Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Parkeren.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Parkeren.

Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
    Jij hebt duidelijk geen kaas gegeten van software.

Jan
    Misschien niet, maar wél van risico analyse.
    Ik snap het wel, de BMW neemt de vrije parkeerplaats en zegt tegen het Opeltje : oprotten en zoek maar zelf een ander plaatsje. De garage durft niet ingrijpen in de klassestrijd uit vrees voor represailles, ondanks dat het Opeltje eerst de garage was binnengereden en 10 jaar ouder is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
      Jij hebt duidelijk geen kaas gegeten van software.

Jan
      De oplossing is eenvoudig, denk aan het principe van Ethernet, waar twee verschillende computers op hetzelfde ogenblik een pakketje willen versturen. Dit wordt gedetecteerd, beide machines wachten gedurende een willekeurige tijd, de ene wat langer dan de andere. De computer die dan toevallig (want het is een random tijd) minder lang wacht, stuurt zijn pakketje.
      Of je kunt met een token werken, zoals bij Token Ring. Veel efficiënter, je beurtrol wordt vastgelegd bij het binnenrijden van de parking (je trekt een nummertje)

Nogmaals, technisch is dit vandaag kinderspel. De echte problemen zijn enerzijds de aanvaarding bij het publiek (maar dit kan snel overwonnen worden), de implementatie van infrastructuur, dat kan redelijk snel opgelost worden, parkings zijn dikwijls in privé-handen, ik zie daar meer en meer oplaadpunten voor electrische voertuigen. Op straat daarentegen...
      Anderzijds is er het juridische luik, en wetten moeten blijkbaar langer rijpen dan de beste wijn.

Het technisch aspect: alle hardware is aanwezig of bestaat, stuurbekrachtiging met hulp, remhulp, sensoren, camera's... alleen een beetje software en een interface. Dit doet me denken aan de rechterbuitenspiegel die bij het achteruitrijden naar beneden wijst, om de trottoirrand te laten zien. Het motortje voor de spiegelbediening was er, en het contact op de achteruit ook (voor de achteruitrijlichten). Enkel (simpel uitgedrukt, er komt nog wat hardware bij) een draadje tussen dat contact en de spiegelmotor.
      D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

Comment

Ik heb deze automatische parkeerhulp al jaren op onze auto's: Ik ga met mijn vrouw gaan winkelen en eenmaal aangekomen; stap ik uit en geef het stuur aan mijn vrouw die een parkeerplaats zoekt of rondrijd tot ik terug ben van de winkel.
        α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
        Flickr____No place to be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Defenderke Bekijk bericht
          Ik heb deze automatische parkeerhulp al jaren op onze auto's: Ik ga met mijn vrouw gaan winkelen en eenmaal aangekomen; stap ik uit en geef het stuur aan mijn vrouw die een parkeerplaats zoekt of rondrijd tot ik terug ben van de winkel.
          Volgens hetzelfde principe had ik ook een automatische garagedeuropener.

Comment

Working...
          X