Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Windows 7 blijft hangen bij opstart en bij gebruik externe opslag.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Windows 7 blijft hangen bij opstart en bij gebruik externe opslag.

Koelpasta is nodig om de microscopische oneffenheden van de koelervoet en de cpu "dicht" te plakken zodanig dat er een heel dunne, warmtegeleidende, film ontstaat die er bijna voor zorgt dat de twee stukken metaal één geheel vormen. Vandaar het onnoemelijk belang dat er maar heel weinig pasta gebruikt wordt, net voldoende om de oppervlakken te egaliseren, en dat er geen "luchtbelletjes" in het systeem gevangen zitten. Om dezelfde reden worden cpu's en koelervoeten ge"lapt" (= glad gepolijst) om ze zo perfect mogelijk op elkaar te laten aansluiten. Te meer omdat beide oppervlakken niet plan parallel uitgelijnd worden bij de productie, ze passen dus nooit exact 100% op elkaar ... BTW "koelpasta" is zo oud als de uitvinding van de transistor ..

Comment

ok en "mersie"
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
        Gevonden, deze bios (MSI Z77A--G43) zit helemaal anders in elkaar dan wat ik vroeger had, een soort windows stijl.
        Geert, werkt dat vlot dit type bios?
        Blijft de muis niet haperen ed.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
          Geert, werkt dat vlot dit type bios?
          Blijft de muis niet haperen ed.
          Neen Theo, ik heb het zelfs kunnen doen met mijn Wacom tabletmuis (Intuos 3), wat bij mijn vorige niet kon,
          het verschil is wel, dat de Wacom driver dan niet actief is, en dat je pijl dan geen versnelling
          maakt zoals je in de Wacom driver kan instellen, wat maar normaal is, want die driver draait onder Windows.
          Denk nu niet, dat ik zomaar klakkeloos in die bios ga rondcrossen hé Theo, bij mij is aanpassingen doen
          in een bios nog steeds een avontuur van drie maal goed nadenken voor ik wat durf wijzigen, bijzonder omdat mijn engels
          beperkt is.

Comment

Stresstest met een Corsair H100 waterkoeling (CPU lichtjes overclocked).
            ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
              Neen Theo, ik heb het zelfs kunnen doen met mijn Wacom tabletmuis (Intuos 3), wat bij mijn vorige niet kon,
              het verschil is wel, dat de Wacom driver dan niet actief is, en dat je pijl dan geen versnelling
              maakt zoals je in de Wacom driver kan instellen, wat maar normaal is, want die driver draait onder Windows.
              Denk nu niet, dat ik zomaar klakkeloos in die bios ga rondcrossen hé Theo, bij mij is aanpassingen doen
              in een bios nog steeds een avontuur van drie maal goed nadenken voor ik wat durf wijzigen, bijzonder omdat mijn engels
              beperkt is.
              OK, ik begrijp het
              Ben zelf bezig met het zoeken naar een nieuw reserve-systeem (pc).
              (moederbord, cpu en geheugen; de rest kan ik behouden)
              Goede referenties of reviews vind je op Tweakers en bij chip.de bijv.
              Twee merken zoals Gygabyte en Asus doen het goed.
              Ondanks die wetenschap heb ik ook een MSI-bord in gebruik en al zeer lang: nooit problemen mee gehad.
              En het was nu net zo'n bord van Gygabyte waarbij die nieuwe bios niet vlot werkte.
              Betekent wel niet dat de rest van dit bord het ook niet goed zou doen he.
              Nu, ik wil ook geen 300 à 400 euro uitgeven aan een nieuw moederbord.
              Het is ook moeilijk te achterhalen waarom die prijzen zo hoog liggen.
              Komt dat door de "features" of is het de goede kwaliteit.
              Als de kwaliteit constant is dan kan ik het best doen zonder features die ik nooit zal gebruiken.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                Stresstest met een Corsair H100 waterkoeling (CPU lichtjes overclocked).
                Wat geeft die H100 van lawaai?
                Valt dat zo wat mee?
                Ik had de nieuwe H60 (versie 2013) al eens in het oog gehad.
                Volgens reviews en ook volgens de verkoper moet ge met heel die reeks wat geluk hebben ... er zouden reeksen zijn die zeer stil zijn maar er zouden er ook zijn die hinderlijk veel lawaai maken.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Valt dat zo wat mee?
                  Volgens reviews en ook volgens de verkoper moet ge met heel die reeks wat geluk hebben ... er zouden reeksen zijn die zeer stil zijn maar er zouden er ook zijn die hinderlijk veel lawaai maken.
                  Ik wou eigenlijk ook die H100 van Corsair kopen en dat hebben ze me afgeraden.
                  Aangezien ik al de Noctua kende heb ik dan maar terug zo'n "monster" gekocht en die is heel stil als je er de weerstandjes tussen schakelt.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                  Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                    Ik wou eigenlijk ook die H100 van Corsair kopen en dat hebben ze me afgeraden.
                    Aangezien ik al de Noctua kende heb ik dan maar terug zo'n "monster" gekocht en die is heel stil als je er de weerstandjes tussen schakelt.

Grtz, RF
                    't Zijn de betere die Noctua' s
                    Die Oostenrijkers kennen er wat van
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Valt dat zo wat mee?
                      Valt echt heel goed mee, soms al een paar keer toevallig op de powerknop geduwd omdat ik dacht dat vrouwlief den boel terug afgezet had. Bij mij staat hij doorgaans op de minst sterke stand, op de twee andere standen hoor je de ventilatoren wel goed.
                      Ik zit trouwens al een week met open kast te werken en zelfs dan heb ik er geen last van.
                      ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Working...
                      X