Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Marrakech

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Marrakech

Iemand van jullie al in Marrakech geweest ?
    Wij plannen een reisje naar daar. Verblijf in een riad.
    Graag tips ivm "doen" en "niet doen", kleding, veiligheid enz.
    Wat met foto's nemen ? Gaat dat daar zomaar ? ZIjn er dingen die je absoluut niet mag fotograferen ?
    Greetzzzzzzzzzzzz......
    Wonnie
    www.spectare.be

Re: Marrakech

Wij wouden dit jaar ook naar Marokko gaan en een kennis van ons zei dat je geen mensen mag fotograferen (of ze willen het niet). Ze worden ook kwaad als je niets koopt in hun winkel en in de steden stinkt het naar de uitlaatgassen van de brommers. Die kennis van ons heeft het ons dus afgeraden, ze zei dat er betere plaatsen zijn om op vakantie te gaan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wimsel Bekijk bericht
      Wij wouden dit jaar ook naar Marokko gaan en een kennis van ons zei dat je geen mensen mag fotograferen (of ze willen het niet). Ze worden ook kwaad als je niets koopt in hun winkel en in de steden stinkt het naar de uitlaatgassen van de brommers. Die kennis van ons heeft het ons dus afgeraden, ze zei dat er betere plaatsen zijn om op vakantie te gaan.
      M.a.w. wegblijven, zoals in meerdere van die (Noord) Afrikaanse landen. Mij zullen ze daar zeker niet zien.
      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Wat een vooringenomenheid hier.
        Marokko is één van de meest diverse landen op deze planeet.
        Het beschikt over cultuur, natuur (woestijn, bergen, strand...) en fascinerende steden.
        Als je uiteraard maar enkel de toeristische steegjes van Marrakech bezoekt, dan blijf je er beter weg.
        Wie wat verder zoekt dan de platgetreden paden, zal er zeker mooie beelden kunnen maken.
        Tip; gebruik je gezond verstand.
        Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
          Het beschikt over cultuur, natuur (woestijn, bergen, strand...) en fascinerende steden.
          Als je uiteraard maar enkel de toeristische steegjes van Marrakech bezoekt, dan blijf je er beter weg.
          Wie wat verder zoekt dan de platgetreden paden, zal er zeker mooie beelden kunnen maken.
          Tip; gebruik je gezond verstand.
          Jawel, ik gebruik mijn gezond verstand en blijf daar buiten. In gans de maghreb en Midden-Oosten rommelt het al langer, en ik moet hier geen uileg aan geven, anders zou ik vooringenomen zijn. Een reisje stel ik mij anders voor, maar uiteraard elk zijn gedacht...
          Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
            Door een fout in de administratie van de immigratiedienst, mocht ik bij aankomst in Casablanca meteen 3 dagen in de gevangenis.
            Iedereen kan een fout maken, maar niet de minste verontschuldiging werd achteraf gegeven.
            Dan wordt je wel vooringenomen. Mijn persoonlijke ervaring tijdens mijn 3 bezoeken was dat bijna iedereen er corrupt was, en je wou bestelen of bedriegen. Dat was een gangbare praktijk van hotelpersoneel tot hoger overheidspersoneel.
            Het gevolg was dat onze firma alle samenwerking en dienstverlening in dit land voor eeuwig en altijd heeft opgeheven.
            Als toerist kom je waarschijnlijk niet in aanraking met deze toestanden.

Maar nu een voorbeeld als antwoord op een vraag van de topicstarter over het fotograferen van mensen:
            Voor het koninklijk paleis stond een traditionele waterverkoper. Deze waterverkopers lijken meer op een karnavalsfiguur en waren eigenlijk een storend element voor mijn foto. Toen ik vanop 30 meter een foto van het paleis nam, kwamen er 3 van die figuren op me afgelopen. Alhoewel er slechts één op de foto stond, moesten ze alle drie geld hebben. Om van de last af te zijn wou ik hen elk het equivalent van 2 euro geven. Dit vonden de heerschappen niet genoeg. Ze moesten elk het equivalent van 10€ hebben, anders zouden ze mijn camera afnemen. Ik heb me in allerijl uit de voeten kunnen maken. Zo staat het dus met het fotograferen van sommige mensen daar.
            Leopard zal het wel niet geloven, want hij zal alleen in contact gekomen zijn met vriendelijke Berbers die met alle plezier gratis voor hun kameel poseren.

Als je dan toch kennis wil maken met een gelijkaardige cultuur, breng dan een bezoek aan Turkije (maar dan niet Antalya want dat is verwesterd).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
              Leopard zal het wel niet geloven, want hij zal alleen in contact gekomen zijn met vriendelijke Berbers die met alle plezier gratis voor hun kameel poseren.
              En dat beste, is voor jou enkel een veronderstelling en voor mij een weet.
              Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Working...
              X