Ik was al langer op zoek naar een zuinige en stille PC voor AV doeleinden en heb dit gevonden en gekocht: http://www.intel.com/content/www/us/...roduction.html
Ik heb er 8GB RAM en 120GB SSD in gestopt en er Win8 pro op geïnstalleerd waardoor mijn toestel €650 kostte. Ik ben uiterst tevreden over de prestaties in verhouding tot afmetingen, lawaai en stroomverbruik
Voor het zwaardere foto- en gamewerk zal de i3 waarschijnlijk net iets te licht uitvallen, maar voor internet en AV streaming is deze PC meer dan snel genoeg. Door de Vesa mount kan het toestel achterop een monitor gemonteerd worden en wordt een grote en lawaaierige PC doos enkel nog een noodzaak voor een beperkte groep veeleisende gebruikers. Interne opslag is natuurlijk beperkt tot het dure mSATA, USB3 ontbreekt, maar een bedraad gigabit netwerk met NAS biedt al snel soelaas.
Ik ben nu al benieuwd of er nog krachtiger en beter uitgeruste modellen volgen...
Ik heb er 8GB RAM en 120GB SSD in gestopt en er Win8 pro op geïnstalleerd waardoor mijn toestel €650 kostte. Ik ben uiterst tevreden over de prestaties in verhouding tot afmetingen, lawaai en stroomverbruik

Ik ben nu al benieuwd of er nog krachtiger en beter uitgeruste modellen volgen...