Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Internetfraude Paypal?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Internetfraude Paypal?

Enige tijd geleden vond ik op E-bay in Duitsland een thermostaatje van +-25 euro voor onze defecte AEG keuken oven.
    'k had zelf nog geen ervaring met E-bay doch o.a. ex collega's vertelden me vroeger over probleemloze ervaringen.
    Ik ging deels door de bestelprocedure waarbij het betaalsysteem van PayPal wordt gebruikt (heb begrepen dat je dan geld stort op je paypal account en de verkoper nadien betaalt vanaf dat account; blijkbaar een gebruikelijke en veilige procedure).
    Ik wou geen geld gaan storten bij een tusseninstantie dus werkte mijn Paypal account creatie niet af en brak mijn bestelling af.

Na een paar weken kreeg ik een Duitstalige mail van Paypal die mij maar weinig vertrouwen inboezemt : er zou iets niet kloppen met mijn betaling van 400€ voor een tv !!??
    De link die ik zou moeten aanklikken om mijn account in orde te krijgen heb ik maar ongemoeid gelaten en alvast een melding van het gebeuren gedaan bij E-cops.

Verder heb ik niets meer gehoord, ook niet van E-cops.
    Iemand ook ooit zo iets ervaren?

Gr,
    JM

Re: Internetfraude Paypal?

Om Paypal te gebruiken, het je een Visakaart nodig. Je hoeft geen geld vooraf te storten. Je betaling wordt geregeld met je Visakaart.
    Als je je Paypal registratie niet hebt afgewerkt en dus geen Paypalaccount hebt, kun je ook niet betalen via Paypal.
    Ik zou de mail dus gewoon negeren, tenminste als je 100% zeker bent dat je geen Paypalaccount hebt.
    Je kan ook op de site van Paypal een klacht indienen.

Iets te snel gereageerd precies. Ik ben even op de site van Paypal gaan kijken en blijkbaar heb je nu geen Visa meer nodig.
    Last edited by Geert V; 15 december 2012, 18:30.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Geert V Bekijk bericht
      Om Paypal te gebruiken, het je een Visakaart nodig. Je hoeft geen geld vooraf te storten. Je betaling wordt geregeld met je Visakaart.
      Als je je Paypal registratie niet hebt afgewerkt en dus geen Paypalaccount hebt, kun je ook niet betalen via Paypal.
      Ik zou de mail dus gewoon negeren, tenminste als je 100% zeker bent dat je geen Paypalaccount hebt.
      Je kan ook op de site van Paypal een klacht indienen.

Iets te snel gereageerd precies. Ik ben even op de site van Paypal gaan kijken en blijkbaar heb je nu geen Visa meer nodig.
      Gisteren nog een betaling gedaan met VISA en via PayPal.
      Ik heb een account bij PayPal maar heb die dus niet gebruikt.
      Ik heb zo een paar zaken gekocht op een Belgische site.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Het lijkt me dat de duitstalige mail die je kreeg, een spam-mail was die verder niets van doen heeft met paypal.
        Maarten
        Canon 40D + en wat glas

Comment

Ik heb met Paypal nog nooit vodden gehad. Ik vertrouw ze.
          Wsl een spam

Comment

Ik heb met Paypal ook alleen maar goede ervaringen, maar ik heb al wel spam gekregen die zogezegd door Paypal is verstuurd.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

Comment

PayPal registreer je toch in je eigen taal?
              Dus als ge daar een mail van krijgt in een andere taal en van een ander land, dan is het gegarandeerd niet van PayPal dat het komt maar een of andere spammer dat wat misbruik probeert te maken.
              PayPal zelf vind ik een van de beste services dat je kan vinden om online te betalen.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Tot nu toe nooit enige problemen gehad met paypal.
                ze hebben ook hun naam hoog te houden he, zullen dus niet zomaar beginnen knoeien denk ik.

Comment

paypal werkt nie alleen met visa!
                  heb ook paypal, en vl deze aan met overschrijving! heb geen visa

100% betrouwbaar
                  nikon stuff

Comment

Nog vergeten te vermelden.
                    Ik heb al heel wat gekocht en betaald via Paypal. Zowel in België als in het buitenland en nog nooit problemen gehad.
                    Zelfs na een niet geleverde bestelling kreeg ik mijn geld gewoon terug.
                    Volledig betrouwbaar dus.

Comment

Veel kans dat de link in de mail niet verwijst naar paypal maar naar een andere (onbetrouwbare) site...

spam - en spoofmails :
                      Wat is PayPal? PayPal Nederland biedt een veilige manier om online betalingen te regelen. Koppel je bankrekening of creditcard en betaal in enkele klikken.
                      Mijn fotowebsite : www.filover.be

Comment

check ook even aan wie de mail gericht is. Is jouw echte naam als aanspreking gebruikt?

Comment

paypall nooit problemen mee gehad.
                          hoeft niet met creditcard kan ook met je gewone bankrek. nr.
                          Sony Nex 5 E 16 mm F2.8/E 18-55 mm F3.5-5.6 Photoshopcs6

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door filipo Bekijk bericht
                            Veel kans dat de link in de mail niet verwijst naar paypal maar naar een andere (onbetrouwbare) site...

spam - en spoofmails :
                            https://www.paypal-nederland.nl/veil...pam-spoof.html
                            Dank voor de link!!
                            Inderdaad, op één of andere manier moet mijn communicatie met Ebay-Paypal onderschept zijn.

wouterc

check ook even aan wie de mail gericht is. Is jouw echte naam als aanspreking gebruikt?
                            "Gesendet an .. "mijn email adres staat er

Aanspreektitel: "Sehr geehrte Kundin, Sehr geehrter Kunde" '(in correct Duits dus)..
                            SLot: "Herzliche Grüsse, PayPal" en dan een copyright info PayPal (Europe) SCA, Luxembourg.

Ik heb er verder niets van gehoord maar misschien uit nieuwsgierigheid dat ik nog PayPal tracht te contacteren.
                            Ik laat het hier dan weten.

Groetjes,
                            JM

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wasbeer Bekijk bericht
                              Inderdaad, op één of andere manier moet mijn communicatie met Ebay-Paypal onderschept zijn.
                              Niet noodzakelijk, ook niet paypal-klanten kunnen dat soort mails ontvangen, alleen zullen zij onmiddellijk doorhebben dat het een valse mail is aangezien ze geen PP-klant zijn.
                              Heb je nog nooit een mail gehad van een bank waar je geen klant van bent, maar waarin ze je aanspreken alsof je klant bij hen bent en dat er een probleem is met je rekening ?
                              Als niet-klant weet je dat het een phishingmail is, maar als klant zou je kunnen twijfelen en je laten verleiden om op de link in de mail te klikken...

Oorspronkelijk geplaatst door Wasbeer Bekijk bericht
                              "Gesendet an .. "mijn email adres staat er

Aanspreektitel: "Sehr geehrte Kundin, Sehr geehrter Kunde" '(in correct Duits dus)..
                              SLot: "Herzliche Grüsse, PayPal" en dan een copyright info PayPal (Europe) SCA, Luxembourg.
                              Je naam zelf komt dus niet voor in de mail, dat is vaak al een teken dat ze je naam eigenlijk niet kennen maar alleen een lijst met mailadressen hebben. En de mail dus niet van PayPal komt...

Kan je niet zien (door met de cursor even boven de link te staan) waarnaar de link verwijst ? Heel veel kans dat het een adres is dat niet verwijst naar paypal.de maar bvb paypal.de.com.

Blijkbaar is er een Duitse paypal-phishing-golf bezig :
                              Mijn fotowebsite : www.filover.be

Comment

Working...
                              X