Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Macbook knutselpartij

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Macbook knutselpartij

Beste luitjes :-)

Ik ben aan het rondkijken om mijn macbook te upgraden.

Allereerst gaat er 8 gb RAM in, daarover is alles duidelijk.

Verder komt er op den duur een SSD, en gaat de superdrive (ODD) eruit.
    Het hardware systeem is duidelijk. De SSD van 2,5 inch komt in een behuizing in de macbook, waardoor het perfect past in de ruimte van de ODD.
    Mijn systeem en data staan allemaal op een externe 1TB schijf via Time Machine. Echter, op de HDD die er nu inzit staat ook al het systeem, en dat is de opstartschijf. Kan ik dan de SSD erin zetten, en dan het systeem en alle programma's daarheen slepen, zodat hij voortaan vanaf de SSD opstart? Hoe gaat dat gedeelte?

Uiteindelijk wil ik dat alle programma's en het hele systeem vanaf de SSD opstart. Alle muziek en documenten komen op de HDD (foto en filmcollectie staan op de ext. HDD).

Alvast bedankt voor de nuttige antwoorden
    portret | architectuur | landschap | automotive | bruiloft | product | interieur | evenementen | sport
    Nikon D610 - glas - licht - pootjes - Facebook

Re: Macbook knutselpartij

Ik ben geen apple expert, maar ik denk dat het voornaamste is dat je versie van OS X je ssd ondersteunt. Ik weet niet meer precies vanaf welke versie dat precies ondersteund werd. Daarnaast eens googlen hoe je trim aanzet voor de ssd die je wil kopen. Eerst een backup maken en daarna een restore als de ssd erin steekt vermoed ik, maar dat gaan de mac experts wel weten te zeggen.

Comment

Inmiddels ben ik via andere fora al wat verder gekomen. Situatie als volgt:

SSD op de plek van de HDD zetten (Daar zit de SATA-III aansluiting) en dan de HDD in een HDDCaddy van www.hddcaddy.nl op de plek van de ODD. OS X schoon installeren op de SSD vanaf een usb schijf.
      De HDD vervolgens formatteren, en we kunnen weer opnieuw beginnen :-)
      portret | architectuur | landschap | automotive | bruiloft | product | interieur | evenementen | sport

Comment

Denk eraan dat DVD player van mac niet meer zal werken (omdat DVD extern zit ipv intern), dus als je nog nooit een DVD in je dvd speler gestoken hebt staat je region instelling nog verkeerd.
        DVD player moet je dan aanpassen in de broncode of je kan VLC gebruiken, maar als je dvd region nog fout staat zal er niets werken. Region aanpassen kan enkel vie het DVD player van mac. (en max 5keer)

Comment

Het feit is dat ik zeker wel een DVD in m'n mac heb gestoken afgelopen twee jaar :-)

Comment

Working...
          X