Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Spijt achteraf van verkoop?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Spijt achteraf van verkoop?

Hebben jullie ook al fotomateriaal verkocht en achteraf spijt?

zal zelf maar starten; mijn D90 kocht ik met de Nikkor 18/200 VRII. Heb deze lens verkocht om naar lichtsterkere Sigma 24/70 f2.8 en 70/200 f2.8.
    Ondanks dat ik tevreden ben over de Sigma's, heb ik toch spijt dat ik de 18/200 verkocht heb, vooral op reis, waar de 70/200 bijna niet gebruikt is wegens.....gewicht.
    Nikon D90, Sigma 24-70 2.8 HSM, Sigma 70-200 2.8, Sb600

Re: Spijt achteraf van verkoop?

Toch niet van fotomateriaal
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Het is gewoon keuzes maken he, denk dat je altijd wel een beetje spijt hebt.. Maar je hebt een kwalitatief beter setje normaal, al kan ik best geloven da een 18-200 toch gemakkelijk is

Ik heb nog niets verkocht van fotomateriaal dus ik kan het niet weten
      Canon EOS 6D + 24-105 f4.0 L IS USM - 50mm f1.8 - 85mm f1.8 - Sigma 150mm f2.8 macro.
      https://www.flickr.com/photos/129745547@N08

Comment

Nog nooit spijt gehad van een verkoop, er is altijd een beter iets voor in de plaats gekomen (D70s, D200, 300 f4, 300 f2.8, 50 f1.5, 85 f1.8, ...)
        Binnenkort een D300, een D700, een 12-24 DX lens en een Siggy 180mm macro, allemaal met plezier in de vitrine

Comment

niet te veel acheterom kijken. Beslissing genomen en uitgevoerd ok, spijt helpt je niet, gewoon doorgaan met wat de keuze was.
          Albums
          Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

Ik heb me ooit een Sony R1 gekocht. Spijt dat ik hem verkocht heb... en
            niet weggegooid.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
              Ik heb me ooit een Sony R1 gekocht. Spijt dat ik hem verkocht heb... en
              niet weggegooid.
              Hoezo ?
              Nikon shooter - Samyang fan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door chef roger Bekijk bericht
                nee...juist het tegendeel.
                blij dat ik eraf was en nog voor een goeie prijs ook.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eanx Bekijk bericht
                  Hoezo ?
                  Nu zadelde ik iemand anders op met een toestel dat ik zelf niet goed vond.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door chef roger Bekijk bericht

zal zelf maar starten; mijn D90 kocht ik met de Nikkor 18/200 VRII. Heb deze lens verkocht om naar lichtsterkere Sigma 24/70 f2.8 en 70/200 f2.8.
                    Ondanks dat ik tevreden ben over de Sigma's, heb ik toch spijt dat ik de 18/200 verkocht heb, vooral op reis, waar de 70/200 bijna niet gebruikt is wegens.....gewicht.
                    Ik laat niet na om in gelijk welk topic dat daar aanleiding toe geeft, de lof te zingen over een goede megazoom. Mensen kopen vaak een dslr ( die ze soms al in de eerste plaats niet echt nodig hadden, met een hybride als bv. een Olympus Stylus SZ16 zouden ze veel comfortabeler uit de voeten gekund hebben...), dat moet dan dienen om vakantiefoto's te nemen en dus nemen ze daar logischerwijze een megazoom objectief bij. Tot ze hier op het forum raad komen vragen!! Dan begint de snobby talk!! Lichtsterke lenzen moet je hebben meneer, zo'n megazoom heeft slechte beeldkwaliteit. Investeer in glas!! Blablabla...
                    De waarheid is dat onderweg op reis met vrienden en/of familie het fotograferen op zich meestal maar een onderdeel is van de reis, je reisgenoten staan niet graag telkens te wachten tot je weer eens een lens gewisseld hebt en je statief hebt opgesteld. Een megazoomlens, die een meer dan aanvaardbare beeldkwaliteit biedt, is hier de oplossing, tot spijt van wie 't benijdt.

Walter
                    D850

Comment

Ik heb al een dure lens verkocht, spijt gehad van die beslissing en ze terug nieuw gaan kopen ... iederen kan wel eens een verkeerde beslissing nemen.
                      Met ander materiaal heb ik dat ook al gehad, ook al met een auto.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

@doudeke...
                        dingen die jij misschien niet goed vond, daar hadden anderen misschien wel heel veel plezier mee?
                        alles hangt af van perceptie en wat je verwacht
                        groetjes aline

Comment

Heb zelf ook nog een Nikkor 50mm f 1.4 verkocht omdat ik dacht "die 50mm zit toch in m'n 24/70 f 2.8" Ik heb toch de indruk dat de foto's met de 50mm nog net iets anders waren..... maar ja, moeder de vrouw waakt over mijn budget...
                          Nikon D90, Sigma 24-70 2.8 HSM, Sigma 70-200 2.8, Sb600

Comment

Fotografisch verkoop ik niks, dan heb ik ook geen spijt en mijn auto's rijd ik op.
                            Cadeau doen aan mijn kinderen vind ik een prima keuze en zo blijft het in de familie.
                            En ik heb wel een grote zolder .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                              De waarheid is dat onderweg op reis met vrienden en/of familie het fotograferen op zich meestal maar een onderdeel is van de reis, je reisgenoten staan niet graag telkens te wachten tot je weer eens een lens gewisseld hebt en je statief hebt opgesteld. Een megazoomlens, die een meer dan aanvaardbare beeldkwaliteit biedt, is hier de oplossing, tot spijt van wie 't benijdt.

Walter
                              Hier kan ik nu eens echt 100% mee akkoord gaan....
                              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Working...
                              X