Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

MAC en Irfanview

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• MAC en Irfanview

Gaat dat samen?
    Op de site van Irfanview staat "yes, probably"
    Nu vind ik dat geen erg gedecideerd standpunt.
    Zijn er hier MAC-gebruikers die Irfanview geïnstalleerd hebben en wat zijn jullie ervaringen?

Re: MAC en Irfanview

Irfanview is nooit ontwikkeld voor Mac (voor zover ik weet). Als je er dus echt op staat om Irfanview op je Mac te draaien, zul je een Windows-partitie op je Mac moeten aanmaken.
    Maar je vraag is interessant: zijn er mensen die (alleen maar?) voor Irfanview een Windows-partitie hebben op hun Mac?
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.4.1) - iPhone XR (iOS 18.4.1) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.4.1)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
      Irfanview is nooit ontwikkeld voor Mac (voor zover ik weet). Als je er dus echt op staat om Irfanview op je Mac te draaien, zul je een Windows-partitie op je Mac moeten aanmaken.
      Maar je vraag is interessant: zijn er mensen die (alleen maar?) voor Irfanview een Windows-partitie hebben op hun Mac?
      Een Windowsomgeving creëren op je Mac is volgens mij terug naar af. Ik heb Parallels staan op mijn MacBookPro, maar die wordt nauwelijks aangesproken omdat ik dan weer verval in dat nodeloos lang opstarten. Een contradictie dus om zoiets op een Mac te intalleren voor een paar of één programmaatje.
      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Ook mijn gedacht, hé, maar da's volgens mij de enige mogelijkheid om TOCH Irfanview op je Mac te draaien; vandaar ook die "yes, probably" op de site, zoals TS aangeeft.
        Maar als je google-t krijg je heel wat hits over "Mac alternative for Irfanview", dus er zijn meer mensen die dat progje graag zouden meenemen naar Mac.
        Ik heb mijn hele leven (thuis tenminste) Mac gedraaid, en heb dus geen enkele ervaring met Irfanview (en dus ook geen behoefte om dat progje te draaien). Zoals ik ook geen enkele behoefte heb om een Windows-partitie op mijn Mac te installeren.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.4.1) - iPhone XR (iOS 18.4.1) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.4.1)

Comment

Irfanview, toch iets speciaals, het enige gratis prog. waarmee ik mijn .PCD bestanden in batch heb kunnen omzetten
          naar Tiff of JPG.

Die .PCD bestanden waren het formaat dat Kodak met Philips in de tijd gebruikte om Photo CD's aan te maken
          speciaal voor die photo cd spelertjes van Philips.

Comment

Ik ken dat pcd formaat ook. Ik geloof dat ik daar ooit op de Mac Graphic Converter voor gebruikt heb. Geen idee of GC ooit voor PC ontwikkeld is, maar het zou me niet verbazen...

Comment

Working...
            X