Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

antivirus software - gratis / betalend - McAfee / Norton ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: antivirus software - gratis / betalend - McAfee / Norton ?

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
    We weten allemaal wat jou mening waard is. Wil je me eens die review tonen van de laatste versie van norton antivirus die stelt dat het bucht is ???
    Oei, een vete in de maak?

Ik denk dat Kirsten dit eerder humoristisch had bedoeld. Alvast, dat maak ik op uit de gebruikte smiley...

OT: Ik heb ooit Norton geinstalleerd gehad, en na enige weken terug verwijderd daar mijn PC er enorm door vertraagde.
    Maar eerlijk is eerlijk, dit is ondertussen toch alweer zo'n jaar of 5 geleden.

Vriendelijke Groeten,
    Geert

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tommmm Bekijk bericht
      . . .
      Recent overgeschakeld naar PC
      . .
      Ik zou zeggen, schakel gewoon terug over naar je vorige OS (Mac ? Linux ?). Dat zijn de beste AV die je kan hebben. Enkel Windows users maken zich zorgen over malware.
      David Leemans
      Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krol Bekijk bericht
        Voorbeeld was er destijds op het 19u nieuws met honderden die de gratis antivirus update mooi gedownload hadden en de pc nadien wilden opstarten en een njet kregen.
        Resultaat was pc'ke loskoppelen en voor herstelling afgeven.
        Sorry maar ook McAfee en andere betalende versies hebben ooit een dergelijk probleem veroorzaakt.
        Heel onlangs heeft ook AVG 2013 bij velen alle interneconnectieg geblokkeerd, ervoor was Norton aan de beurt en vorig jaar heeft Avira miljoenen PC's volledig geblokkeerd.
        Bugs kunnen overal voorkomen.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Sorry maar ook McAfee en andere betalende versies hebben ooit een dergelijk probleem veroorzaakt.
          Heel onlangs heeft ook AVG 2013 bij velen alle interneconnectieg geblokkeerd, ervoor was Norton aan de beurt en vorig jaar heeft Avira miljoenen PC's volledig geblokkeerd.
          Bugs kunnen overal voorkomen.
          Yep : en het geestige bij Avira was dat enkel de betalende versies dat probleem hadden, de gratis versie niet...
          Groeten,

Polleke

Comment

We weten allemaal wat jou mening waard is. Wil je me eens die review tonen van de laatste versie van norton antivirus die stelt dat het bucht is ???
            Polleke, ik had jaren geleden Norton op mijn desktop. Niks anders dan miserie gekend: tergend trage pc, constant vastlopen, virussen binnenhalen, updates die de boel nog trager deden lopen, etc.

Dus ik hoef geen duizend-en-één online reviews te lezen om te weten dat het dikke rommel is, sinds KIS op mijn desktop draait loopt ie als een TGV.

Voldoende waardige mening?

edith zegt: op mijn desktop met Win7 draait KIS2013, mijn notebook met Win8 heeft Windows Defender en Security Essentials draaien.
            Last edited by kirsten_dl; 22 februari 2013, 20:02.
            "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
            Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
              Polleke, ik had jaren geleden Norton op mijn desktop. Niks anders dan miserie gekend: tergend trage pc, constant vastlopen, virussen binnenhalen, updates die de boel nog trager deden lopen, etc.

Dus ik hoef geen duizend-en-één online reviews te lezen om te weten dat het dikke rommel is, sinds KIS op mijn desktop draait loopt ie als een TGV.

BMW heeft net 750000 auto teruggehaald (problemen met stroomvoorziening) : betekent dat dat BMW rommel maakt ? Volgens die 750000 eigenaars misschien wel...
              De laatste versies van Norton antivirus zijn wel in orde. Symantec maakt ook antivirus en antimalware-pakketten voor servers : ik denk niet dat bedrijven het zouden appreciëren als die dingen mank zouden lopen.
              Maar Kaspersky is zeker niet slecht....
              Groeten,

Polleke

Comment

Ik heb vroeger altijd Norton antivirus gebruikt, en die moest ik er af en toe afhalen en daarna terug installeren, dat was de enige mogelijkheid om de computer dan weer een beetje normaal te laten werken.
                Om een of andere reden ging die soms de processor heel zwaar belasten, waardoor de computer verschrikkelijk traag werd. Dat probleem was alleen op te lossen door Norton te verwijderen, en er dan weer op te zetten.
                Toen ik dat een paar keer had voorgehad ben ik overgeschakeld naar Microsoft Security Essentials, ik denk dat ik die nu 3 of 4 jaar gebruik (op verschillende pc's en laptops), en die werkt nog steeds probleemloos.

Op de pc die ik nu het meest gebruik zat standaard een proefversie van Bullguard antivirus, door die er af te halen en Microsoft Essentials in de plaats te installeren werd die plots merkbaar sneller...

Ik ken er ondertussen verschillende die Microsoft Security Essentials gebruiken, en ik heb nog van niemand klachten gehoord.
                Waarom zou je elk jaar betalen voor iets wat je ook gratis kan krijgen?

De laatste jaren is de prijs van Norton flink gezakt, ik denk dat de concurrentie van de gratis antivirusprogramma's daar wat mee te maken heeft.
                Als gebruikers die software nog kunnen kopen voor een verlaagde prijs, dan zullen ze minder snel overstappen naar de gratis antivirusprogramma's.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

Comment

BMW heeft net 750000 auto teruggehaald (problemen met stroomvoorziening) : betekent dat dat BMW rommel maakt ? Volgens die 750000 eigenaars misschien wel...
                  Wat hebben een anti-virus en een BMW met elkaar gemeen?

BMW's van tegenwoordig zijn ook niet meer wat ze ooit waren, ik heb er eentje van '89 met +360.000km op de teller staan, wordt bijna dagelijks gebruikt, buiten wat recente koetswerk herstellingen
                  (corrosie dankzij het overtollige zout strooien op onze Belgische wegen omdat er amper 1mm sneeuw ligt...) rijdt ie als nieuw.

soit, dit gezegd zijnde; Norton = dikke boecht.
                  Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

edith zegt: op mijn desktop met Win7 draait KIS2013, mijn notebook met Win8 heeft Windows Defender en Security Essentials draaien.
                    Kirsten, ik reageerde net als jij toen ik Norton jaren geleden officieel had aangekocht, ik herken inderdaad alle problemen die je beschrijft maar ondertussen heb ik mijn mening deftig moeten veranderen, dit produkt is er enorm op vooruit gegaan, ik heb nu AVIRA aangeschaft maar heb eigenlijk spijt dat ik mijn mening over Norton niet vroeger heb herzien. Waar ik werk wordt Norton op alle PC's gebruikt ( en aangezien we daar nogal wat achter zijn met vernieuwen werken alle pc's daar nog met xp en zijn dus traag in vergelijking met de nieuwste modellen ) De Norton produkten werken echter fantastisch, geen vertragingen merkbaar, integendeel zelfs, sommige pc's werken sneller na installatie en opkuis van Norton. Ik breek dit procukt zeker niet meer af, mijn volgende pc verdediging zal terug eentje van Norton worden.

Om jouw woorden te gebruiken met een nuance : Norton WAS dikke boecht . . .
                    Last edited by Franciskine; 23 februari 2013, 10:04.
                    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Toch even niet ter zake, maar wat zeg je daar ?" BMW's van tegenwoordig niet meer zoals ze ooit waren"? Ik denk dat het juist omgekeerd is. Mijn eerste exemplaar van 99, 10jaar mee gereden = geen kosten. Mijn tweede nu 4 jaar : nog geen kosten. Maar als je problemen hebt, kan je het ook zo proberen op te lossen : http://www.chinacartimes.com/2008/07...with-ox-power/
                      Maar het ging over anti-virus hé.
                      Last edited by enero; 23 februari 2013, 11:06.
                      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Wat hebben een anti-virus en een BMW met elkaar gemeen?

BMW's van tegenwoordig zijn ook niet meer wat ze ooit waren, ik heb er eentje van '89 met +360.000km op de teller staan, wordt bijna dagelijks gebruikt, buiten wat recente koetswerk herstellingen
                        (corrosie dankzij het overtollige zout strooien op onze Belgische wegen omdat er amper 1mm sneeuw ligt...) rijdt ie als nieuw.

soit, dit gezegd zijnde; Norton = dikke boecht.
                        De huidige auto's rijden rond, gemaakt in verzinkte staalplaat : die roesten quasi niet meer (ook niet na 20 jaar). Ze hebben ESP, zijn veel comfortabeler, ...
                        Je kan natuurlijk voor alles in het verleden leven, maar sommige dingen worden ook beter met de huidige technologieën. Blijf jij maar het milieu verpesten met je euro 0 auto...
                        Een auto met 360.000 km. op de teller is niet uitzonderlijk, maar zeggen dat hij nog rijdt als nieuw is belachelijk. Ik heb zelf ook met auto's gereden met 400.000 km. op de teller, en met een nieuwe versie daarvan (als men 80.000 km./jaar doet met zo'n wagens kan dat lukken). Ik ken het verschil. En nee : het waren geen rommelkarren, want die halen geen 400.000 km...
                        Norton heeft inderdaad een aantal versies uitgebracht die heel slecht waren, maar dat is vlotjes 4-5 jaar geleden. Sinds versie 2010 en later zijn ze er heel sterk op vooruitgegaan. Nu behoren ze zelfs tot de anti-virus pakketten die de PC het minst belasten, en toch een behoorlijke goede bescherming bieden.
                        Groeten,

Polleke

Comment

vergeet norton en mcafee tenzij je een ultra traag werkend systeem wilr creëren.
                          kaspersky is 1000 maal beter en betrouwbaarder
                          een pessimist is een optimist met ervaring.
                          Pentax K-5 en een beetje glas (door gegeven aan mijn dochter Lien)
                          Pentax k-3II en nog meer glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Martijn1980 Bekijk bericht
                            vergeet norton en mcafee tenzij je een ultra traag werkend systeem wilr creëren.
                            kaspersky is 1000 maal beter en betrouwbaarder
                            Jij hebt dus de laatste versie 2013 van Norton geinstalleerd en getest? Zo niet, dan kan je dergelijke commentaar helemaal niet staven! `t Is niet omdat vroeger iets traag en belastend was voor een systeem, dat dit met nieuwe versies ook het geval is....
                            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

De huidige auto's rijden rond, gemaakt in verzinkte staalplaat : die roesten quasi niet meer (ook niet na 20 jaar). Ze hebben ESP, zijn veel comfortabeler, ...
                              Je kan natuurlijk voor alles in het verleden leven, maar sommige dingen worden ook beter met de huidige technologieën. Blijf jij maar het milieu verpesten met je euro 0 auto...
                              Een auto met 360.000 km. op de teller is niet uitzonderlijk, maar zeggen dat hij nog rijdt als nieuw is belachelijk. Ik heb zelf ook met auto's gereden met 400.000 km. op de teller, en met een nieuwe versie daarvan (als men 80.000 km./jaar doet met zo'n wagens kan dat lukken). Ik ken het verschil. En nee : het waren geen rommelkarren, want die halen geen 400.000 km...
                              Norton heeft inderdaad een aantal versies uitgebracht die heel slecht waren, maar dat is vlotjes 4-5 jaar geleden. Sinds versie 2010 en later zijn ze er heel sterk op vooruitgegaan. Nu behoren ze zelfs tot de anti-virus pakketten die de PC het minst belasten, en toch een behoorlijke goede bescherming bieden.
                              Soit, hier dus hetzelfde gezever als jou reacties op het winterbanden topic... Leert gij het dan nooit man?

Als IK zeg of schrijf dat mijn 23 jaar oude BMW nog steeds rijdt als nieuw dan doet ie dat ook, waarom zou ie dat niet doen volgens jou?
                              Hij is beter dan perfect mechanisch onderhouden, steeds met OEM onderdelen en door een gediplomeerd BMW mechanicus.
                              Omdat moderne auto's nieuwe technologieën hebben? je reinste BS in mijn ogen,
                              door een ABS, airbag of parkeersensor te monteren gaat een auto niet beter rijden hoor.
                              Ik moet zulke hoogstaande technologische prulletjes niet hebben in mijn wagen; hoe meer er aanwezig zijn des meer ervan kapot kan gaan of faalt en het plezier aan autorijden is helemaal verdwenen, je wordt immers gereden...

en BMW's die ze tegenwoordig produceren zijn inderdaad bijlange niet meer zoals ze pakweg 30 jaar geleden werden gemaakt, ze hebben meer prullaria aan boord en zijn iets ruimer geworden maar verder?

maar waarvan de boer geen...

Comment

Ik ben indertijd Avast beginnen gebruiken toen Norton zowat je hele PC in beslag nam: Ik koos voor Avast omdat dat toen als goed beoordeeld werd en het toen de enige gratische AV was die automatische updates binnenhaalde. En omdat het bij mijn weten nog altijd de enige is waarmee je een opstartscan kan uitvoeren. Avast scant dan je hele schijf tijdens de boot in een soort DOS omgeving, nog voor de eventueel aanwezige rotzooi zich heeft vastgeklonken aan bestanden en niet meer kan verwijderd worden. Ik hou niet zo van al die "kluis" of "vault" toestanden. Intussen heb ik Avast al op honderden PC´s geinstalleerd.

Waarmee ik niet wil weggen dat de andere AV´s niet goed zijn.
                                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Working...
                                X