Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Blue Ray als opslagmedium.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Blue Ray als opslagmedium.

Zijn er hier mensen die Blue Ray als opslagmedium gebruiken ?

Want momenteel is een harddisk niet meer zo extreem duur, dus ik zie niet onmiddellijk het nut ervan in.
    Qui multa scit, parum patientiae habet

Re: Blue Ray als opslagmedium.

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
    Zijn er hier mensen die Blue Ray als opslagmedium gebruiken ?

Want momenteel is een harddisk niet meer zo extreem duur, dus ik zie niet onmiddellijk het nut ervan in.
    Voor mij heeft dat geen zin. En te duur en te langzaam.

Een recente(?) rage is "in the cloud"
    Jouw data staat dan wel op een vreemde plaats he.
    En als je geen ultra snelle verbinding hebt dan zie ik er het nut ook niet van in.

Ik heb dit voor de 1ste keer gezien bij mijn Apple-kameraad hier in Hasselt.
    (Apple was de eerste die dit aanbood als ik me niet vergis)
    En er was toen nog geen sprake van een algemeen gebruik.
    Mijn voorkeur blijft alles bij de hand hebben, hier en thuis
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
      Voor mij heeft dat geen zin. En te duur en te langzaam.

Een recente(?) rage is "in the cloud"
      Jouw data staat dan wel op een vreemde plaats he.
      En als je geen ultra snelle verbinding hebt dan zie ik er het nut ook niet van in.

Ik heb dit voor de 1ste keer gezien bij mijn Apple-kameraad hier in Hasselt.
      (Apple was de eerste die dit aanbood als ik me niet vergis)
      En er was toen nog geen sprake van een algemeen gebruik.
      Mijn voorkeur blijft alles bij de hand hebben, hier en thuis
      Met de huidige prijzen voor harddisks (ondanks dat ze nog altijd niet op hun laagste punt zitten) zou ik ook geen bluray schijven gebruiken. De levensduur van CD-R en DVD-R was ook niet bijster goed, dus ik zie niet in waarom bluray beter zou zijn...

Daarnaast : cloud heeft wel een ruimere betekenis dan enkel bestanden opslaan langs het internet. Je moet die cloud eerder zien als virtualiseren van toepassingen via het internet (plaatsen van data op dat internet is daar dan ook een onderdeel van). En Apple heeft daar voor zover ik weet geen pioniersrol in gespeeld...
      Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
        Met de huidige prijzen voor harddisks (ondanks dat ze nog altijd niet op hun laagste punt zitten) zou ik ook geen bluray schijven gebruiken. De levensduur van CD-R en DVD-R was ook niet bijster goed, dus ik zie niet in waarom bluray beter zou zijn...

Daarnaast : cloud heeft wel een ruimere betekenis dan enkel bestanden opslaan langs het internet. Je moet die cloud eerder zien als virtualiseren van toepassingen via het internet (plaatsen van data op dat internet is daar dan ook een onderdeel van). En Apple heeft daar voor zover ik weet geen pioniersrol in gespeeld...
        Dat laatste beweer ik ook niet he polleke
        Heb dat voor de 1ste maal gezien destijds bij mijn kameraad he.
        En dat is al jaren geleden.
        Moet geweest zijn toen Telenet pas op de markt was.
        Een paar weken later werd ik ook klant van Telenet.

Dat virtualiseren is dat iets zoals Google (heeft of had) men een vervanger van Office?
        En heeft dat succes?
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
          Dat laatste beweer ik ook niet he polleke
          Heb dat voor de 1ste maal gezien destijds bij mijn kameraad he.
          En dat is al jaren geleden.
          Moet geweest zijn toen Telenet pas op de markt was.
          Een paar weken later werd ik ook klant van Telenet.

Dat virtualiseren is dat iets zoals Google (heeft of had) men een vervanger van Office?
          En heeft dat succes?
          Een beetje leeswerk : link.... Gewoon gegevens op een dropbox smijten, is dus een heel enge betekenis voor "the cloud". Maar die internetversie van Office (of die versie van Google) horen dus ook bij "cloudcomputing". De nieuwe versie van Office (2013) werkt trouwens sterk samen met dergelijke toepassingen.
          Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
            Een beetje leeswerk : link.... Gewoon gegevens op een dropbox smijten, is dus een heel enge betekenis voor "the cloud". Maar die internetversie van Office (of die versie van Google) horen dus ook bij "cloudcomputing". De nieuwe versie van Office (2013) werkt trouwens sterk samen met dergelijke toepassingen.
            Ah ja.
            Dacht het wel dat het zoiets was

't Is een kwestie van smaak natuurlijk. Ik heb nog niets gevonden op Blue-ray dat ik zou kopen
            Planet Earth van de BBC heb ik wel.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Dropbox vind ik bijzonder handig. Je moet natuurlijk opletten wat je er op zet, maar dat is op Facebook ook !!!!

De vraag ivm de Blue ray stelde ik, omdat ik geen Blue Ray Writer/Reader in mijn laptop heb laten inbouwen. ( Dell vroeg daar ongeveer 500 euri - EX BTW voor !!!! : )

Ja, hé, meeeeee alle Chinezen....

Ik zou eventueel wel een externe reader aankopen, enkel en alleen om af en toe eens een bloe-reeke op mijn fantastisc IPS scherm te bekijken

Nu heb ik een interne DVD writer in de laptop, maar in feite had ik die beter ook weggelaten en er een derde harddisk in gezet. Enfin, kan nog altijd.

Comment

@ Theo, je avatars zijn geweldig man ! En actueel !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                  De vraag ivm de Blue ray stelde ik, omdat ik geen Blue Ray Writer/Reader in mijn laptop heb laten inbouwen. ( Dell vroeg daar ongeveer 500 euri - EX BTW voor !!!! : )
                  Ik heb onlangs 2 externe harde schijven (USB3) van 2TB gekocht voor 89 euro per stuk, voor 445 euro koop je 5 van die schijven en heb je een totale opslagcapaciteit van 10TB...
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

Comment

Hier staan reeds een tijd DEZE te draaien, maar geen NAS wel met een SATA kabel, zijn zéér snel, en staan in raid1, dus alles dubbel geschreven,
                    momenteel 4 TB externe opslag beschikbaar.
                    Last edited by Guest42; 7 januari 2013, 11:05.

Comment

Die "blauwe straal schijven" gebruik ik helemaal niet en heel bewust.
                      Ze kosten te veel voor wat het is, het is trager om kopiëren dan een HD, ge kunt ze niet in elke PC gebruiken als er geen BR speler ingebouwd zit, de schijven zijn niet op elke BR speler te lezen als ze niet afgesloten zijn en je kan geen correcties aanbrengen na het schrijven van een disc (tenzij herschrijfbare).
                      Het gebruik van een HD of zelfs SSD lijkt me dan veel interessanter dan BR en de schrijffouten zijn zeker niet slechter dan BR ... af en toe heb je dan nog eens een schijf die corrupt geschreven wordt.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Working...
                      X