Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

antivirus software - gratis / betalend - McAfee / Norton ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: antivirus software - gratis / betalend - McAfee / Norton ?

Ik zou het ook bij de security essentials houden als je er toch absoluut eentje wil hebben. Je kan eventueel voor een andere gratis versie gaan van iets.

Het probleem met die scanners is dat ze gekend zijn door de virus bouwers. Meestal worden de virussen specifiek geschreven om de bekende scanners te omzeilen en vervolgens in slaapstand te zetten. Je denk dan dat ze actief zijn, maar werden gewoon uitgeschakeld. Norton en McAfee worden ook door bedrijven gebruikt en zijn daarom leuke targets.

Comment

Ik zie geen enkele reden om een andere antivirus te installeren als er al eentje standaard op staat, net hetzelfde met de firewall.
      De meesten werken dan ook nog eens met een router met ingebouwde firewall.
      Ge kunt voorzichtig zijn, ge kunt wat extra voorzichtig zijn maar ge moet ook niet paranoia zijn.
      Dan kunt ge ook de hele dag met een helm rondlopen want de kans dat er iets op je hoofd valt of je ergens tegenaan loopt is groter dan dat iemand je pc wil hacken.
      Op XP had ik vroeger McAfee en toch ooit een virus binnen gekregen die mijn schijven vol schreef met zever ... een virus dat de detectie ontglipt kan je met elke AV voor hebben.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Heel lang gewerkt met Avast en AVG (niet samen natuurlijk). Toch regelmatig een virusinfectie.
        Draai nu 2 jaar Kapersky en nooit nog een probleem gehad. En wanneer ik de logs bekijk, ben ik aan veel ontsnapt.

Comment

Avast hier ook, gratis en zeer goed. (komt uit de testen altijd aan de top uit)
          Avira is naar het schijnt ook zeer goed, ik heb het lang gebruikt maar nu al een paar jaar niet meer (ook gratis trouwens)

Norton en McAfee zijn zowat de slechtste dat er zijn, veel naam maar weinig boem boem

Comment

Hier Defender onder win8 en vroeger security Essentials onder win7; heb avg ook al eens getest, maar die vertraagde mijn pc en vond een trojan horse niet terwijl security Essentials dit wel vond. Het is ook handig dat hij automatisch alle updates uitvoert vanuit windows update en ook installeert in de background.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
              Avast hier ook, gratis en zeer goed. (komt uit de testen altijd aan de top uit)
              Avira is naar het schijnt ook zeer goed, ik heb het lang gebruikt maar nu al een paar jaar niet meer (ook gratis trouwens)

Norton en McAfee zijn zowat de slechtste dat er zijn, veel naam maar weinig boem boem
              Kan je me eens een recente test van Norton tonen waarin deze er als slechts uitkomt. Zowel qua anti-virus als processorbelasting hoort deze bij de beste.
              Ik gebruik al jaren de gratis versie van Avira : gewoon omdat het als gratis versie bij de beste behoort.
              Groeten,

Polleke

Comment

NORTON = dikke BOECHT !
                "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Als telenet gebruiker werk ik met Telenet security pack, zou naar het schijnt het beste zijn wat er de dag van vandaag op de markt is.Nog nooit een probleem gehad .Mvg Yves.
                  What you see is what you get

Comment

Goed om weten: klik.
                    Op 't werk al jaren zeer content van McAfee: nog nooit een melding gekregen over een virus.
                    Tot we overschakelden naar Bitdefender omdat ik daar thuis geen slechte ervaringen mee heb: direct op alle toestellen een 3-tal sloebers gevonden.
                    't Is triest als je DENKT beveiligd te zijn. Die McA komt hier noch thuis nooit (meer) over de vloer.
                    Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
                    Oók wandelen met GPS?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                      NORTON = dikke BOECHT !
                      We weten allemaal wat jou mening waard is. Wil je me eens die review tonen van de laatste versie van norton antivirus die stelt dat het bucht is ???
                      Groeten,

Polleke

Comment

Heb ook al AVG en Avast gehad, maar nu Essentials. Heb tot nog toe geen problemen gehad. Ik vond dat Avast het systeem fameus vertraagt.
                        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Ik gebruik al acht jaar Avast en heb nooit een virusbesmetting op mijn PC gekregen; wel een paar maal een waarschuwing en werden verdachte pagina's geblokkeerd.
                          Het laatste jaar gebruik ik de betaalde en uitgebreide versie van Avast met o,a. Firewal en Anti Spam. Wanneer je internet bankiert en je hebt een slechte beveiliging dan kan als het mis gaat en je rekening door criminelen gekraakt wordt uw bank weigeren om je schadeloos te stellen.
                          Enero: een goede virus scanner vertraagt helaas je systeem, maar een besmette pc waarbij zonder dat je het weet progjes en andere rommel actief zijn op de achtergrond vertraagt nog veel erger.
                          Last edited by Eenbes; 20 februari 2013, 10:41.

Comment

hier al jaar en dag norton en nog nooit miserie mee gehad of klachten dat de pc trager zou werken,trouwens als er al een gevaar is pakt hij het meteen aan en hoef jezelf nooit iets voor te doen.
                            tja en gratis is gratis..voor niets gaat de zon op
                            'Better safe than sorry'

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krol Bekijk bericht
                              tja en gratis is gratis..voor niets gaat de zon op
                              Zeg dat eens tegen de duizenden hostingbedrijven die, volgens jou, minderwaardige Apache, PHP, MySQL e.d. draaien. Ik heb sinds ik met computers werk steeds gratis antivirus/firewall gebruikt, gratis e-mailprg, browser, newsreader... de laatste jaren (gratis!) OpenOffice.
                              Ik onderhoud websites met (gratis!) Wordpress, Joomla CMSen.

Gratis is zeker niet minderwaardig, dikwijls is het tegendeel waar.

Verstuurt vanop een met gratis software beveiligd netwerk
                              bye, Maurice
                              https://on4bam.com/
                              Nikon D7500

Comment

Ik vind het altijd grappig als mensen hun anti-virus het beste vinden omdat ze nog nooit een virus hadden ... als uw AV een bepaalde virus niet herkent, hoe weet je dan of er eentje aanwezig is?
                                Sommige virussen vallen wel echt op, maar dat zijn ze niet allemaal.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

Comment

Working...
                                X