Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hibernate/suspend /standby

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Hibernate/suspend /standby

Hoe was het nu ook alweer ?

Ik vond dit:

Suspend does not turn off your computer. It puts the computer and all peripherals on a low power consumption mode. If the battery runs out or the computer turns off for some reason, the current session and unsaved changes will be lost.

Hibernate saves the state of your computer to the hard disk and completely powers off. When resuming, the saved state is restored to RAM.

En standby ? Is dit hetzelfde als suspend ?
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

Re: Hibernate/suspend /standby

Ik ken eigenlijk maar de volgende:

Sleep: De PC wordt in een soort pauze geplaatst. Hierdoor kun je heel snel verder werken als je hem terug activeert. (Bij een onderbreking van de spanning, ben je alle actieve taken die openstonden kwijt.)

Hibernate: Alle actieve taken en documenten die openstaan worden op de hard disk weggeschreven waarna de PC wordt uitgeschakeld. Bij het opstarten worden die actieve taken en documenten terug ingelezen en geopend op je desktop. (Bij een onderbreking van de spanning, ben je geen enkele actieve taak kwijt en kun je gewoon verder werken nadien zonder verlies van gegevens.)

Hybrid sleep: Deze doet een mix van bovenstaande. Alle actieve taken en documenten worden opgeslagen in het geheugen en op de hard disk. Het opstarten is even snel als bij sleep maar bij een onderbreking van de spanning ben je geen gegevens kwijt daar hij dan kan opstarten alsof hij uit hibernation komt.

In windows 8 is het zelfs zo dat bij het afsluiten van windows, ook een gedeelte wordt opgeslagen op je hard disk en dan afgesloten. Hierdoor kan Windows veel sneller opstarten de volgende keer. Hierin zit dus eigenlijk de snelheid winst van Windows 8.

Standby is volgens mij hetzelfde als sleep.
    Suspend is hetzelfde als hibernate.
    Mvg,
    Rudy Mas
    Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

Comment

Wat ik eigenlijk ook altijd zo raar vind is het "timen" van die opstart.
      Nu, dat gaat met een SSD wel een heel pak sneller, maar ...

- Als je een wachtwoord moet intypen, hoe "meet" je dan te opstarttijd ?

- En dan nog, mijn computer start op, de Win8 tegels verschijnen op het scherm, maar dan zie ik soms nog wel 2 keer het blauwe wieltje ronddraaien, dus is de computer toch nog met iets bezig.

- Want het is toch ook zo, als je een laptop van 0 opstart en je Windows is helemaal geopend, dat het toch nog enkele seconden duurt vooraleer je via de wifi geconnecteerd bent.

Comment

Je hebt natuurlijk gelijk hier.

Daarom dat Microsoft het opstarten van Windows al jaren aan het aanpassen is geweest.

In het begin kon je pas inloggen op windows nadat al zijn taken waren geladen. Dit was de langste procedure.

Nadien heeft Microsoft dit al aangepast zodat je al kon inloggen voordat alle processen gestart waren, wat een beetje tijd winst gaf.

Toen zijn ze nog een stap verder gegaan en kon je na het inloggen ook al programma's starten voordat alle nodige processen geladen waren. Bij deze procedure laden ze eerst de essentiële delen en nadien de extra taken die in de achtergrond altijd draaien.

En nu met Windows 8 hebben ze een soort hibernate afsluiten ingevoerd. Hierdoor worden essentiële processen niet echt ontladen maar opgeslagen in een soort hibernation bestand zodat ze die kunnen laden bij de volgende opstart van Windows. Hier zit de winst aan opstart snelheid.

Trouwens, vroeger werd de opstart tijd eigenlijk gemeten vanaf het punt de power knop werd ingedrukt en je aan je inlog scherm kwam. Dit gaf natuurlijk een vertekend beeld, want na het inloggen, afhankelijk van Windows versie, moest er nog een hele hoop worden geladen.

Ik weet niet meer of het nu vanaf Windows Vista was of 7, maar bij een van die twee zijn ze dus begonnen met het verder laden van al die taken terwijl de gebruiker zijn paswoord ingaf. Dit gaf de illusie dat de desktop sneller bruikbaar was tov de vorige versies van windows.
        Mvg,
        Rudy Mas

Comment

Met windows 8 moet ik 0.1 secondes (je ziet ze nog in een fractie van een sec) wachten nogvoor de tegeltjes en desktop laad, dus zo vertekend zal dat niet zijn totaan het inlog scherm zal wel kloppen.

Comment

Als het toch zo snel geworden is, dan is de vraag niet echt relevant, afzetten die handel. Bij mij gaat die elke dag/avond af, zodat ik alle updates krijg.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
              Met windows 8 moet ik 0.1 secondes (je ziet ze nog in een fractie van een sec) wachten nogvoor de tegeltjes en desktop laad, dus zo vertekend zal dat niet zijn totaan het inlog scherm zal wel kloppen.
              Amai nog nie, en hoe bekom je dat al ik vragen mag ?
              Mijn laptop ( en je ken hem doet dat out-of-the-box zeker niet, en ik heb er nog bijna geen soft van mezelf opgezet
              + er stond haast geen bloatware op.

Bedoel je van een totale power off, of van in standby ????

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                Als het toch zo snel geworden is, dan is de vraag niet echt relevant, afzetten die handel. Bij mij gaat die elke dag/avond af, zodat ik alle updates krijg.
                Ik zet mijn PC altijd in hibernation, is ook zo goed als afzetten. Dan kan hij van zijn eigen terug aanspringen op het moment dat hij voor mij wat werk te verrichten heeft en nadien terug zelf in hibernation gaan. En voor de rest doe ik minstens 2x per week een restart om eventuele updates verder te laten installeren. Maar met Media Center op de PC heb ik de luxe dat hij mij dit wel komt melden als er een update klaar staat. En daar ik MCE dagelijks gebruik vallen nieuwe updates wel snel op.

Bij helemaal afzetten zou ik in de BIOS een opstarttijd moeten kunnen ingeven, maar de BIOS van mijn huidige PC heeft dit niet meer. Zodoende ben ik wel verplicht om in hibernation te gaan, anders start de PC niet van zijn eigen als hij een programma moet opnemen. Met mijn vorige PC kon ik hem gewoon uitzetten en MCE plaatste dan de juiste opstart tijd in de BIOS zodat al mijn programma's die ik bekijk werden opgenomen.
                Mvg,
                Rudy Mas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
                  Bij mij duurt het ongeveer 2 à 3 seconden van op het moment dat het inlog scherm verschijnt. Indien je manueel je paswoord ingeeft, dan kan dit de snelle opstart na inlog verklaren, daar alles al wordt geladen terwijl jij je paswoord zit in te geven.

En anders, misschien gebruik je wel snellere schijven. Mijn OS schijf is een standaard SATA schijf. Misschien dat ik die ooit wel eens vervang door een SSD, maar voorlopig gaat alles zo ook wel snel genoeg voor mij.
                  Mvg,
                  Rudy Mas

Comment

Working...
                  X