Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Muziekje gezocht.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Muziekje gezocht.

Ik ben deze week bezig geweest om wat te selecteren in mijn urbexfoto's van de laatste jaren (op de duur zie je het bos niet meer door de bomen) en ik zal er tot mijn grote frustratie niet in slagen om onder de 50 te blijven. Nu, tot daar. Bij een langere reeks zet ik er altijd een muziekje bij en ik ben op zoek naar ideeën hiervoor. Wat ik zoek zijn ietwat sombere nummers, geen verstaanbaar gezongen tekst, beetje luguber dus. Hoe luguberder hoe beter. Iets van max 10 minuten.
    Ik wil niet terugvallen op wat ik al eerder heb gebruik voor andere reeksen en momenteel is mijn inspiratie wat op.
    Iemand met een voorstel ?

Oja, even vergeten, de reeks waarover het gaat is
    jAlbum is the most flexible way to share photo galleries on the Internet. Create stunning online photo albums. Share with friends.

Er gaan er nog een stuk of twee uit en er komen er nog een twee of drie bij, maar er zal niks elementair niks meer aan veranderen.

Paul

Re: Muziekje gezocht.

Ik dacht aan iets SAW achtig zoals dit :

mir
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Kan je zoeken op basis van genre, sfeer, enz
      Last edited by C. Ruben; 16 februari 2013, 13:30.
      Nikon D7100, Nikon D780 "At The Heart Of The Image"
      Nikkor 24-120mm F4, Nikon 50mm F1.8, Nikkor 17-55mm F2.8,Tokina 11-16mm F2.8, Sigma AF 120-400mm

Comment

Fantastisch product gewoon! Al regelmatig stukjes uit de demo gebruikt en echt zeer goede kwaliteit en enorm veel muziek.

Comment

Als ik je reeks zo bekijk vind ik de muziek uit Duyster er wel bij passen.
          http://www.duyster-online.be/nl/downloads.php
          Veel luisterplezier.

Comment

Dit is het sausje waar ik ze zou in onderdompelen.

Comment

Electric Light Orchestra.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Paul, jij als liefhebber van het Hoge Noorden, waarom geen streepje IJslandse muziek?

Een verzonnen taal, mysterieus, ... (eens zoeken naar deze liedjes: All Alright en Fljotavik bv. maar ook Your Fractured Life zijn enkele pareltjes)
                Meer info: http://nl.wikipedia.org/wiki/Sigur_R%C3%B3s
                Last edited by Sultana; 17 februari 2013, 10:24.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                  Paul, jij als liefhebber van het Hoge Noorden, waarom geen streepje IJslandse muziek?

Een verzonnen taal, mysterieus, ... (eens zoeken naar deze liedjes: All Alright en Fljotavik bv. maar ook Your Fractured Life zijn enkele pareltjes)
                  Meer info: http://nl.wikipedia.org/wiki/Sigur_R%C3%B3s
                  Alvast een woordje van dank voor alle reacties.
                  @Sultana : ik heb wel degelijk gedacht aan Sigur Ros maar dit is een aspect van IJsland waar ik niet mee vertrouwd ben.
                  Wat ik wel weet is dat ze een stuk hebben opgenomen in de verlaten basis van Skorar, zowat de meest remote urbexplaats ter wereld. Maar ik ken de titel niet en ik vind het niet terug, nochtans staat het zeker op youtube.
                  Zitten er hier die vertrouwd zijn met Sigur Ros ?

Comment

De band die 1 van de meest beangstigende muziek maakt is Sun O))). Die hebben zo'n lage tonen in hun muziek dat er een ongemakkelijk gevoel komt bij de toeschouwers. Om het ten volle tot zijn recht te laten komen moet je wel een goeie muziekinstallatie hebben.
                    Een voorbeeldje: Hell-O)))-Ween (niet verantwoordelijk voor schade aan de speakers of oren )

Verdere voorbeelden:

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                      ...
                      Zitten er hier die vertrouwd zijn met Sigur Ros ?
                      Een specifieke vraag Paul? Anders, stel ze gerust hier of PM.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                        Een specifieke vraag Paul? Anders, stel ze gerust hier of PM.
                        Wel, ik ben dus op zoek naar het stuk dat Sigur Ros heeft opgenomen op de Skorarbasis. Mistige beelden en verlaten hangars, zeer spookachtig. Maar ik ken de titel niet en ik ken het album niet.
                        Het is ook Urbex en past op die manier in mijn urbexcompilatie.
                        Foto's van deze locatie zijn ongelofelijk zeldzaam, de enige andere beelden die ik ken staan op de IJslandse film "Börn Naturrunnar".

Comment

Intussen ook deze gevonden :

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                            Wel, ik ben dus op zoek naar het stuk dat Sigur Ros heeft opgenomen op de Skorarbasis. Mistige beelden en verlaten hangars, zeer spookachtig. Maar ik ken de titel niet en ik ken het album niet.
                            Het is ook Urbex en past op die manier in mijn urbexcompilatie.
                            Foto's van deze locatie zijn ongelofelijk zeldzaam, de enige andere beelden die ik ken staan op de IJslandse film "Börn Naturrunnar".
                            Beetje stom om op mezelf te reageren maar : hebbes.
                            Titel van film en muziek is Straumnes, de naam van het schiereiland waar deze voormalige basis ligt. Ik had er eerder moeten aan denken. Duurt helaas slechts 2 minuten.

Last edited by Guest2; 17 februari 2013, 13:32.

Comment

PaulM,
                              Beluister deze toch even: http://www.youtube.com/watch?v=S7Tn1Y-ERCE
                              (Music from 'The Thing' van Ennio Morricone)
                              Smaken verschillen uiteraard,
                              Prachtige beelden overigens!
                              Fuji X-T1 en glassware

Comment

Working...
                              X