Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Selecteren van tekst, langer dan wat op het scherm te zien is, lukt niet...?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Selecteren van tekst, langer dan wat op het scherm te zien is, lukt niet...?

Als ik een tekst wil selecteren dan kan ik dat alleen maar voor het deel tekst dat op dat ogenblik op mijn scherm te zien is.
    Zowel in bvb. MS-WORD, als voor tekst op webpagina's. Kortom overal!
    Nu los ik dat op door de hele tekst piepklein te maken met CTRL+scrol, tot ze helemaal op het scherm staat als een lange, smalle en onleesbare strook. Vervolgens selecteer ik dan de strook.

Dat moet natuurlijk anders kunnen, vroeger kon het alvast toch ook op mijn oude laptop.
    Ik gebruik Win7.

Hoe los ik dat op??

Re: Selecteren van tekst, langer dan wat op het scherm te zien is, lukt niet...?

Onder andere ...
    Ergens klikken op de tekst en dan CTRL+A.
    Cursor voor eerste letter zetten, linker muisknop inhouden en dan cursor tegelijk achter de laatste letter plaatsen.
    Ergens in een zin op een woord drie keer klikken (twee keer is woord selecteren en drie keer is zin selecteren).
    Voor eerste woord klikken, shift inhouden en dan na laatste woord klikken.
    Last edited by VerSeg; 21 februari 2013, 10:16.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Re: Selecteren van tekst, langer dan wat op het scherm te zien is, lukt niet...?

Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
      Hoe los ik dat op??
      Klik net voor het eerste karakter, scoll naar beneden en Shift-Klik na het laatste karakter. Klaar...
      bye, Maurice
      https://on4bam.com/
      Nikon D7500

Comment

Iedereen zijn gewoonte natuurlijk.
        Die van mij "was" (zolang ik op mijn oude laptop werkte):
        Klikken voor de eerste letter van de selectie, linksboven.
        Naar rechts-beneden bewegen met de cursor. Beneden gekomen begon de tekst vanzelf verder te rollen, en zo kon ik dus verder de tekst selecteren zonder de muisknop te lossen.
        Bij mijn nieuwe pc kan dat plots niet meer.

Daarvoor zoek ik dus een oplossing...
        Last edited by dréten; 21 februari 2013, 09:36.

Comment

Daarvoor zoek ik dus een oplossing...
          Ik denk dat de oplossing gegeven is...

BTW, klik voor het eerste karakter en dan met het muiswiel naar beneden moet toch ook gaan? Ik kan (ook Win7) perfect met de muis "verder selecteren" als ik naar beneden beweeg met de muis met linkerknop ingedrukt.
          bye, Maurice
          Nikon D7500

Comment

Naar rechts-beneden bewegen met de cursor. Beneden gekomen begon de tekst vanzelf verder te rollen, en zo kon ik dus verder de tekst selecteren zonder de muisknop te lossen.
            Bij mijn nieuwe pc kan dat plots niet meer.
            Zou nog steeds moeten werken.
            Misschien eens drivers updaten van videokaart en muis?
            Last edited by VerSeg; 21 februari 2013, 10:29.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Drivers had ik al geprobeerd. nope!
              en ja... "het zou nog moeten werken", maar dat doet het dus niet.

Comment

Portable of desktop pc?
                Merk PC en muis?
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Laptop: SAMSUNG INTEL core-I7 3615QM cpu 2.30Hz
                  W7 home premium
                  muis: Microsoft notebook 5000 Bluetooth
                  Last edited by dréten; 21 februari 2013, 11:38.

Comment

Dat spel heeft dus ook een touchpad ... als je deze gebruikt in plaats van de muis, werkt het dan?
                    (Zet uw andere muis wel even uit)
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Dat spel heeft dus ook een touchpad ... als je deze gebruikt in plaats van de muis, werkt het dan?
                      (Zet uw andere muis wel even uit)
                      eventjes testen. (ik gebruik dat dus echt niet graag, hé. Bah!!)

Comment

Neen werkt niet...
                        Moet wel even een rechtzetting doen: in WORD werkt het dus wél hoor. Ik vergistte me met een webpagina die heel goed op een .doc leek.

Comment

Browser probleem i.p.v. windows probleem?
                          bye, Maurice
                          Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                            Browser probleem i.p.v. windows probleem?
                            Zou kunnen... ik ga niet naar de dokter als ik geen probleem heb

Oplossing?

Comment

Neen werkt niet...
                              Moet wel even een rechtzetting doen: in WORD werkt het dus wél hoor. Ik vergistte me met een webpagina die heel goed op een .doc leek.
                              OK, verandert de situatie al een beetje.
                              Ik had al heel wat dergelijke problemen gevonden maar dan hadden de mensen het alleen in de browser of alleen in Word.
                              Met o.a. Chrome lijkt het alvast ook een veel voorkomend probleem te zijn (bepaalde versies vermoedelijk).
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Working...
                              X