Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kinepolis

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Kinepolis

Blijkbaar heel lang geleden dat je nog naar Kinepolis Leuven bent geweest.

Die kassa's waren al een hele tijd vervangen door machines met zelfbediening ... onlangs hebben ze echter terug een paar kassa's geplaatst aan de linkerkant tegen de muur, blijkbaar is menselijk contact plots terug nuttig.
    De snoepwinkel is een dubbeltje ... ge kunt niet naar de cinema zonder daar te passeren maar ge kunt ook niet meer naar de snoepwinkel zonder naar de cinema te gaan.
    Het vorig jaar twee keer naar Kinepolis geweest en twee keer dik tegengevallen.
    De eerste keer hebben ze de airco/verluchting te vroeg afgezet en met een volle zaal was het er ongezond warm en geen lucht, ben er ziek buiten gekomen.
    De tweede keer was nog niet zo lang geleden en de film is een twintigtal minuten later begonnen dan voorzien was waardoor er bijna een uur reclame te bekijken viel.
    Met reclame en film bijeen zit ge dan meer dan drie uur en half in die zaal en van een pauze was er helemaal geen sprake.
    Daar profiteren ze driedubbel van ... de meeste mensen krijgen na zo'n tijd al dorst en gaan iets kopen, anderen (vooral kinderen maar ook volwassenen) kunnen niet van de snoep blijven en gaan iets kopen maar al wie onder in de parking staat kan ook nog wat extra parkeergeld betalen en ze rekenen het goed uit dat er een extra begonnen uur bijkomt.
    Mocht ik geen gratis tickets gekregen hebben, ik zou er nooit naartoe gegaan zijn ... en ben ik ook niet meer van plan ook al krijg ik nog gratis tickets.
    Beter thuis een film bekijken, ge kunt lekker in de zetel liggen, ge kunt u op uw gemak in uw pyjama zetten, ge kunt eten en drinken wat ge in huis hebt en de pauze's bepaal je zelf wanneer het u best uitkomt en ge hebt niemand dat continu tegen uw stoel aan het stampen is of zit te kakelen.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Hier in Aalter wel goede ervaringen: Ga regelmatig een film kijken en nog nooit tegengevallen, als er een volle zaal is moet je soms wel een 10 tal min wachten nogvoor de film start (iedereen moet eerst zijn popcorn en zo gaan halen, film start hierna pas). Tarief: 6 €, als je veel popcorn eet, ga je beter naar de Kinepolis, want een grote zak popcorn kost 6 euro en komt overeen met een medium in de kinepolis. Maar voor de rest, top! Inderdaad zeeer goede kwaliteit en slechts 5-10 min reclame (waaronder veel trailers) films komen ook op hetzelfde moment uit als in de kinepolis.

Comment

Mijn laatste ervaring is ook niet echt fantastisch.
        Om je tickets op voorhand te boeken via het web moet je extra betalen, en in Brussel ziet de boel er echt vervallen en verschrikkelijk vuil uit.
        Als ik met propere kleren in de zetels ga zitten kom ik met vuile kleren terug buiten.
        En de vloer plakt overal...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
          Mijn laatste ervaring is ook niet echt fantastisch.
          Om je tickets op voorhand te boeken via het web moet je extra betalen, en in Brussel ziet de boel er echt vervallen en verschrikkelijk vuil uit.
          Als ik met propere kleren in de zetels ga zitten kom ik met vuile kleren terug buiten.
          En de vloer plakt overal...
          zeker dat je niet in de libidos zat ?

Comment

Je kunt nu natuurlijk ook een filmpje huren via Telenet of Belgacom, maar ja, dan ben je die weer aan het sponsoren.
            En dat willen we niet omdat die WDR eraf hebben gehaald.
            Het leven wordt er niet makkelijker op, terug naar de antenne en alleen Ned 1 en 2 en Brt1 en als je geluk hebt Ard. hahaha
            Met de vriendelijke groeten, Ruud.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rufus1964 Bekijk bericht
              Je kunt nu natuurlijk ook een filmpje huren via Telenet of Belgacom, maar ja, dan ben je die weer aan het sponsoren.
              En dat willen we niet omdat die WDR eraf hebben gehaald.
              Het leven wordt er niet makkelijker op, terug naar de antenne en alleen Ned 1 en 2 en Brt1 en als je geluk hebt Ard. hahaha
              Haha
              Vandaag op in Daheim+Unterwegs op WDR was het thema > jammeren (klagen of lamenteren)
              Ik heb dus 2 uren gekeken via livestreaming op de pc.
              Te zot he als je een 46" tv hebt.
              Op mijn tv zou dat ook lukken maar er blijft teveel rommel in de weg staan.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                Toch nie met dienen tovenaar en al die gevaarlijke dwergen ?
                Pfff... en ze maken daar zoveel reclame voor.....
                Yep. Zeer zwak. Ik dacht op een bepaald moment in een musical te zitten (ik moet niet hebben van film-musicals) - ja, ze beginnen er te zingen (waarschijnlijk om de tijd wat te rekken). Verder nog een typische Raiders of the Lost Ark scene en that's it. Eén positief punt: Sméagol en andere fantasie mannekes zijn nu nog realistischer. De electronische snufjes hebben ze wel ten volle benut. Maar het verhaal . Het is al langer duidelijk dat het zware crisis is bij Amerikaanse schrijvers. En het Amerikaans publiek is nog infantieler geworden (hopelijk leest mijn baas niet mee).
                Dat we ze nog lang mogen "trekken".
                Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

Comment

Ik werk als student in Kinepolis Gent (Den Decascoop).

Wat de reclame betreft: (althans die in ons complex)
                  Er is normaalgezien 20-25 minuten reclame voorzien. Die begint 5 tot 10 minuten voor het aangeduide startmoment van de film tot een kwartier erna. De films zelf beginnen dus steeds een kwartier na de aangeduide moment. Ongeveer de helft van die reclame's zijn filmtrailers (de filmtrailers beginnen als de lichten gedimd worden). Soms zit daar ook nog 'filmische reclame' tussen, zoals die van de Defensie (in 3D trouwens ) of die van William Lawsons.
                  Wat dus wel het voordeel is: je hoeft die reclame niet uit te zitten, kom gewoon later. Als je op voorhand tickets koopt liggen je plaatsen toch al vast.

Wat de filmbeleving betreft trouwens: Kinepolis investeert echt wel meer dan eender welk ander complex in techniek. Meer zelfs: kleine cinema's kopen vaak onze oude projectoren over. Ik weet dat er in Gent onlangs een bende Barco DP2000 projectoren buiten gegaan zijn, die gaan dan vaak naar kleine onafhankelijke cinema's.
                  De 3D die kinepolis biedt is overigens ook stukken beter dan die bij bijvoorbeeld UGC, die in plaats van polarisatie active shutter 3D gebruiken. Dat is oké voor thuis op TV, maar echt een merde in een cinemazaal.

Dat het duur is ga ik niet tegenspreken, maar dat is voor een groot stuk het effect van piraterij en de digitalisering van de cinemawereld.
                  Uiteraard wordt er nu wel bespaard op film, maar een 35mm projector ging makkelijk 20 jaar mee. Die digitale projectoren zijn na nog geen 5 jaar verouderd. En ze zijn allesbehalve goedkoop...

Oorspronkelijk geplaatst door TrsH Bekijk bericht
                  ze hebben geen Red bull maar wel dat rioolsop van een Monster.
                  Ondertussen hebben we wel Redbull, en ook echte Ice Tea (maar ook nog steeds monster en Nestea)
                  Loccufier.be - MacBook Pro - Canon 60D - Olympus OM-1 - Canon 70-200 f4 IS L - Canon 17-85 - Zuiko 50mm f1.8 - Zuiko 28mm f2.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nickon Bekijk bericht
                    Yep. Zeer zwak. Ik dacht op een bepaald moment in een musical te zitten (ik moet niet hebben van film-musicals) - ja, ze beginnen er te zingen (waarschijnlijk om de tijd wat te rekken). Verder nog een typische Raiders of the Lost Ark scene en that's it. Eén positief punt: Sméagol en andere fantasie mannekes zijn nu nog realistischer. De electronische snufjes hebben ze wel ten volle benut. Maar het verhaal . Het is al langer duidelijk dat het zware crisis is bij Amerikaanse schrijvers. En het Amerikaans publiek is nog infantieler geworden (hopelijk leest mijn baas niet mee).
                    "The Hobbit" is dan ook een kinderboek, en het verhaal wordt eigenlijk mooi gevolgd, al slaan ze in de film wel een paar hoofdstukken over...
                    Loccufier.be - MacBook Pro - Canon 60D - Olympus OM-1 - Canon 70-200 f4 IS L - Canon 17-85 - Zuiko 50mm f1.8 - Zuiko 28mm f2.8

Comment

Ik denk dat ik ongeveer 4x per jaar nog naar de cinema ga, en dan nog meestal om films van Marvel en DC comics te bekijken. Oude jeugd sentiment.

Ik ga wel meestal op een tijdstip dat er misschien maar maximum 10 mensen in de zaal zitten. Dus ik heb niet echt veel last van de anderen. En, je kan nu toch op voorhand zelf al bepalen waar je wilt zitten, dus dat maakt het ook al gemakkelijker om wat later te arriveren. En zoals hier al werd gezegd, de film begint een kwartier na het uur dat staat vermeld. Dus, je kan zelf zorgen dat je veel reclame mist.

En het snoepgoed. Tja, om één of andere reden vind ik dat er bij te horen als je naar de cinema gaat. Wat popcorn en cola en genieten van de film.

@Loccufier: Het kan goed zijn dat ze gaan doen zoals bij The Lord of the Rings verfilmingen en nadien een extended edition uitbrengen op DVD/Bluray. Die films zijn elk ook bijna een uur langer op DVD dan destijds in de cinema. Dus daar zullen dan wel enkele extra hoofdstukken inzitten. (Althans, als ze slim zijn doen ze dat toch weer. Dan kunnen ze eerst de gewone film verkopen en nadien nog eens de extended edition. Het moet nu eenmaal geld opbrengen.)
                      Mvg,
                      Rudy Mas
                      Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                        ..., en in Brussel ziet de boel er echt vervallen en verschrikkelijk vuil uit.
                        Tja, verwondert me niet, dat typeert nu eenmaal onze hoofdstad.

Comment

geen idee hoe het er tegenwoordig uit ziet daar binnen.
                          ben al ongeveer in geen 30 jaar meer naar de bios geweest.
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ik vond het wel een topfilm, maar sommige stukken lijken gewoon aparte films, wel nog steeds fantastisch.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
                              Ik vond het wel een topfilm, maar sommige stukken lijken gewoon aparte films, wel nog steeds fantastisch.
                              Playerofwar: een gamer veronderstel ik? Inderderdaad, er waren een aantal scenes die zo recht uit een computerspelletje konden komen. Geen probleem, smaken verschillen.

Een film die je volgens mij echt alleen ten volle kon genieten in een cinema was volgens mij Avatar in 3D. Voorzover ik mij kan herinneren werd die niet halverwege onderbroken. Dit was tot nu toe de enige film in 3D die ik echt heb kunnen smaken. Nu mijden we gewoon films in 3D.
                              Dat we ze nog lang mogen "trekken".
                              Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

Comment

Playerofwar: een gamer veronderstel ik? Inderderdaad, er waren een aantal scenes die zo recht uit een computerspelletje konden komen. Geen probleem, smaken verschillen.

Een film die je volgens mij echt alleen ten volle kon genieten in een cinema was volgens mij Avatar in 3D. Voorzover ik mij kan herinneren werd die niet halverwege onderbroken. Dit was tot nu toe de enige film in 3D die ik echt heb kunnen smaken. Nu mijden we gewoon films in 3D.
                                Avatar vond ik dan weer vreselijk. Visueel en technisch was die wel in orde, maar verder is het rommel.

Hét voorbeeld van goeie 3D is Scorsese's Hugo. Niet alleen een leuke film, maar ook een film waarin echt goed is nagedacht over 3D.

Comment

Working...
                                X