Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kinepolis

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Kinepolis

Het was weer eens een tijdje dat ik naar een film was gaan kijken (een jaartje?).
    Films bekijken doe ik sowieso wat minder tegenwoordig zeker nu de kinderen wat ouder zijn en zij "hun" programma willen zien...

Dus, gisteren papa en mama eens onder hun beiden naar Kinepolis in Leuven.
    Heel de zaak bleek omgebouwd te zijn: ticket machines ipv een kassa. Een goede zaak vind ik. Ik bestel mijn tickets toch al via het internet.

Vooralleer je aan de zalen komt, moet je nu ook al eerst langs de snoepwinkel en z'n kassa. Dit hebben ze waarschijnlijk van Utopolis afgezien. Ook hier heb ik geen probleem mee, je moet maar sterk genoeg zijn om zonder iets te nemen er langs te glippen. Dit is natuurlijk wat moeilijker als je kinderen bij hebt, maar die moet je dan eerst maar blinddoeken...

Maar dan, de film ervaring...
    Iedereen wordt verwacht op een bepaald uur in de zaal te zijn, de lichten gaan uit en dan krijg je 30 (minstens dertig!) minuten reclame te verwerken. Ik heb niks tegen trailers maar de rest moeten ze mij onthouden. Na 45 minuten wordt de film onderbroken door een pauze. Blijkbaar was de rest van het publiek al uitghongerd en werden er nieuwe ladingen chips, snoep, nachos, popcorn, cola... aangehaald.
    Gelukkig stond het geluid hard genoeg om het gesmikkel en gesmak niet te moeten aanhoren.

Vraag mij niet naar welke film we zijn gaan kijken, ik ben het al vergeten (een zeer flauw afkooksel van een fantastische trilogie)
    Aan de dames en heren van Kinepolis (en Utopolis), dank U maar het hoeft voor mij niet meer. Binnenkort een beamertje plaatsen en m'n eigen cinemaatje installeren....
    Dat we ze nog lang mogen "trekken".
    Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

Re: Kinepolis

Oorspronkelijk geplaatst door Nickon Bekijk bericht
    Het was weer eens een tijdje dat ik naar een film was gaan kijken (een jaartje?).
    Films bekijken doe ik sowieso wat minder tegenwoordig zeker nu de kinderen wat ouder zijn en zij "hun" programma willen zien...

Dus, gisteren papa en mama eens onder hun beiden naar Kinepolis in Leuven.
    Heel de zaak bleek omgebouwd te zijn: ticket machines ipv een kassa. Een goede zaak vind ik. Ik bestel mijn tickets toch al via het internet.

Vooralleer je aan de zalen komt, moet je nu ook al eerst langs de snoepwinkel en z'n kassa. Dit hebben ze waarschijnlijk van Utopolis afgezien. Ook hier heb ik geen probleem mee, je moet maar sterk genoeg zijn om zonder iets te nemen er langs te glippen. Dit is natuurlijk wat moeilijker als je kinderen bij hebt, maar die moet je dan eerst maar blinddoeken...

Maar dan, de film ervaring...
    Iedereen wordt verwacht op een bepaald uur in de zaal te zijn, de lichten gaan uit en dan krijg je 30 (minstens dertig!) minuten reclame te verwerken. Ik heb niks tegen trailers maar de rest moeten ze mij onthouden. Na 45 minuten wordt de film onderbroken door een pauze. Blijkbaar was de rest van het publiek al uitghongerd en werden er nieuwe ladingen chips, snoep, nachos, popcorn, cola... aangehaald.
    Gelukkig stond het geluid hard genoeg om het gesmikkel en gesmak niet te moeten aanhoren.

Vraag mij niet naar welke film we zijn gaan kijken, ik ben het al vergeten (een zeer flauw afkooksel van een fantastische trilogie)
    Aan de dames en heren van Kinepolis (en Utopolis), dank U maar het hoeft voor mij niet meer. Binnenkort een beamertje plaatsen en m'n eigen cinemaatje installeren....
    Dan hebben wij het in Aalter veel beter. Reclame voor de film, ongeveer 10-15 minuten, dan de pauze waarin je drank en snoep kan kopen en pas als iedereen terug op zijn plaats zit begint de film, zonder verdere onderbrekingen

En, in digitale kwaliteit

En, nog beter, geen 3D-gedoe
    My Aviation-pictures: https://goo.gl/tKqrPg

Comment

Je moet een beetje geduld hebben omdat de meeste films achteraf toch op tv komen.
      En de meesten van ons hebben thuis al een thuisbioscoop gezien bijv. de grotere afmetingen van de tv's tegenwoordig.
      De ervaring in een zaal is anders maar als ik dan lees wat je nu hebt meegemaakt
      Het is een kwestie van smaak maar imho is er niet veel te zien in die filmzalen.

Je zou er nog een gezellige avond van kunnen maken samen met vrienden of kennissen
      en de ganse avond maar klagen of die rotfilm, die rotreclame enz. enz.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Vroeger gingen wij ook veel vaker naar de bioscoop.
        Maar de prijzen swingen tegenwoordig de pan uit, terwijl de film-ervaring naar beneden gaat.
        Gelukkig is er hier in de buurt nog een euroscoop, en dat is toch al wat familialer dan kinepolis.
        Je komt op je gemak een kwartier a tien minuten voor de film begint binnen en de film begint stipt op het uur.
        De prijzen liggen ook wat lager dan bij kinepolis.
        De laatste keer dat ik in een kinepolis zat ergerde ik mij dood aan die drummende wachtrij voor de deur van de zaal, je wordt bijna verpletterd om binnen te raken. Het geluid staat meestal te hard of te zacht, enz...
        Anyway tegenwoordig gaan we nog sporadisch eens met wat vrienden eten, dan een film meepikken, maar zelfs dat kan je tegenwoordig beter thuis doen.
        Groetjes,
        Dominic

Comment

een vriendin van me werkt in Kinepolis en naar het schijnt moeten ze het hebben van het gefreet en niet van de filmtickets, aangezien ze een heleboel moeten betalen om films te mogen draaien. Dus kan me voorstellen dat ze ook nog extra moeite doen om mensen in de zaal te krijgen en ze dan eindelijk ook nog eens met zoveel mogelijk flutreclame te bestoken. Vroeger was het tenminste nog een trailer voor een film, nu is het 1) reclame voor.. KINEPOLIS, 2) reclame voor jeeps en sterke drank.. euh Jongeren in de zaal ? 3) als ge geluk hebt, maar dan ook HEEEEEL VEEL geluk zit er een trailer tussen ! Ik zeg vaak bij het begin van de reclame: maak me wakker als het echt begint, want ik heb geen goesting om me ook daadwerkelijk als reclame-proefkonijn te laten misbruiken. Trouwens hetzelfde liedje met alle ccommerciele zenders die 5x een film gedurende 8 minuten onderbreken voor ALWEER dezelfde spotjes als 15minuten daarvoren. Wat denken ze eigelijk dat we zijn ??
          En het wordt er inderdaad niet goedkoper op.. bijna 10 euro per persoon.

Kan je je voorstellen dat ik ooit met klein rugzakje naar binnen wou, en dat 2 mensen van Kinepolis me tegenhielden, mijn zakje onderzochten en toen een HALFVOL klein flesje water (dat al ongeveer 1000 keer duidelijk was hergebruikt) afpakten !???? Ik heb graag af en toe 1 slokje water als ik met een droge mond zit, maar om zoiets af te pakken zodat je toch maar geen inkomsten van hen zou tegenhouden, ho maar.. Ik praat nu wel van 10-tal jaar geleden.
          Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

Comment

Vroeger kregen we een "voor-film" en daarna de hoofdfilm.
            Dat was pas waar voor de centen he
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

bioscoop.... daar zien ze me niet meer.
              pokke duur, ze hebben geen Red bull maar wel dat rioolsop van een Monster.
              ik irriteer me altijd aan die voor en achter me.

thuis kan ik eentje roken en LIG in mijn fakzetel, geen voor en achter buur die me irriteren.
              pf ik kan het nie meer opbrengen om ook nog maar de moeite te doen eraan te denken om nog te gaan.

laatste keer moest ik naar het toilet, ik had al een 3D ticket besteld x 2 dat was 11.50 per ticket.
              dan nog eens wat cola en popcorn en mss nog wat snoep, kassa... 25 euro.
              dus slordig 50 euro kwijt en ik had mijn stoel nog niet gezien.

ik kom bij die toiletten en daar probeert dat wicht me nog eens 60cent te ontdoen om in een toilet te gaan pissen die helemaal nat was rond de uriniors.
              ik weigerde te betalen, kreeg ik daar nog eens naar mijn kop gezwierd dat ik een gierigaard ben. fuck it mij zien ze er niet meer.

kom ik na de film gebroken uit mijn zetel om eindelijk naar huis te gaan.... dan mag ik er nog eens 4 euro betalen om van hun parking te geraken o_O

Comment

Best gek dat je inkom betaalt en toch reclame moet kijken.
                En dan nog 30 minuten zelfs!
                Is het voor de Kinepolis dan zo lucratief om reclame aan te bieden?

Vorige week werd ik geconfronteerd met een -voor mij- nieuwe variant van reclame;
                reclameboodschappen ingesproken op de voicemail van de vaste telefoon.
                Het is toch onderhand niet leuk met die reclamemakers?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
                  Best gek dat je inkom betaalt en toch reclame moet kijken.
                  En dan nog 30 minuten zelfs!
                  Is het voor de Kinepolis dan zo lucratief om reclame aan te bieden?

Vorige week werd ik geconfronteerd met een -voor mij- nieuwe variant van reclame;
                  reclameboodschappen ingesproken op de voicemail van de vaste telefoon.
                  Het is toch onderhand niet leuk met die reclamemakers?
                  Op de tv is het toch net hetzelfde.
                  Een mooie film die om de vijf voet wordt onderbroken met die kxt reclame
                  Waarom niet reclame voor en na de film, voor en na een programma zoals in Nederland.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                    Op de tv is het toch net hetzelfde.
                    Een mooie film die om de vijf voet wordt onderbroken met die kxt reclame
                    Waarom niet reclame voor en na de film, voor en na een programma zoals in Nederland.
                    Ik kijk slechts zelden televisie maar voor zover ik weet is de reclame voor en na een programma alleen bij de publieke zenders in NL.
                    Bij de commerciële zenders wordt reclame tijdens het programma aangeboden.
                    Precies de overdaad aan reclame is de oorzaak dat ik nauwelijks nog tv kijk, al is de uitzending nog zo boeiend, eenmaal een reclameblok en ik ben het al zat.

Bij enkele radiozenders gaat het volume harder tijdens reclameblokken, ook zo vervelend.
                    Sinds ik reclame op de voicemail heb gekregen begin ik me te ergeren aan die grote hoeveelheid opgedrongen reclame.

Comment

Ik ga al een paar jaar nie meer naar de cinema, tis gewoon te duur voor wat het maar is.
                      En als je ff wacht komt de film toch gewoon op tv.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                        Ik ga al een paar jaar nie meer naar de cinema, tis gewoon te duur voor wat het maar is.
                        En als je ff wacht komt de film toch gewoon op tv.
                        Sommige mensen zien de film al VOOR dat hij in de bioscoop komt !
                        Qui multa scit, parum patientiae habet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nickon Bekijk bericht
                          Toch nie met dienen tovenaar en al die gevaarlijke dwergen ?
                          Pfff... en ze maken daar zoveel reclame voor.....
                          Qui multa scit, parum patientiae habet

Comment

al dat luidruchtige gevreet in die cinemazetels, dat hangt mij ook danig de keel uit.

twee alternatieven:

een kleine cinema met cultfilms. dat trekt een select publiek aan dat van de film geniet en zich gedraagt.

ofwel een video huren en op je home cinema bekijken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fonteintje Bekijk bericht
                              al dat luidruchtige gevreet in die cinemazetels, dat hangt mij ook danig de keel uit.

twee alternatieven:

een kleine cinema met cultfilms. dat trekt een select publiek aan dat van de film geniet en zich gedraagt.

ofwel een video huren en op je home cinema bekijken.
                              Ik werk in zo een kleine cinema. Ticketje : 4,50 euro laag tarief, 6 euro vol tarief. Geen snoep- of drank verkoop. Select publiek want strenge selectie van de films. Parking : gratis. Reclame : welgeteld 1 minuut. Geen pauze. Wij draaien nog films op 35mm. Binnenkort volwaardige digitale kwaliteit (ook 3D)
                              Dus ik zou zeggen : kom naar Cinéma l'Elysée in Limoux
                              Touch the Earth...Gently
                              www.passionsenfrance.com

Comment

Working...
                              X