Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vraag over transfer op luchthaven

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Vraag over transfer op luchthaven

Ik heb al veel gevlogen maar nog nooit heb ik een transfer moeten doen naar een andere maatschappij op een luchthaven.
    De vraag is, wat met de bagage? Wordt die automatisch op het 2e vliegtuig geladen als ik dat bij het inchecken aangeef, of moet ik de koffer gewoon afhalen en terug inchecken?
    Het is een binnenlandse vlucht naar Beijing en dan eentje naar Brussel met een andere maatschappij. Er zit 2u30 tussen landen en terug opstijgen. Beiden in dezelfde terminal.

Re: Vraag over transfer op luchthaven

Normaal moet je je geen zorgen maken over je bagage, die wordt intern naar het juiste vliegtuig gebracht, zeker als je bij de eerste incheck aangeeft dat je eindbestemming Brussel / Schiphol, of wat dan ook is.
    Je kan misschien aan de bagage-terminal van de eerste vlucht even kijken of jouw bagage toch niet per ongeluk op die transportband terecht is gekomen.
    Last edited by nete; 27 januari 2013, 20:39.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kourni Bekijk bericht
      Ik heb al veel gevlogen maar nog nooit heb ik een transfer moeten doen naar een andere maatschappij op een luchthaven.
      De vraag is, wat met de bagage? Wordt die automatisch op het 2e vliegtuig geladen als ik dat bij het inchecken aangeef, of moet ik de koffer gewoon afhalen en terug inchecken?
      Het is een binnenlandse vlucht naar Beijing en dan eentje naar Brussel met een andere maatschappij. Er zit 2u30 tussen landen en terug opstijgen. Beiden in dezelfde terminal.
      Veel hangt af van de maatschappij die de binnenlandse vlucht doet.
      Een voorbeeld: neem je een vlucht met Easyjet van Dublin naar Amsterdam maar dan moet je van Amsterdam naar pakweg Moscow met KLM dan kan je je bagage NIET doorchecken.
      Een ander voorbeeld: een binnenlandse vlucht met Garuda van Surabaya naar Jakarta, dan een Singapore Airlines vlucht naar Singapore, dan Lufthansa naar Frankfurt om nog eens over te stappen naar Brussel met Lufthansa en de bagage werd zonder problemen tot in Brussel gelabeld.
      Ik kan verscheidene voorbeelden geven van vluchten die ik genomen heb, als het iets is, vlieg je een low-cost carrier dan moet je mogelijks je bagage ophalen. Nu, je hebt meer als tijd zat in Beijing want daar heb je toch je paspoortcontrole etc waar je door moet dus wat ook het antwoord is: je zit safe

Comment

Er zijn verschillende mogelijkheden. Best vraag je bij de check-in of je je bagage nog zelf moet doorchecken.

Vlieg je b.v. eerst internationaal en dan een binnenlandse vlucht dan is de kans zeer groot dat je eerst douane en immigratie door moet en je je koffer(s) zelf door de douane moet brengen.
        B.v. Brussel - Los Angeles via Chicago. Bagage ophalen in Chicago en na de douane weer afgeven. De labels zijn dan wel BRU-LAX en het is eigenlijk gewoon terug afgeven.
        Brussel - Los Angeles via Londen moet je dan weer niet afhalen en herinchecken, die geef je af in BRU en haal je van de band in LAX waarna je weer de douane mag passeren.

Je mag er van uit gaan dat wanneer je overstapt in een land waar je niet gaat verblijven je je bagage niet moet afhalen en weer afgeven maar wanneer je overstapt voor een binnenlandse vlucht je wel eerst je koffers moet ophalen.

Verleden jaar moesten we onze koffers in Oslo van de band halen, douane passeren (geen Shengen), koffers afgeven om dan door te vliegen naar Tromso (TOS). transfertijd 55 minuten

In jouw geval: Afgeven bij de eerste check-in en van de band halen in Brussel.
        bye, Maurice
        https://on4bam.com/
        Nikon D7500

Comment

Working...
        X