Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Windows 7 blijft hangen bij opstart en bij gebruik externe opslag.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Windows 7 blijft hangen bij opstart en bij gebruik externe opslag.

Heb ik ook eens voorgehad. De externe HDD in een andere USB aansluiting plaatsen, lostte het probleem op en die pc draait al meer dan een jaar terug normaal, voordien startte hij gewoon niet op, bleef hangen, uren aan een stuk.
    70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
      Gevonden, deze bios (MSI Z77A--G43) zit helemaal anders in elkaar dan wat ik vroeger had, een soort windows stijl.

Eenmaal in dat scherm, staat in een balk bij Boot device priority een reeks icoontjes, als eerste stond daar inderdaad
      een USB Key vermeld, die icoontjes kan je gewoon over elkaar slepen en zo de volgorde van opstarten bepalen.

Nu heb ik deze als volgt staan, (op1) Hard Disk : Verbatim SATA III SSD (op2) CD DVD:ATAPI iHAS124 (op3) Network:Realtek PXE BO3 DOO (op4) USB Key enz.

Bedankt Destn.

Hier een foto van het biosscherm, wat nu op de vierde plaats staat, stond voorheen op de eerste plaats (naast Boot Device Priority)

Goed dat het opgelost is, soms hoeft het helemaal niet moeilijk te zijn.
      PS: ik vind dat je CPU het wel behoorlijk warm heeft...
      ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
        Was ook mijn idee bij het zien daarvan
        My Aviation-pictures: https://goo.gl/tKqrPg

Comment

Mag ook niet moeilijk zijn voor mij, ik ben maar een leek op dat vlak.

Die temperatuur, dat heb ik ook gemerkt, nogthans als je aan die koelvin voelt, voelt die maar lauw aan, en de computer
          was niets aan het verwerken geweest, ik vind het ook eigenaardig, maar dat ding trekt dan ook méér dan 100 watt heb ik ergens gelezen.

Comment

Vond ook al die temperatuur enorm hoog, eigenlijk zo'n 15 à 20 graden te hoog.
            Geert, zou er plaats zijn om een betere koeler te plaatsen?
            Ik denk hierbij aan de NOCTUA NH-C14.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
            Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Mag ook niet moeilijk zijn voor mij, ik ben maar een leek op dat vlak.

Die temperatuur, dat heb ik ook gemerkt, nogthans als je aan die koelvin voelt, voelt die maar lauw aan, en de computer
              was niets aan het verwerken geweest, ik vind het ook eigenaardig, maar dat ding trekt dan ook méér dan 100 watt heb ik ergens gelezen.
              Met een standaard Intel-koeler moet je deze toch rond de 35-40 krijgen. Kijk eens of er voldoende/niet te veel koelpasta is en of de koeler nog goed op zijn plaats zit, komt soms voor dat 1 van de 4 hoeken niet ingeklikt zit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                Vond ook al die temperatuur enorm hoog, eigenlijk zo'n 15 à 20 graden te hoog.
                Geert, zou er plaats zijn om een betere koeler te plaatsen?
                Ik denk hierbij aan de NOCTUA NH-C14.

Grtz, RF
                Momenteel ziet dat er toch aanvaardbaar uit Luc, ik hou het in de gaten, heb deze computer nog maar drie dagen.

Huidige temp na een uur 36 à 37°C. een kwartier geleden onderstaande.

Comment

Laat er eens prime95 op los en bekijk dan de temperatuur eens, dan ben je zeker

Comment

Momenteel ziet dat er toch aanvaardbaar uit Luc, ik hou het in de gaten, heb deze computer nog maar drie dagen.

Dit is een goede waarde hoor bij idle!
                    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bottie Bekijk bericht
                      Laat er eens prime95 op los en bekijk dan de temperatuur eens, dan ben je zeker

Hm wel een multicorevariant nemen dan.

Comment

Hm wel een multicorevariant nemen dan.
                        De meest recente 64bit-versie belast al mijn 'logische CPU's' (16 stuks wegens 8 cores + Hyper Threading)
                        Last edited by Bottie; 17 januari 2013, 17:23.

Comment

Goede waarden voor idle draaiend zoals Destn al aanhaalde.
                          Zou dat toch in de mot houden. Te warm worden verkort de levensduur van de CPU.
                          Ik kan er niet genoeg op drukken dat een grote kast een veel betere airflow heeft dan een kleine kast.
                          Velen besparen op de kwaliteit van de kast en geven teveel uit voor een CPU en geheugen die ze toch nooit helemaal niet zullen benutten.
                          En inderdaad, de boxed koelers van Intel koelen niet voldoende, erger nog, na een jaar beginnen ze kabaal te maken.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                          Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                            Goede waarden voor idle draaiend zoals Destn al aanhaalde.
                            Zou dat toch in de mot houden. Te warm worden verkort de levensduur van de CPU.
                            Ik kan er niet genoeg op drukken dat een grote kast een veel betere airflow heeft dan een kleine kast.
                            Velen besparen op de kwaliteit van de kast en geven teveel uit voor een CPU en geheugen die ze toch nooit helemaal niet zullen benutten.
                            En inderdaad, de boxed koelers van Intel koelen niet voldoende, erger nog, na een jaar beginnen ze kabaal te maken.

Grtz, RF
                            Dat klopt.
                            En het is allemaal goed en wel als je dat vooraf weet.
                            Het vraag ook extra aandacht en bijkomende montage bij een nieuw systeem als men dat systeem zelf wil monteren.
                            (je kan dat ook laten doen natuurlijk)

Met dezelfde wetenschap en bij een bestaand systeem wordt het weer wat moeilijker.
                            Ook de keuze van de koeler.
                            Past die koeler? Zit het geheugen niet in de weg. Enz.
                            De topmodellen van Noctua zijn echte joekels en zwaar bovendien
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

OT ...
                              Het is zeker mogelijk om die I7-3770 koeler te houden dan wat hier gegeven wordt middels een degelijke, niet-natieve (lucht)koeler. Ik heb een I7-870 en met een Megahelms koeler met 2 fans in push-pull, blijft die idle rond de 26° hangen (lange tijd zelfs net boven de kamertemperatuur), bij een beetje belasting kruipt die even naar 30-32° maar zakt vrijwel direct terug naar 28-29° .. met Prime95 krijg ik die met veel moeite op een piek van 54°C, gemiddeld 52°C ... en die "oude" I7 heeft een TDP die bijna 20 Watt hoger ligt dan een I7-3770 ... Ik heb wel speciaal geinvesteerd in een kast met een uitstekende luchtdoorvoer ... FWIW

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                                OT ...
                                Het is zeker mogelijk om die I7-3770 koeler te houden dan wat hier gegeven wordt middels een degelijke, niet-natieve (lucht)koeler. Ik heb een I7-870 en met een Megahelms koeler met 2 fans in push-pull, blijft die idle rond de 26° hangen (lange tijd zelfs net boven de kamertemperatuur), bij een beetje belasting kruipt die even naar 30-32° maar zakt vrijwel direct terug naar 28-29° .. met Prime95 krijg ik die met veel moeite op een piek van 54°C, gemiddeld 52°C ... en die "oude" I7 heeft een TDP die bijna 20 Watt hoger ligt dan een I7-3770 ... Ik heb wel speciaal geinvesteerd in een kast met een uitstekende luchtdoorvoer ... FWIW
                                Waarom is koelpasta nodig?
                                Wat spreekt er tégen als er rechtstreeks contact is tussen cpu en koeler?
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

Comment

Working...
                                X