Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

4411 parkeren Leuven

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 4411 parkeren Leuven

Oorspronkelijk geplaatst door rufus1964 Bekijk bericht
    Wat ik doe is juist voor het uur om is een sms sturen met alleen de P, hij stopt dan de sessie en start automatisch opnieuw.
    Kosten zijn dan voor drie uur, drie maal ongeveer €1,45=€4,35 plus 4 sms'jes van €0,15=€4,95.
    Bespaart ongeveer €2,50.
    In Leuven zou u dit kosten : uw parkeertarief + minstens 50€ boete.
    Ja, een parkeersessie herbeginnen mag normaal niet op dezelfde plaats zonder weggereden te zijn ... ze durven daar streepjes trekken op de stoeprand en op uw band om te zien of je de wagen verplaatst hebt of niet.
    De kans dat ze u pakken is heel groot, vooral de parkings in de straten, die op de parkeerpleinen zoals St-Jacobsplein en dergelijk hebben er minder last van.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Was da voor zever, dus een ticketje bij leggen mag dan ook niet als je niet genoeg ingestoken hebt.
      Het moet niet gekker worden.
      Ze moeten al blij zijn dat we willen betalen.
      Met de vriendelijke groeten, Ruud.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rufus1964 Bekijk bericht
        Was da voor zever, dus een ticketje bij leggen mag dan ook niet als je niet genoeg ingestoken hebt.
        Het moet niet gekker worden.
        Ze moeten al blij zijn dat we willen betalen.
        Je weet toch dat de (theoretische) uitleg voor betalend parkeren is: de rotatie op parkeerplaatsen bevorderen, dus dat geld is heel bijkomstig ( )
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
          Je weet toch dat de (theoretische) uitleg voor betalend parkeren is: de rotatie op parkeerplaatsen bevorderen, dus dat geld is heel bijkomstig ( )
          Bij ons kan je ook voor een dagticket kiezen. Geldig van 9 tot 22h. Zeer bevorderlijk voor de rotatie op parkeerplaatsen (en ook goed voor de stadskas).
          Last edited by notex; 12 februari 2013, 15:32.

Comment

Ik heb ze hier toch nooit dezelfde route binnen de twee uur opnieuw zien lopen.
            Ze lopen een wijk af en daar hebben ze toch wel een hele tijd voor nodig hoor.
            En daarbij, ze checken elektronisch of je betaald hebt. Ik geloof niet dat ze daar je parkeer geschiedenis op zien.
            En streepjes zetten heb ze ik ze nog nooit zien doen hoor, en ik zie ze dikwijls lopen hier.
            Werken ze in leuven op commissie misschien.

Comment

Dat kan ik ook niet volgen. Je kan -als je parkeertijd op is- en je wil daar blijven staan toch gewoon 'P' sms'en om je parkeertijd te hernieuwen en daar blijven staan, in dezelfde zone?
              By the way. Niet elke zone is even duur. Ik heb ooit één van die parkeerwachters aangesproken en die liet uitschijnen, ik weet niet of ik het als waarheid kan meegeven, dat het niet uitmaakt welke parkeermeter je ingeeft, als je maar je sms stuurt. Ik vroeg dat naar aanleiding van het feit dat ik op verschillende plaatsen moest zijn en vroeg of ik mijn parkeertijd mocht laten doorlopen ipv telkens te stoppen en terug te beginnen (en weer sms'jes moeten sturen).

Comment

Kan idd, als je maar wel het zelfde tarief hanteert.
                Ik heb van die nummers in mijn telefoon staan met de verschillende tarieven.
                Als ik weet dat ik in het dure tarief zit pak ik dat nummer, er staat dan gemeld in hun computer dat je volgens het dure tarief parkeert.
                Maar niet waar.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bali Bekijk bericht
                  Dat kan ik ook niet volgen. Je kan -als je parkeertijd op is- en je wil daar blijven staan toch gewoon 'P' sms'en om je parkeertijd te hernieuwen en daar blijven staan, in dezelfde zone?
                  Meer dan 20 jaar geleden in Brussel eens weggejaagd door een flik omdat ik geld wou bijsteken in de parkeermeter omdat één uur parkeren niet voldoende was ... ik kon vertrekken of een boete krijgen.
                  Als je betaalt voor een bepaalde periode kies je er zelf voor je parkeertijd te limiteren tot die tijd, daarna moet je in principe vertrekken.
                  Je "kan" natuurlijk bijbetalen maar het mag in principe niet en zeker niet als je de toegelaten maximum overschrijdt.
                  Feit is dat die parkeerwachters ondertussen privé-uitbaters zijn en dus enkel zien of er betaald is, dat ge daarom een overtreding doet of niet trekken ze zich niet veel van aan want een eventuele boete is toch niet voor hun.
                  Het probleem met streepjestrekken was vooral in de tijd dat de politie nog zelf de controles deed, daarna was het vooral in de zones met parkeerschijf ... hetgeen ondertussen ook weer bijna allemaal betalend parkeren geworden is.
                  Maar in Leuven zijn er inderdaad agenten die graag met krijtjes (of steentjes) spelen. Maar er is een oplossing hoor ... als je geld komt bijsteken laat ge uw auto 10cm vooruit of achteruit bollen en dat ze maar eens bewijzen dat je niet weggereden bent (tenzij ze staan te kijken).

Ik heb ooit één van die parkeerwachters aangesproken en die liet uitschijnen, ik weet niet of ik het als waarheid kan meegeven, dat het niet uitmaakt welke parkeermeter je ingeeft, als je maar je sms stuurt.
                  In principe moet je de code kiezen op de parkeermeter dat het dichts bij is, maar als het uit dezelfde zone is wordt het ook aanvaard.
                  Als je echter in dezelfde gemeente maar in een andere zone gaat staan, dan moet je die code gebruiken of uw betaling is eigenlijk niet geldig en kan je alsnog een betaling ontvangen voor (halve)dagtarief.

Ik vroeg dat naar aanleiding van het feit dat ik op verschillende plaatsen moest zijn en vroeg of ik mijn parkeertijd mocht laten doorlopen ipv telkens te stoppen en terug te beginnen (en weer sms'jes moeten sturen).
                  Als je in dezelfde zone terug parkeert, dan bedrieg je enkel jezelf voor de niet geparkeerde tijd.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Dit staat 100% duidelijk op de site van 4411.

Opgelet!
                    Om een geldige parkeersessie te starten stuurt u een sms naar 4411 met: het nummer van de dichtstbijzijnde parkeerautomaat, een spatie en de nummerplaat van uw wagen (zonder spaties).
                    Zorg er steeds voor dat u aanmeldt in de juiste parkeerzone. Indien u in een andere zone parkeert dan aangemeld via uw sms-bericht zal er bij controle wel een boete uitgeschreven worden.

Enkel een dagticket is geldig in alle zones zolang het niet vervallen is.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Tja.....dit staat er ook

Indien u met dezelfde wagen in dezelfde tariefzone een nieuwe parkeersessie start hoeft u geen van beide nummers (parkeerautomaat/zonecode en nummerplaat) te herhalen in uw sms.
                      U stuurt gewoon de code P naar 4411 om met dezelfde wagen in dezelfde zone te parkeren.

Wat doen we nu ? Dan toch maar alles doen.

Comment

Toch maar eens verder geïnformeerd en zie hier het antwoord.

Beste,

U kan het beste even kijken op de automaat of er ook dezelfde code opstaat, indien op beide automaten dezelfde nummer staat kan u wel gewoon de P sturen maar meestal heeft elke straat een andere nummer om te parkeren.

Tot uw dienst,
                        Bien à vous,

Mobile For Support

078/05.4411

Dus toch zoals Verseg ook aangeeft, van de dichtst bijzijnde meter het nummer nemen.

Ruud

Comment

Ik kan iedereen die een smartphone heeft aanraden om de app SMS 4411 te installeren en gebruiken, niet veel typwerk en simpel in gebruik.
                          Voor Android alvast beschikbaar.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Ik kan iedereen die een smartphone heeft aanraden om de app SMS 4411 te installeren en gebruiken, niet veel typwerk en simpel in gebruik.
                            Voor Android alvast beschikbaar.
                            Ook voor iPhone

Comment

Working...
                            X