Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

4411 parkeren Leuven

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 4411 parkeren Leuven

Aangezien ik de laatste tijd nog al veel nar de St Rafael kliniek in Leuven moest zijn en er daar een betalende parking is had ik besloten om een gratis abo te nemen bij 4411 parkeren . Daar moet je dan maar juist de tijd betalen die je op de parking staat . Nu kreeg ik de rekening toegestuurd van verleden maand . Eenmaal had ik daar geparkeerd , kost 1.05 euro . Maar nu komt de aap uit de mouw , druk-/portokosten 3.00 euro . Totaal te betalen 4.05 euro .
    Heeft iemand hier nog ervaringen mee ?

Re: 4411 parkeren Leuven

Daar komt nog bij:
    1)SMS voor het starten van de paarkeertijd
    2)SMS voor bevestiging door 4411
    3)SMS voor stoppen parkeertijd
    4)SMS voor bevestiging dat de parkeertijd gestopt is
    In Antwerpen komt de SMS-kost nog bij je parkeerrekening.
    Waarom een abo voor 4411 ? Is het parkeertarief dan lager ?

Comment

Waarom een abo ? Omdat je dan maar enkel de gebruikte tijd die je op de parking staat betaald . Ik moet daar dus in de kliniek zijn en ge weet nooit niet hoe lang dit duurt . Dit kan een half uur zijn maar soms ook enkele uren .

Comment

Oh, ik dacht dat 4411 betekende : SMS sturen naar 4411 met je nummerplaat om de parkeertijd te starten. Wanneer je terug vertrekt weer een SMS sturen en de facturatie stopt. Je krijgt dan een SMS met het gefactureerde bedrag dat op je telefoonrekenig komt.
        Zo werkt het toch in Antwerpen. Daar heb je geen abbonnement voor nodig.
        Heb jij dan een kaartje of zo gekregen dat je in de automaat van de parking moet steken, of een kaartje met barcode dat door een scanner wordt uitgelezen ?

Comment

Die 3 euro voor druk/porto, is dat éénmalig (per maand)?
          Wanneer je maar één keer kort parkeert is die 3 euro relatief veel natuurlijk. Maar dagelijks enige tijd parkeren en éénmalig 3 euro per maand niet.

Comment

kan je daar niet gewoon met geld betalen of met Kredietkaart ?
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Is er geen mogelijkheid om de factuur per mail te ontvangen? (geen druk/portokosten)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door noliko Bekijk bericht
                Aangezien ik de laatste tijd nog al veel nar de St Rafael kliniek in Leuven moest zijn en er daar een betalende parking is had ik besloten om een gratis abo te nemen bij 4411 parkeren . Daar moet je dan maar juist de tijd betalen die je op de parking staat . Nu kreeg ik de rekening toegestuurd van verleden maand . Eenmaal had ik daar geparkeerd , kost 1.05 euro . Maar nu komt de aap uit de mouw , druk-/portokosten 3.00 euro . Totaal te betalen 4.05 euro .
                Heeft iemand hier nog ervaringen mee ?
                Gewoon op de parking van St Jacob gaan staan en met muntjes betalen.
                Desnoods gaan "bijsteken"...
                Qui multa scit, parum patientiae habet

Comment

Het is ook eigenlijk geen abo maar je moet je altijd eerst registreren en ja , je start de parkeertijd met een sms te versturen met vermelding van je nummerplaat en je eindigt de parkeertijd met terug een sms te versturen . Dus je betaalt alleen maar de tijd die je op de parking staat maar om daar voor 3 euro portokosten te betalen vind ik een brug te ver . Ik heb dan ook een mailtje gestuurd naar 4411 om te vragen of dat nu éénmalig is of dat die portokosten telkenmale gevraagd word .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                    Gewoon op de parking van St Jacob gaan staan en met muntjes betalen.
                    Desnoods gaan "bijsteken"...

Hang er van af of je op bezoek bent of voor een andere reden.

Comment

Ik heb zojuist eens gekeken op mijn faktuur maar er staat niets van €3,00 bij, enkel de parkeertijden en kosten.
                      Ik stuur zelfs een sms tijdens de parkeer sessie, ik doe dan het volgende.
                      Als je in het centrum van antwerpen parkeert betaal je voor het eerste uur €1,50, voor het tweede uur komt daar €1,00 bij en ook voor het derde.
                      Dus als je drie uur parkeert kost je dat €1,50+€2,50+€3,50=€7,50.
                      Wat ik doe is juist voor het uur om is een sms sturen met alleen de P, hij stopt dan de sessie en start automatisch opnieuw.
                      Kosten zijn dan voor drie uur, drie maal ongeveer €1,45=€4,35 plus 4 sms'jes van €0,15=€4,95.
                      Bespaart ongeveer €2,50.

PS: Die €3,00 zijn dus voor je rekening op papier, dat kun je uitschakelen op je account en alleen via mail de rekening ontvangen.
                      Uitschakelen bevestigingen C1 sturen naar 4411.
                      Last edited by rufus1964; 10 februari 2013, 12:19. Reden: PS'je toegevoegd.
                      Met de vriendelijke groeten, Ruud.

Comment

Ik heb mijn rekening via mail ontvangen !!!

Comment

Ik zou dan toch eens kijken op je account of het toch niet aangevinkt staat.
                          Misschien krijg je de papieren versie nog toegestuurd.
                          Met de vriendelijke groeten, Ruud.

Comment

Ja Rufus ,
                            Dit stond aangevinkt in mijn profiel . Ik heb het ondertussen veranderd . Bedankt .

Comment

Ik gebruik al jaren sms parkeren in Leuven en inderdaad kost het nog eens 15 cent per sms als extra, maar uiteindelijk heb ik in totaal al veel meer geld uitgespaard door niet te veel geld in die parkeermeter te stoppen of door geen betaling te ontvangen van een dagtarief omdat ik te laat terug was.
                              Probleem is in die klinieken dat zelfs met een afspraak, je nooit zeker bent wanneer je buiten komt.
                              Met een afspraak om 09u00 kom ik soms buiten om 09u20 en andere keren dan weer om 13u30, één keer zelfs om 15u30 ... toch doen ze telkens hetzelfde.
                              Met muntstukken betalen betekent dat je altijd voor de maximum parkeertijd gaat insteken omdat je niet vooraf weet hoe het gaat uitdraaien en als het langer duurt dan de maximum parkeertijd, dan ben je ook gezien.
                              Met sms-parkeren kan je stoppen wanneer je wil, vernieuwen wanneer je wil ... uiteindelijk win je altijd.
                              Die bevestiging sms-en kan je ook uitschakelen maar dan weet je niet of je parkeertijd wel echt gestart is of niet.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Working...
                              X