Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kinepolis

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Kinepolis

Oorspronkelijk geplaatst door Loccufier Bekijk bericht
    Wat de filmbeleving betreft trouwens: Kinepolis investeert echt wel meer dan eender welk ander complex in techniek. Meer zelfs: kleine cinema's kopen vaak onze oude projectoren over. Ik weet dat er in Gent onlangs een bende Barco DP2000 projectoren buiten gegaan zijn, die gaan dan vaak naar kleine onafhankelijke cinema's.
    De 3D die kinepolis biedt is overigens ook stukken beter dan die bij bijvoorbeeld UGC, die in plaats van polarisatie active shutter 3D gebruiken. Dat is oké voor thuis op TV, maar echt een merde in een cinemazaal.

Dat het duur is ga ik niet tegenspreken, maar dat is voor een groot stuk het effect van piraterij en de digitalisering van de cinemawereld.
    Uiteraard wordt er nu wel bespaard op film, maar een 35mm projector ging makkelijk 20 jaar mee. Die digitale projectoren zijn na nog geen 5 jaar verouderd. En ze zijn allesbehalve goedkoop...
    Duur is relatief. 10 jaar geleden betaalde je in Londen ook al 15 euro voor de minder goede plaatsten in de bioscoop en onze zalen zijn schitterend in vergelijking met die dingen op Leicester Square. Onze tickets zijn heel lange tijd goedkoop geweest.

De digitale projectoren zijn relatief duur in aankoop, zeker omdat de techniek nog aan het evolueren is. Je moet ze niet wegsmijten omdat ze versleten zijn, maar omdat de techniek evolueert. De distributie en kwaliteit is erop vooruitgegaan. Vroeger kreeg je grijs gespeelde rollen uit het buitenland. Nu kan een release bij wereldwijd gebeuren op de ondertiteling na dan. De kosten van distributie zijn er dus normaal op achteruit gegaan, maar ik denk niet dat de cinema's daar van profiteren, toch zeker de kleintjes niet.

Het beste geluid vond ik zaal ik van de oude Trioscoop in Hasselt. Dat was een soort halfrond en het geluid was gewoon geweldig. De huidige schoendozen vind ik slechter klinken, maar misschien word ik al wat ouder.

Comment

Beste beeld en geluid ooit mogen ervaren was in de IMAX van Syndey, met (bijna) niks te evenaren
      Prijs voor een ticket: http://www.imax.com.au/visitor_info/prices.asp (Aussie dollar uiteraard)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Loccufier Bekijk bericht
        Ik werk als student in Kinepolis Gent (Den Decascoop).

Dat het duur is ga ik niet tegenspreken, maar dat is voor een groot stuk het effect van piraterij en de digitalisering van de cinemawereld.
        tja, piraterij... en de prijs... ik ga niet zeggen dat het de filmzaken goed gedaan heeft al die torrents en kopie-en in omloop, maar langs de andere kant: "Iedereen wil naar de cinema dus: we maken het duur (economische werking)" dan: "niemand komt nog naar de film dus het is duur, want: we moeten uit de kosten komen" Dan: "al die kopijen en torrents, we verliezen veel inkomsten dus: film blijft duur!" dan als tegenprestatie gaan we 3D uitbrengen om de mensen terug naar de cinema te krijgen maar: "die projectoren kosten handen vol geld dus: het wordt nog wat duurder"
        Jammer dat mijn loon die regels ook niet volgt
        Ik ben een week of twee geleden eindelijk nog eens naar de cinema geweest, Met de dochter (5 jaar) naar K3. in aarschot (voor ons het kortste bij) en ja, veel geld kwijt, gewoon al de tickets en een klein hapje. Maar de parking daar is nog gratis, stoeltjes voor de kids om hoger te zitten en een pauze (persoonlijk vind ik dat SLECHT) maar voor een film met kids: OK!!
        De prijs is natuurlijk wel de hoofdreden dat we niet eens meer gaan. Mama, Papa, 3 kids... echt wel KOSTELIJK!!!

oh ja, piraterij en DIGITALISERING... Niemand zegt de cinemawereld dat alles ineens digitaal MOET, da's hun eigen keuze geweest... als die doordacht genomen wordt moet die ook betaalbaar zijn en blijven!!
        Last edited by TomStr; 27 januari 2013, 16:26. Reden: extra zinnetje toegevoegd
        De gustibus et coloribus non est disputandum
        Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

Comment

Working...
        X