        Dominic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
          Ik heb hier nooit écht bij stil gestaan maar als ik dat hier allemaal lees, wel, daar word ik KWAAD van.
          Ik ga mijn schijfjes in het vervolg ook over de grens halen, gewoon uit principe
          Zeg maar hoeveel je er van doen hebt Paul ik kan er vanaf volgende week dinsdag terug aan geraken,
          zal je dan de prijzen doormailen.

Comment

Is er in Yerseke geen winkel waar ze CD's en DVD's verkopen, of hebben ze daar alleen maar mosselen.
            (Binnenkort komen daar verschillende BD'ers samen voor een boottochtje, als we dan ook nog "goedkope waar" mee terug over de grens kunnen smokkelen, dan verdienen we een stuk van de kosten van de SD terug.)
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

Comment

Versturen die mannen dan niet naar België ?

Platinum DVD+R 16 X KLIK

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                Versturen die mannen dan niet naar België ?
                Indien wel zouden we het best NIET lezen op fora aangezien je ze gegarandeerd in de problemen brengt met Auvibel.
                bye, Maurice
                https://on4bam.com/
                Nikon D7500

Comment

Die versturen inderdaad naar België, kost dan wel 32,98 euro all in.
                  Zojuist een spindel van 100 besteld.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                  Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Indien wel zouden we het best NIET lezen op fora aangezien je ze gegarandeerd in de problemen brengt met Auvibel.
                    Zoek het maar eens uit, die Nederlandse verkopers zullen dat ook wel weten zeker. KLIK

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                      Die versturen inderdaad naar België, kost dan wel 32,98 euro all in.
                      Zojuist een spindel van 100 besteld.

Grtz, RF
                      Idem dito....
                      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Zoek het maar eens uit, die Nederlandse verkopers zullen dat ook wel weten zeker. KLIK
                        Het klopt dat er vrij verkeer van goederen is maar het is ook zo dat op media Auvibel moet betaald worden. Probeer maar eens wat spindels op Ebay te zetten en kijk hoe lang het duurt eer Auvibel je contacteert.

Lees ook deze (oude) thread er eens op na.
                        bye, Maurice
                        Nikon D7500

Comment

Het klopt dat er vrij verkeer van goederen is maar het is ook zo dat op media Auvibel moet betaald worden. Probeer maar eens wat spindels op Ebay te zetten en kijk hoe lang het duurt eer Auvibel je contacteert.

Lees ook deze (oude) thread er eens op na.
                          Als Belg iets kopen op een openbare Nederlandse site met vermelding van prijs, is niet hetzelfde dan als Belg iets verkopen hé Maurice.

Zelfde verhaal als je als roker sigaretten koopt in een europees land.

Ik heb deze week (ook in Nederland) bussen ontsmettingsproduct voor airco van auto aangekocht, nog niet voor de helft van de
                          prijs die je hier moet betalen (als je ze al vindt), want die dingen zijn hier blijkbaar ook om een of andere reden niet meer toegelaten......

Comment

Wanneer Belgen in Nederland of welk EU land goederen (CD's DVD's) kopen dan heeft Auvibel daar niets op in te brengen. Sigaretten en benzine zijn in België en Luxenburg veel goedkoper dan in Nederland omdat in Nederland hogere accijns wordt geheven.
                            Als Europees burgers heb je het recht die goederen vrij in te voeren zonder dat ze je nog een aanslag kunnen opleggen.
                            Last edited by Eenbes; 13 maart 2013, 10:34.

Comment

Als Belg iets kopen op een openbare Nederlandse site met vermelding van prijs, is niet hetzelfde dan als Belg iets verkopen hé Maurice.
                              Heb je hele thread gelezen? De buitenlandse winkels worden door Auvibel gecontacteerd dat ze de heffing moeten aanrekenen voor hun BE klanten en doorstorten. aangezien deze winkels die hele administratie niet zien zitten verzenden ze niet meer naar Belgie.
                              Blijft het feit dat wanneer iemand bij een buitenlandse winkel kan kopen die nog wel naar BE adressen verstuurt je dit best niet aan de grote klok hangt maar beter via PM doorgeeft.

Belangrijke quote voor zij die de link niet gevolgd hebben:
                              Deze komt van een Luxemburgse firma.

Dear Belgium customers,

We feel very sorry to inform you that we can`t send our goods to Belgium without DVD and CD-R fees.

The organisation “Auvibel” ( www.auvible.be ) contact us and charge us for every blank DVD 0,59 Euro and for each CD-R 0,12 Euro. Also we must make a monthly report for all sells to Belgium. This will be a lot of administration work and we are not sure that we want to sell to Belgium in the future.
                              Last edited by on4bam; 13 maart 2013, 10:43.
                              bye, Maurice
                              Nikon D7500

Comment

Mijn ervaring met de Platinum is dat ze na een half jaar niet meer te spelen zijn. Trouwens geen enkel merk dat ik heb geprobeerd was na een jaar nog te lezen.
                                Dat is iets wat ik niet begrijp. Een zelf gebrande cd is na jaren nog steeds leesbaar maar een DVD na een jaar al niet meer.
                                Fuji X-t2, Fuji X-t10, Fuji X-M1 en wat lenzen

Comment

Working...
                                X