Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Booking.com: verblijf nu beterkoop dan 4 maand geleden... > annuleren > omboeken?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Booking.com: verblijf nu beterkoop dan 4 maand geleden... > annuleren > omboeken?

Zo'n vier maanden geleden boekte ik een hotelkamer. Nu onze reis dichterbij komt keek ik nog eens terug naar BOOKING.com.
    Wat blijkt nu: de zelfde kamer is een stuk goedkoper geworden dan toen ik boekte...
    Zou ik annuleren en vervolgens direct om boeken?
    Gaat de uitbater me straks bij aankomst niet met een scheef oog bekijken, zo van "daar is die hamster"...
    Heeft iemand hier ervaring mee?

Re: Booking.com: verblijf nu beterkoop dan 4 maand geleden... > annuleren > omboeken?

Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
    Zo'n vier maanden geleden boekte ik een hotelkamer. Nu onze reis dichterbij komt keek ik nog eens terug naar BOOKING.com.
    Wat blijkt nu: de zelfde kamer is een stuk goedkoper geworden dan toen ik boekte...
    Zou ik annuleren en vervolgens direct om boeken?
    Gaat de uitbater me straks bij aankomst niet met een scheef oog bekijken, zo van "daar is die hamster"...
    Heeft iemand hier ervaring mee?
    De kans zit er dik in dat die uitbater daar helemaal niets mee te maken heeft Dré.
    Zij kopen x aantal hotelkamers, en als ze zien dat deze niet snel genoeg verkopen wordt de prijs soms verlaagd.
    Ik zou de BOOKING maatschapij gewoon eerst eens om uitleg vragen en in beleefdheid melden dat je
    het openbaar zal maken als ze je prijs niet aanpassen.

Comment

Re: Booking.com: verblijf nu beterkoop dan 4 maand geleden... > annuleren > omboeken?

Had ik eigenlijk ook al aan gedacht.
      en trouwens het gaat eigenlijk ook om een redelijk grote aanpassing: zo'n 40€/persoon voor 3 nachten...

bedankt.

nog anderen met een mening?
      Last edited by dréten; 23 februari 2013, 08:38.

Comment

In juni ga ik een paar dagen weg. Ik had er ook Booking.com bij ingeschakeld.
        Maar vond dat nogal prijzig. Toen heb ik een paar hotels zelf aangeschreven,
        en een kamer gekregen voor 60% van de prijs, die ik op booking.com moest
        neer dokken.
        Als je iets kan besparen op slapen is dat mooi meegenomen, vooral al het om
        hetzelfde hotel gaat.

Comment

Dat "goedkoper" betwijfel ik hoor doudeke. veel van die hotels hebben ook een eigen site. de prijzen zijn meestal toch minimum hetzelfde...

Comment

Dat "goedkoper" betwijfel ik hoor doudeke. veel van die hotels hebben ook een eigen site. de prijzen zijn meestal toch minimum hetzelfde...
            Ik betwijfel dat niet, het ene hotel is wel het andere niet net zoals de ene uitbater ook de andere niet is maar het is het proberen waard en doudeke vertelt gewoon zijn recente ervaring ...
            bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

Als je al betaald hebt, zal er weinig aan te doen zijn. Booking.com ontvangt van jou, en betaalt een deel daarvan aan het hotel. Het verschil is de winst waarvan Booking.com leeft.
              Ik boekte tot verleden jaar regelmatig een huurauto. Dat moet je niet op voorhand betalen. Als ik zag dat het tarief gezakt was, dan annuleerde ik de boeking en deed een nieuwe boeking aan het lager tarief.

Ik vlieg een keer of twee per maand voor een dagje heen en weer naar België. Voor het ticket moet je betalen tijdens de boeking. Het is steeds een kansspel. Soms wordt de prijs een dag voor vertrek verdubbeld. Soms zakt hij enkele uren voor vertrek van 100 naar 30€. Dat is het risico, de ene keer doe je winst en de andere keer verlies.
              Last edited by notex; 23 februari 2013, 09:01.

Comment

Waarom twijfelen? Ik had het ingevuld met Booking.com en kwam
                aan 210 euro voor twee nachten. Eén volwassene.
                Toen heb ik het hotel zélf aangeschreven. En zij lieten me weten dat
                ik een kamer kon huren die dagen voor 130 euro. Plus nog een boel
                informatie die voor mij nuttig was. Zoals dat er gratis fietsenstalling
                is voor mijn scooter.
                Dat is gewoon mijn ervaring.

Comment

Als je nog niet betaald hebt en je zit nog binnen je kosteloze annuleringsperiode, dan zou ik gewoon omboeken.
                  Of je kan doen gelijk doudeke natuurlijk, niet geprobeerd is niet gewonnen.
                  Groetjes,
                  Dominic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                    Waarom twijfelen? Ik had het ingevuld met Booking.com en kwam
                    aan 210 euro voor twee nachten. Eén volwassene.
                    Toen heb ik het hotel zélf aangeschreven. En zij lieten me weten dat
                    ik een kamer kon huren die dagen voor 130 euro. Plus nog een boel
                    informatie die voor mij nuttig was. Zoals dat er gratis fietsenstalling
                    is voor mijn scooter.
                    Dat is gewoon mijn ervaring.
                    Heb je dan geboekt via hun persoonlijke site of hun rechtstreeks benaderd via telefoon of mail?

Comment

Heb je dan geboekt via hun persoonlijke site of hun rechtstreeks benaderd via telefoon of mail?
                      Ik heb hun een email geschreven, en dus en passant ook nog even
                      gevraagd of ik er mijn scooter kon stallen, of ontbijt met zicht op
                      zee was, en van die dingen. En toen krijg ik een mailtje terug met
                      de informatie en dat het 130 euro was. Ik moest alleen nog even
                      bevestigen, wat ik dus gedaan heb.

Comment

Working...
                      X